/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Pc starter selv automatisk op
Fra : hpkh
Vist : 496 gange
100 point
Dato : 30-01-07 08:31

Efter jeg har fået installeret bredbånd (TDC 160/128 )har jeg problemer med at pc'en selv starter op efter jeg har slukket den der går cirka 2-5 minutter så starterden atter op igen..jeg har tjekket for virus både online med x-clean/Adaware/spyboot/avg.antivirus

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 30-01-07 08:43

Slå wakeup lan fra på bundkort eller i bios.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 09:31

det kan også stå som Ring-In power on og skal disables/dekativeres - det er lidt forskelligt med de navne.
Kig efter om du har noget der minder om Keybord power on Any key ved samme lejlighed - det gør at hvis nogen lige kommer til at røre tastaturet vågner din pc også

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-07 10:34

Jeg gætter som peet49 på, at det er i BIOS indstillingerne for dit netkort der er sat en 'tidsperiode' for genstart. Hvis ikke du kan 'finde' rundt i BIOS kan du gøre følgende:
Citat
Du kan også se om det er noget som 'hænger' i dit netkort ved at tage strømmen HELT fra computeren i 5 min. og derefter tilslutter du den så til el-nettet igen. Selv om du har skukket PC'en er der nemlig stadig strøm på dit netkort, hvis der er tændt for stikkontakten.

Mens computeren er slukket og fraboblet el-nettet skiller du den og og tager batteriet ud. (Det er et blankt fladt batteri på størrelse med en to-krone, som sidder i en holder på bundkortet). Sæt det i igen inden du tilslutter strømmen. Nu er din BIOS 'flashet' og computeren vil starte op med standardindstillingerne.

</MOLOKYLE>