/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Det spøger!
Fra : maxhankat
Vist : 672 gange
150 point
Dato : 29-01-07 21:34

Uden at jeg har ændret noget som helst i mine programmer (borset fra opgradering af IE),
skete pludselige flg.:

Da jeg sidste gang lod min PC gå i pause og lidt efter ville tilbage til skrivebordet ved hjælp muse-touch, endte jeg på XP's velkomstside og skulle opgive adg.kode for at vende tilbage.
Jeg gik i "Egenskaber for pauseskærm" og lagde mærke til, at der var flueben ved: "Vis velkomstside ved fortsættelse" ! Da jeg brugte ?-Tegnet, sagde den: "Angiver om logon vinduet skal vises, efter at pauseskærmen er startet. Hvis logon kræver adgangskode, skal du skrive adgangskode, når du genoptager arbejdet". . . . . .

Jeg har aldrig før oplevet, at jeg efter pause er endt på logonsiden/velkomstsiden og skulle opgive adg.kode.

Nu er mit spørgsmå så: Hvordan pokker kommer der fra det ene øjeblik til det andet et flueben ved den funktion? Jeg fjernede det naturligvis men er da overrasket over hændelsen, selv om den er ret udramatisk. Kan der være tale om, at der er et slille "spøgelse", der leger med på min PC? -
eller kan sådan noget "bare ske" af sig selv??

maxhankat

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-01-07 21:37

Det er bare en hacker der har taget kontrollen med din PC - sikkert ikke noget at bekymre sig over.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-01-07 21:42

Du har måske været i bruger konti og ændret sikkerheden/måden at logge på.

Hvis det er en hacker som har overtaget styringen så kommer der også små fniselyde.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 29-01-07 21:44

Flash 77

Du er sandelig en født optimist! Jeg håber på en mere rimelig forklaring.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 29-01-07 21:46

Nix e.c, det har jeg ikke!

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 29-01-07 22:07

e.c
Jeg glemte at sige, at jeg ikke hart hørt et eneste fnis

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 29-01-07 22:56

er det opstået i.f.b. med opgradering til IE7 ?
jeg ved at flere har haft problemer med IE7, og det er kun blevet afhjulpet ved at afinstallere den version og gå tilbage til IE6.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-01-07 01:15

hcma.

Der er faktisk sket flere underlige små ændringer, siden jeg opgraderede til IE7, og at oplyse om der her, bliver en lidt længere affære, håber du gider.
Spørgsmålet som jeg åbnede denne tråd med er for så vidt løst, jeg ville bare vide, om der var nogen der kunne forklare fænomenet med en markering, jeg ikke har haft før på det sted, jeg nævner.

Det første der ændredes (efter IE7) var. at når jeg åbnede maskinen, vistes først en sort skærm med en kommando der ssgde "Enter Password" (hvid skrift på blå baggrund - lignede DOS) og først derfter åbnedes som sædvanligt.
Det fik jeg dog korrigeret ved hjælp af en vejledning fra sti_s som anbefalede mig at ændre i Bios, hvilket en bekendt af mig gjorde (jeg er ikke selv fortrolig med Bios), så det er i orden igen!
-------------------------------

Men en anden ændret og underlig ting er, er at skærmen fryser i en bestemt situation - nemlig, når jeg åbner til : Egenskaber for Skærm > Pauseskærm og > "Strømstyring".
Så skylder jeg at sige, at siden for "Strømstyring" ikke vises som i alm Windows Layout. På min bærbare Acer TravelMate vises "Styresystem" som et et specielt vindue i stort format, hvor det øverst står:
"Acer ePower Management Settings", og hvis jeg vil ændre i "Standby" eller "Dvaletilstand" (Hibernation), er der en funktion der hedder: "Create Powerscheme" - hvor alt står på engelsk - og når jeg vil ændre en tidsindstillingen (eller hvad man skal kalde det) og går i "Advanced Settings" og klikker på HJÆLP for at se en vejledning, vises en side der hedder: "ePower Management Utility", men den side er tom og skærmen fryser HVER GANG, så jeg kun kan lukke med Ctrl+Alt+Del.

Jeg overvejer stærkt at følge dit råd og vende tilbage til IE6 og håber så bare, at tingene "lægger sig på plads" igen.

Hvis du har fulgt mig hertil, siger jeg tak for din opmærksomhed og er spændt på, om du har nogen kommentar.

Mvh
max h kat (lettere forvirret)
p.s. jeg kigger herind i morgen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 09:11

maxhankat - prøv engang at gå i start - hjælp og support og se om den loader som den plejer - jeg oplever flere og flere der slet ikke kan åbne netop hjælp og support - eller efter forsøg får den frem efter helt op til 5 minutter til deres store overraskelse

Hvis den skaber sig ville jeg afinstallere ie7 - men det er jo individuelt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-01-07 09:25

Næ - må jeg så be' om den gode gamle IE4 så ved man, at det er godt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 09:36

tror du mener det e.c

Kunne nu godt tænke mig at vide hvorfor så mange har problemer med en ie7 opdatering

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-01-07 10:40

maxhankat >> har ikke anden løsning end at gå tilbage til IE6 og så benytte enten Firefox eller Opera som din standard browser.
Har ikke selv de samme problemer med IE7, men, men.... siden install af IE7 er min tekst ikke så skarp som den plejer at være i bl.a. MS Outlook og OE. Udskrifter er OK, men teksten synes hakket og uskarp (altså den tekst man selv skriver) (det samme gør sig til dels gældende i Word, afhængig af skrifttype, størrelse o.s.v.)
Det kan jeg leve med og beholder IE7 (sammen med Firefox) (og nu ligner de jo hinanden lidt)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 11:13

hcma - bruger du cleartype eller standard ????

