/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Xp logger ut?og mer...
Fra : anonymm
Vist : 584 gange
500 point
Dato : 29-01-07 19:46

Hei,
jeg gikk inn på windows xp brukte den noen timer så slo jeg den av.
Etter en time startet jeg pcen så kom jeg ikke inn på windows xp,det kommer opp boks der jeg skal skrive brukernavn og passor for å logge inn på pcen men jeg har aldri laget passord til pcen så jeg trykker bare på ok fordi jeg har ingen andre valg.

Så står det logger inn........Logger ut.....
Jeg kan ikke logge inn mer dersom jeg gjør det blir jeg logget ut og det samme skjer i sikkerhetsmodus vet noen grunnen til det eller hordan jeg kan få fikset det?

Så ville jeg ikke slette xp'en fordi jeg har mange filer på den som jeg ville brenne,så jeg lastet inn windows 2000 kan jeg hente filer via den fra den fordige???

jeg prøver å gå inn på desktop (i xp) fra windows 2000 men det gikk ikke håper noen kan hjelpe.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-01-07 19:58

Jeg går ud fra at du har 2 harddiske.
Den ene med XP
Den anden med 2000
Xp og 2000 kan bruge Fat32 fissystem eller NTFS

NTFS kan læse FAT32 ...............men FAT32 kan ikke læse NTFS
Filerne er de samme, men det er bare måden at de de ligger på.

Så du har nok NTFS på XP og FAT32 på 2000.
FAT32 kan laves om til NTFS - - - - men gør det ikke så længe du skal bruge de filer fra 2000

Har du selv lagt XP ind, så har du også lavet et password:
bruger = administrator
password = det du har lavet .............eller hvis du ikke lavede et password så gør det nu.
Inde i XP kan du ændre måden den starter på.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 29-01-07 20:04

Hei e.c
Nei jeg har 1 hardisk men to operatørsystemer.(windows xp og windows 2000)
Jeg har selv lagt inn xp men ikke laget noen passord.

Jeg kommer ikke inn på xp fordi når jeg logger inn før alt på desktop kommer så logger keg ut automatisk.
da jeg logger ut kommer jeg til samme posisjon altså til innloggings boks og så prøver jeg å logge og det samme skjer.....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-01-07 20:09

XP kan også finde på at prompte for et password, som er blevet tilfældigt genereret. Her er måden at fjerne det på http://support.microsoft.com/kb/810605

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-01-07 20:28

Med to operationssystemer kan du normalt ikke se det andet system.
Så der er 2 muligheder.
1. Lave en ekstra partition og bruge den som mellemstation. (mest sikre)
2. Ved hjælp af Partition Magic at gøre det andet styresystem synligt.

Programmer må ikke exekveres i det andet styresystem når man står i det første og omvendt.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 29-01-07 20:38

Nå prøve jeg å gå inn på windows cp men det gikk ikke an,står at jeg må reparere den og det er pga det du sier.
men jeg har mange filer liggende i xp hvordan skal jeg få de inn på 2000???begge oprativene er på samme partisjon....den ene virker ikke(xp)
og viss jeg lager 2 partisjoner nå blir xp'en slettet helt???

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-01-07 20:48

Hvis der er plads på din harddisk kan der laves to partitioner ved at skubbe den du har nu lidt sammen og så optrette en partition i det frie område.

Kan du starte win 2000
Har du en ekstra harddisk.
Er det en staionær comp.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 29-01-07 20:53

Jeg kan kun starte windows 2000 jeg er inn epå den nå.
Viss jeg går skal starte windows xp så går det ikke an det står at jeg må reparere den osv....den problem var ikke der før.Den kom etter jeg hadde installert windows 2000

Jeg har kun 1 hardisk(ikke plass til 2 hardisker)(Hardisken er på 20 Gb har kun 6 Gb ledig)

bruker stasjoner comp ja

Jeg har viktige filer og dokumenter i Xp'en vil brenne de men jeg kommer ikk inn på dem

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 29-01-07 21:10

har du prøvet dette for at logge ind på XP: (og vær opmærksom på man ikke kan få det til at virke, hvis den indbyggede administratorkonto er disablet)

Altså; hvis du IKKE har ændret på administrator-kontoen (og den ikke er disablet) kan du logge ind med blankt password ved at trykke ctrl+alt+del 2 gange
ved logonskærm og logge på som administrator.

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 29-01-07 21:12

hcma:
etter at jeg installerte windows 2000 så kommer jeg ikke inn på windows xp skjermen viser svart og det står at jeg må reparere den det skjedde vel på grunn av at jeg installerte windows 2000.
Installerte windows 2000 for jeg trodde jeg kunne flytte over filer fra mapper i xp til 2000....

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 500 point
Dato : 29-01-07 21:13

En mulighed er at hente en Knoppix som kan kigge ind i dine partitioner. Det har den kunnet hos mig.
Hvis du altså kan brænde den ned på en CD
Men den fylder 699 MB og kan lige være på en 80 min CD

Den CD kører på dine ram og installeres slet ikke, men den kan tilslutte sig og flytte rundt på filer.
Jeg har dog aldrig prøvet Knoppix med 2 styresystemer på samme partition.

http://home.broadpark.no/~aklepp/newton/knoppix/NORDISKNOPPIX/nordisknoppix.html

Eller her i DK
http://tyge.sslug.dk/knoppix/
Jeg har selv hentet denne som er på Dansk:
KNOPPIX_V5.0.1CD-2006-09-25-DA.iso

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 29-01-07 21:20

e.c :
skal prøve, så forteller jeg hvordan det gikk

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 29-01-07 23:23

Ja jeg får flyttet filer...Skal prøve imorgen å se om jeg klarer å flytte alleDet som er så bra er at man kan brenne fra Knoppix

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-01-07 09:12

Ja Knoppix har også været en redningsplanke for mig.
Lige nu har jeg netop installeret Koppix DA i en af mine harddisk skuffer.
Jeg kører med Firefox nu.

Godkendelse af svar
Fra : anonymm

Dato : 04-02-07 14:02

Tak for svaret e.c. det er ditt andre gang du hjelper meg

Og takk til alle andre som svarte.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-02-07 14:13

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-02-07 14:14

Kørte du FAT32 på XP ? Ellers burde du ikke kunne flytte filerne. Med mindre at Knoppix har fået udviklet NTFS kompatibiliteten.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-02-07 14:26

Knoppix hiver i hvad som helst.
Og den mounter også selv drevene. (det gjorde den gamle Knoppix 3.6 ikke)
Selv min DataTraveler kan den åbne både datadrevet og det kunstige CD-drev.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 04-02-07 14:30

Så er det nok på tide for mig, at få hentet nyeste version.

Tak e.c