/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Magnet holder til mobilen..
Fra : peterpyt
Vist : 2540 gange
100 point
Dato : 30-01-07 07:59

Tager en mobil telefon skade af at blive påvirket af en magnet? F.eks. af den type man kan klæbe fast i bilen som holder. Min mobil (Nokia 6230) kan ikke sidde fast på en sådan magnet, men jeg overvejer om man kan lægge en tynd jernplade mellem bagcover og batteri.
mvh
Peter..

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 30-01-07 09:45

Der findes da holdere til en hvilken som helst mobil......

Så ingen grund til at experimentere med det....

Så længe du ikke monterer magneten i telefonen går det nok, men det er da en dårlig løsning....

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 30-01-07 10:08

nej den tager ikke skade men den kan forstyre dit signal (foringe) det

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 30-01-07 15:18

Jeg synes nu det er en glimrende løsning, der sidder nemlig en monteret i den bil jeg lige har købt - jeg tror jeg vil forsøge mig med en metalplade bag telefonens cover...

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 30-01-07 16:46

kan du også der er inge problmer i det men husk at det stadig kan give dårliger signal pga magnetismen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-01-07 02:44

Pas på at metalpladen ikke kan kortslutte batteriet. Så sker der noget voldsomt.
En moderne telefon med indbygget antenne er nøje afstemt for at man kan få en rimelig god antennevirkning. Det ødelægger du med en metalplade i eller op ad telefonen.

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 04-02-07 11:20

Jeg ville ikke lægge noget metal IND i telefonen.

Du kan sætte en lille metalplade på YDERSIDEN med kraftigt dobbeltklæbende tape (tæppetape).

Dette fås også som sæt hos mobilforhandlere eller andre steder hvor de handler med mobiltilbehør.

Godkendelse af svar
Fra : peterpyt

Dato : 11-02-07 20:59

Tak for svaret refi.