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-01-07 11:17

mirit; e.c; hcma;

Tak for div. kommentarer som alle - efter nøje overvejelse - får mig til at beslutte at bibeholde min computer i dens nuværende tilstand - indtil videre.
Som tidl. statsminister Paul Schlûter ofte sagde: "Så skal det nok gå alt sammen".

Min problemer er jo for så vidt små (endnu) i sammenligning med de problemer, andre beretter om her i Kandu.

Afslutningvis vil jeg lige spørge, om en af Jer ved, om jeg kan fjerne "Acer"s egne "usmarte" programmeringer / designs fra mit system og så gå ud fra, at sådan et program som "Strømstyring" vises som normal Windows visning?

Mvh
max h kat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 11:34

maxhankat - min erfaring med oem baserede pc´ers preinstallerede programmer af den art er at dem skal man helst ikke røre ved

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-01-07 11:37

miritdk >> standard True Type

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-01-07 11:46

miritdk >> der var den )) skiftede lige til Clear Type, og nu ser det rigtigt ud (havde fuldstændig svedt det ud) tak for reminderen

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-01-07 12:04

Citat
min erfaring med oem baserede pc´ers preinstallerede programmer af den art er at dem skal man helst ikke røre ved
Skriver du mirit.
Min kommentar: ØV ØV ØV! Jeg tror jeg spørger Acer - nå!

hcma. Så var det i hvert fald ikke IE7's skyld - det med de flossede bogstaver!

mvh

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-01-07 12:07

Flossede bogstaver........................det er noget Miritdk har skrevet.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-01-07 12:14

kan heller ikke lide alle de "mærkelige" ting som er lagt ind på en præinstalleret pc. Jeg plejer selv at rense / fjerne de ting jeg synes er overflødige. Min egen nuværende PC er samlet af dele (hardware) jeg selv har valgt og med de programmer jeg selv har lagt ind, og det har jeg det bedst med. Andre er så glade for andet og det må man så acceptere (der er fordele og ulemper ved det hele). Det eneste man SKAL være sikker på er at man SKAL huske at få udleveret en ren WinXP-cd, så man får mulighed for at lave en evt. repair uden man mister noget af det man selv har lagt ind.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-01-07 12:23

hcam.
Tak for svar, tænker tænker tænker.

Hmmm--->
Citat
men teksten synes hakket og uskarp
skriver du!

Er det ikke det samme som flossede bogstaver - næsten . . .?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-01-07 12:28

hakket og uskarp = flosset i kanten ???

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-01-07 13:07

hcma

Ja, sådan er det!

Nu vil jeg være lidt flosset i kanten og spørge om det ikke er rigtigt,
at Microsoft aldrig sender emails?
jeg fik nemlig lige sådan en fra Microsoft og nåede at se, at der stod:
"Reset your IE". men altså røg den ud straks.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-01-07 14:01

Microblød sender ikke E-mails.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-01-07 14:06

Tak e.c

Tænkte det jo nok . . . man husker da lidt af sin barnerlærdom.

Godt jeg smed grisen uåbnet ud.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-01-07 14:07

der skal stå barnelærdom - man sjusker gør man

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-01-07 14:13

barn-lærdom er vel det man lærer ude i laden / skuret

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-01-07 14:26

In the barn is where we have corn for bread and hay for the animals - but no teaching.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-01-07 14:31

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 14:38

Citat
Microblød sender ikke E-mails.
.... rettelse herfra - mikroblød sender aldrig uopfordrede e-mails ! NÅ !

kom så ud af den lade frække tøser og knægte

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-01-07 14:46

Må vi så heller ikke stå inde i laden og se det Miritdk har skrevet med flossede bogstaver.
Nå men jeg har snart se skriften på væggen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 14:48

e.c DU SER LIGE NU SKRIFTEN PÅ VÆGGEN

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-01-07 15:00

Nå tøser - hvad skal vi så lave, når vi har set Meritdk's meritter på væggen i den lade.
Det er lidt svært at læse, så det har nok stået der et stykke tid.............eller skriver hun mon altid med uldne bogstaver.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-01-07 15:58

:-

Nu vil jeg så gerne takke alle kommentatorer på tråden for svar og moralsk opbakning og bede samtlige spasmagere votere om, hvem der skal modtage den fyrstelige sum af 150 points????????

Jeg kan ikke selv bedømme det hælder dog mest til hcma. . . . . . .

mvh
max h kat

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-01-07 16:09

Jeg vil ikke vælge - udover at fravælge mig selv.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-01-07 16:28

nåe e.c du er da for beskeden

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 150 point
Dato : 30-01-07 16:52

du bestemmer m.h.t. pointtildeling (det er tilladt at være egenrådig)

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 30-01-07 17:01

Egenrådig er lige hvad jeg er hcma!

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 30-01-07 17:03

Tak for svaret hcma.