/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Har Du tid og lyst til lidt småsnak
Fra : Rfou
Vist : 389 gange
10 point
Dato : 10-01-03 13:00

Mange spørgsmål går ofte over i noget der ligner privat hyggesnak. Det er i orden; men burde nok føres et andet sted lidt mere privat. Derfor denne tråd.
Fremgangsmåde som følger: Kopier Linket til dette spørgsmål og gem det. Fjern fluebenet ved: "send mig en mail, når der er kommentarer til dette spørgsmål".
Når Du så inde i et spørgsmål som Du følger, føler trang til kommentarer, små hip eller opfordringer af mere privat karakter, som Du vil rette til en bestemt lille gruppe personer, lægger Du bare dette Link ind i en kommentar, med en opfordring til rette vedkommende om at mødes der. Selvfølgelig kan alle blande sig; men de seriøse spørgsmål, bliver ikke fyldte med alt muligt uvedkommende.
Husk det er nok Kandu der skaber rammerne; men det er brugerne der er billedet.
God fornøjelse.
Rudolf

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-01-03 13:16

Tanken er god nok, men sådan som jeg forstår det er dette ikke nok, bare at fjerne fluebenet - for dem der abonnerer på emnet "Kandu.dk" har jo lov til at have denne abonnering - prøv dog istedet at skrive til Kandu ( de er hjemme fra skiferie ) og få dem til at lave et emne der hedder "Plidderpladder" eller "småsnak" eller whatever ( ved godt jeg foreslår dig dette i en anden tråd osse, men ved jo ikke om du ser den )

Abonnerer man på et emne får man jo en mail hvadenten man har deltaget aktivt i tråden eller ej.

http://www.kandu.dk/dk/allabon.asp

Fnollerpige / Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-01-03 13:19

Vi kunne jo bare skrive og spørge om de ikke kunne oprette et emne der hed : "Kandu`s Hyggehjørne"

Karina

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 10-01-03 13:49

Hej Fnollerpige
Hvis Du ser i det spørgsmål Kandu har oprettet hvor de efterlyser holdninger og forslag vi Du se, at jeg netop der efterlyser en reaktion fra Kandu. Mange andre foruden mig har spurgt om hvor er Kandu, og om at man har skrevet til Kandu; men stadig venter på svar. Jeg har givet mit bud på, hvorfor de ikke svarer: De ved ikke deres levende råd. Men indtil de vågner op, og selv kommer med en reel løsning, må vi forsøge at klare os bedst muligt. Og dette skal bare betragtes som et behjertet forsøg, og har vel ikke gjort nogen skade. Jeg har jo læst mange af Dine indlæg, og er enig med Dig langt hen af vejen. Nu er jeg selv spørgeren og må finde mig i at få mange mails om dette spørgsmål. Alle andre kan jo enten lade være med at kommentere eller hvis de gør, så fjerne fluebenet. Hvis man gemmer linket andet sted på sin computer, kan man nemt gå ind og se hvad der sker. Ulempen kan blive at det bliver en meget lang tråd; men da den jo er ment som et chatroom, står der sikkert ikke noget vigtigt. Så jeg vil foreslå, at når man bruger siden efter sit formål, lukker man siden op - trykker på Ctrl + End så er man nede ved sidst indkomne indlæg, og behøver ikke at køre hele tråden igennem.
Det ideelle ville jo være hvis Kandu oprettede sådan en side, og tømte den hver dag på et angivet tidspunkt, og det kan vi jo kun håbe på, at de gør.
Måske læser de dette.
Hilsen
Rudolf

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 10-01-03 14:00

Så må jeg ydtrykke mig helt forkert, skal prøve at forklare.
Jeg spørger : Er det fair ????

Hvis du kigger på http://www.kandu.dk/dk/allabon.asp - er der en lang række emner som alle her kan klikke af - det kunne være man var til biler, og gerne vil se alt løst og fast der kunne tænkes, at komme om det emne, der kunne osse være andre emner man iteresserede sig for.

Så spørger jeg yderligere : Kan vi andre tillade os at bruge et af de emner ( i dette tilfælde Kandu.dk ) og omdøbe det til chitchat område ?!?

Man må formode at folk der vælger at abonnere på forskellige emner - forventer at modtage mails om noget, i forhold til emnet, relevant materiale ..........

Klikker man derude får man mails, også kommer de herind og regner med at nu er der et eller andet emne relateret, men opdager så at vi/ du/ jeg har oprettet et mere eller mindre privat forum.... det synes jeg ikke er fair, og der går vi lige lidt ind over de øvrige brugeres rettigheder.

Har jeg forklaret mig tilfredsstillende nu ( ikke at du SKAL være enig ) men vil da helst have jeg bliver forstået.

( Ved godt at vi ( jeg ) har brugt indlæg til at småsludre i, men de er sådan mere eller mindre opstået tilfældigt ( ubevidst ) men at lave dem med fuldt overlæg, synes JEG ikke vi kan tillade os.

