/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Filer, der ikke kan defragmenteres
Fra : geu
Vist : 371 gange
100 point
Dato : 10-01-03 13:07

Jeg har en masse fragmenterede filer til at ligge på mit C-drev og fylde, og dem vil jeg gerene have slette... Jeg ved add på dem efter at have defragmenteret. Men de ligger ikke i, Documents and Settings\Geu\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\OLK4\ som der står. Jeg ved ikke hvordan jeg kan komme af med dem, da jeg næsten lige har formateret min HD ville det være nemt hvis der var en der viste et trix...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 13:10

geu 's insignificant opinion was stated in:
news:KGyT9.32981$Hl6.3455189@news010.worldonline.dk

> Jeg har en masse fragmenterede filer til at ligge på mit C-drev og
> fylde, og dem vil jeg gerene have slette... Jeg ved add på dem efter
> at have defragmenteret. Men de ligger ikke i, Documents and
> Settings\Geu\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\OLK4\ som
> der står. Jeg ved ikke hvordan jeg kan komme af med dem, da jeg næsten
> lige har formateret min HD ville det være nemt hvis der var en der
> viste et trix...

Sikker på at filerne ikke er skjulte ?

Hvad med at starte i fejlsikret tilstand( F8 under boot), og køre defrag fra
administrator kontoen, så skulle der ihvertfald ikke være noget under din
geu konto som er låst.

/Sune

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-01-03 14:02

Prøv
1) højreklik på drevet og vælg egenskaber >>> vælg fanebladet funktioner >>> klik på "undersøg drevet for fejl" >>> derefter genstarter du og drevet checkes
2) Til defragmentering er O&O Defrag V4 http://www.oo-software.com/ vel det bedste produkt på markedet, men jeg tror ikke det hjælper på dit problem
3) Ligger de ikke i skraldespanden (papirkurv) måske ??
4) du kan evt. prøve at søge efter filerne. start >>> søg

Kommentar
Fra : geu

Dato : 10-01-03 14:26

Sune - Har lige defragmenteret i fejlsikkert tilstand... det hjalp ikke, det var det samme. De skulle være der men kan ikke finde dem på add.
Uffe29 - Har prøvet det du skrev . bare ikke at defragmenter med O&O defrag. hvad skulle det kunne som det andet ike kan???

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-01-03 14:52

Jeg kender ikke selve teknologien bagved, men jeg har fået meget bedre ydelse på min bærbare siden jeg er begyndt at bruge O&O defrag. Du kan læse highlights om programmet her http://www.oosoft.de/english/products/oodefragv4/fastfacts.html

Prøv at åben stifinder >>> vælg funktioner >>> mappeindstillinger >>> vælg fanebladet "vis" >>> sæt flueben i "vis skjulte filer og mapper" >>> prøv så at se om du kan finde dem

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-01-03 15:28

åbn denne computer - mappe indstilliger - vis - fravælg flueben-SKJUL BESKYTTEDE OPARATIVSYSTEMFILER (ANBEFALES)- på hver af dine drev er der en papirkurv der på selve drevet(ne)ligger i en mappe der hedder
Recycler
åbn det og se om de filer du vil slette ligger der.slet dem de kommer så i din normale papirkurv,hvorefter du
kan slette dem normalt.fejlen kan opstå hvis du har brugt flere oparativsystemmer på somme computer.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 10-01-03 15:53

Uffe29 - Har sat den til at vise skjulte filer, det var noget af det første jeg gjore. og de er der ikke.
xou - Det var et meget godt forslag men derer ikke noget i den...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-01-03 16:12

har du flere drev,så kig i alle drevs papir kurve
men det har du jo nok gjort.
kan du ikke navne noget om hvilke filer du evt kan søge på
hvad de hedder,eller kan du kun se dem når du defrakmentere,
hvad med at regne sommen hvor meget hver mappe på drevet
fylder og tilsommen,og om der mangler noget - måske er det
en forkert filstruktør som windows normalt løse selv ???

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-01-03 16:17

husk osse at få din haberfil og pagefil med (sjulte) kan kun ses når du
fravælg flueben-SKJUL BESKYTTEDE OPARATIVSYSTEMFILER (ANBEFALES)
måske er det dem !!!!!!!!
de fylder næmlig ret meget og kan sætte yderligere op,via ydeevne i system(kontriol panel)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-01-03 16:19

ps du må selvfælgelig ikke slette dem,da de er med til at give en bedre visuel hukommelse

Kommentar
Fra : geu

Dato : 10-01-03 16:20

Kan jo se at de ligger på mit C-drev.. jeg kan jo også se størelse og hvad de heder, men når jeg søger på dem kommer der ikke nogen resultat. De er kommet efter at der med WinRAR er blevet komprest and E-mail. tror jeg nok...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-01-03 16:46

kan du ikke højre klikke på dem med musen og vælge
1.slet (vil jo nok ikke)
2.egenskaber -hvad for en type filer er der tale om f.eks boot.bak er
under fil type en bak fil

Kommentar
Fra : geu

Dato : 10-01-03 17:11

Documents and Settings\Geu\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\OLK4\ der står ikke mere... og jeg kan ikke gøre noget med dem....

Kommentar
Fra : geu

Dato : 10-01-03 17:23

det hjælper ikke har været der....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-01-03 17:35

ok lige en sidste bemærkning
Documents and Settings\Geu\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\OLK4\
åbn mappen i denne computer OLK4 - tryk alt+r =rediger -
marker alt -tryk alt+f=filer vælg slet

Kommentar
Fra : geu

Dato : 10-01-03 17:43

kan ikke finde mappen OLK4.....

Accepteret svar
Fra : lillemig

Modtaget 100 point
Dato : 10-01-03 19:00

OK - jeg erkender at jeg slet ikke er "med", filer der ikke kan defrakmenteres har jeg kun set på drev med OS, og mener det udelukket er OS filer )du har jo også lige formateret og der er der!?
Nok om det, I taler om internet det får mig til at tænke på, at: Går man i word og vælger - indsæt billede (fra fil), husker at markere ALLE FILTYPER i word og, når så man går i windows (midlertidige internet files), så kan man pudsigt nok se en masse filer som man ellers ikke kan se, uanset hak i vis alle filer m.v. og (uden at foreslå noget som helst!) så mener jeg også man der kan slette hvad man peger på. Står man på een fil (blå hightlightet) skal man bare højreklikke... på en anden fil og, så er det op til een selv hvad man vil "tør" :)

Godkendelse af svar
Fra : geu

Dato : 10-01-03 21:54

Tak for svaret lillemig. Det var godt tænkt.. det er nok også det eneste sted jeg ikke har se efter dem. nu er de væk og jeg er en glad mand der siger tak for hjælpen til jer alle.