Hilsen Karina

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 10-01-03 14:29

Ja det er jo altid det med forståelsen, at det ikke det man siger der betyder noget. Det er hvordan det bliver opfattet. Og det stiller unægtelig nogle krav til den der gerne vil udtrykke sig. I dette tilfælde mig!. Jeg mener ikke at det jeg foreslår skal være et "lukket område" således at det skal betragtes som privat. Det er frit tilgængeligt for alle. Men når der fra starten bliver gjort opmærksom på, at her kan man kun forvente at se noget almindeligt småsnak af mere privat karakter, bliver man heller ikke skuffet når man ikke finder andet. Og så bliver siden ikke interessant for andre end dem, der vil bruge den.
Men når man stiller et seriøst spørgsmål som det aktuelle: Til Fnollerpige og andre----forventer man at det er dette emne det drejer sig om, og man ved ikke hvornår der kommer en saglig kommentar. Du ved jo selv hvordan det gik; men alligevel vender det jo tilbage til emnet til slut (for nu).

Der kan sikkert også være andre løsninger på problemet, end det jeg forslår og måske nogle der er bedre: Men det jeg oplever er, at der bli8ver snakket meget om det, og der bliver ikke rigtig gjort noget ved det. Det undrer mig lidt, for så vidt jeg kan bedømme er Panelet ( Du ved godt hvilke personer jeg hentyder til) en flok mennesker med en stor viden om mange ting, ikke mindst computere med hvad dertil hører og om hvordan man bør gebærde sig på Kandu og meget andet. Alle er enige om at der er et problem; men der kan ikke gøres noget ved det, for det Kandu opgave. Kandu hører vi imidlertid ikke så meget til. Jeg tror at mit forslag kan hjælpe, hvis vi/I selv vil bruge det; bliver det ikke brugt går det jo bare i sig selv igen.
Nogen problemer kan løses - andre ikke; men så må man jo lære at leve med dem.
Hilsen Rudolf

Accepteret svar
Fra : Fnollerpige

Modtaget 10 point
Dato : 10-01-03 15:26

Ja, ved godt der er problemer hvortil en selvopfunden løsning må siges at være bedst

- nej Kandu er ikke sådan lige at vække til live, men jeg har opsnappet lidt om, at nogle derinde ( aner jo ikke engang rigtigt HVOR MANGE og hvem de er !! ) har holdt ferie - måske derfor det har ligget lidt stille med tilbagemeldinger fra dem ......

Nå, men nu vil jeg da afvente de andres kommentarer - og indtil videre sige : din idé er ikke ringe - men jeg foretrækker dog stadig vi kan få et helt specifikt emne at lave "afstikkere" under - så jeg i hvert fald ikke føler jeg går ind over andres rettigheder. Det bliver Kandu.dk´s opgave.

Fortsat god dag, Rudolf - vi tastes jo garanteret ved i løbet af weekenden.

Karina

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 10-01-03 17:20

Det gør vi helt sikkert Karina. Jeg kan lige fortælle, at jeg lige har reageret på Din opfordring til at skrive til Kandu.
Jeg bad dem om at reagere på kommentarerne til deres eget spørgsmål: Ekstra brugerniveau er det en god ide (eller sådan noget lignende). Deuden forslog jeg dem at lave en brokkasse og et chatroom, for det er da klart at det er dem der kan lave det på den rigtige måde. Jeg forsøger bare at sætte lidt skub i dem.
Hyg Dig
Rudolf

Godkendelse af svar
Fra : Rfou

Dato : 12-01-03 07:23

Tak for svaret Fnollerpige.
Nu lukker jeg dette spørgsmål for det fører ingen steder hen. Nogen gange tror jeg at vi to er enige; citat:"Man må formode at folk der vælger at abonnere på forskellige emner - forventer at modtage mails om noget, i forhold til emnet, relevant materiale" ; men virkeligheden holder jo ikke altid stik med intetionerne, som Du vil vide.
Et billedgalleri har slet ikke hjemme under den overskrift. Jeg syntes det er en fin idé; men læg det dog ind under en titel, så folk kan se hvad de kan forvente sig. Og det kan udmærket være på Kandu; men hold dog snot for sig og skæg for sig.
Jeg er lidt ked af udviklingen, for jeg syntes at Du og andre fra"klubben" kommer med mange gode kommentarer, spørgsmål og tips, så derfor forstår jeg ikke hvad det er der foregår. Men det kan Du måske forklare mig. OK Du skal ikke føle Dig forpligtet; men jeg håber Du fortsat vil hygge Dig på Kandu.
Venlig hilsen
Rudolf

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 12-01-03 12:07

Naj jeg ved heller ikke hvorfor nogen mener et billedegalleri er smart - det er da ok, men det ligner heller ingen succes såååh..... det fænger vist ikke rigtigt.

men det at få finder det relevant er måske ok - for mig er det helt fint

Ja, hygge mig på Kandu - det plejer jeg jo da.

Tak for snakken.