/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
mails og adr. fra outlook
Fra : hojriiskim
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 29-01-07 17:01

Hey..

min com er gået ned, men nåede at lave backup inden.
Min spørgsmål er nu om jeg i de filer jeg har taget backup af, kan finde adresser og gamle mails som lå i indbakke osv. i min gamle outlook?

har backup af hele harddisken. Ville gerne have alle disse andresser og mails over i den nye outlook jeg installere efter format af harddisken..

kan man det?

Kommentar
Fra : sion

Dato : 29-01-07 17:11

Hvis det er Office Outlook, så skal både mails, kontaktpersoner, kalender osv. ligge i filen Outlook.pst, som findes i mappen C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook.

Denne fil kan blot kopieres over i den samme mappe på din nye computer INDEN DU STARTER OUTLOOK FØRSTE GANG, eller du kan importere alle oplysninger fra filen inde fra Outlook.

Simon

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 29-01-07 17:15

det er godt nok et lidt ældre program som hedder outlook express..

gælder det også der? kan nemlig ikk lige umiddelbart finde den omtalte fil..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-01-07 17:20

Du kan lede efter .eml som er filendelsen til Outlook Express

Kommentar
Fra : sion

Dato : 29-01-07 18:26

Mine Outlook Express filer ligger i C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\IDENTITETS-ID\Microsoft\Outlook Express

Filerne er tilsyneladende af typen .dbx - ikke .eml, som e.c skriver ovenfor.

Dine gemte filer herfra kan vistnok bare erstatte de nye filer, som er oprettet i en tilsvarende mappe på din nye pc. Ellers må der også være en import-funktion i OE.

Simon

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-01-07 18:41

Det er muligt, at det kun er når jeg trækker en mail ud på skrivebordet, at den bliver til .eml
Jeg har lige kigget på mit maillager = ½ mill .................. .eml som åbnes af Outlook Express.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-01-07 19:04
Kommentar
Fra : sion

Dato : 29-01-07 19:44

--> e.c

Dit kandu-link omhandler Office Outlook, og her drejer det sig om Outlook Express.

Simon

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-01-07 20:04

- ja og det var fordi spørgsmålet lige er blevet afsluttet og jeg fik en mail om det.
Og .................det kan lige bruges.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 29-01-07 21:56

Hver af dine foldere hedder *.dbx.

Hvis du allerede er gået i gang med en ny Outlook Express, så danner du (med Outlook Express) en ny folder med exact det samme navn, lukker Outlook Express ned og tjekker at du har to filer med samme navn - den du lige har dannet og din backup. Så kopierer du backupen ned på den nyes plads (acceptér 'Would you like to replace existing file' eller hvad det nu hedder på dansk hvis du har valgt en dansk udgave af windoze).
Når du starter Outlook Express igen, så er de gamle mails på plads.

Tip: Vil du finde hvor Outlook Express gemmer sine filer? Ret i en folder - fx tilføj eller slet en mail, luk Outlook Express og søg så efter den senest ændrede fil.
PS: Outlook Express er ikke en ældre udgave. Det er en 'light' udgave af et mailprogram der følger med som en del af Windoze.

Kommentar
Fra : sion

Dato : 29-01-07 22:01

--> henrikkrebs

Dit svar minder utrolig meget om mit svar http://www.kandu.dk/spg99728.aspx#1083508

Simon

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 29-01-07 22:40

Mine Outlook Express filer ligger i C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\IDENTITETS-ID\Microsoft\Outlook Express

Filerne er tilsyneladende af typen .dbx - ikke .eml, som e.c skriver ovenfor.

Dine gemte filer herfra kan vistnok bare erstatte de nye filer, som er oprettet i en tilsvarende mappe på din nye pc. Ellers må der også være en import-funktion i OE.

Simon

>> sion - du har ret.
o Du skriver 'vistnok' og 'tilsyneladende', jeg medvirker til at fjerne tvivlen ved at være konkret.
o Du opgiver et path - Jeg henviser til at hojriiskim selv må søge (mine egne mails har jeg placeret i 'My documents/email')
o Jeg oplyser at der først skal findes en 'ny' folder med samme navn som den man vil hente fra backup'en
o Jeg giver (egen erfaring) det tip at Outlook Express skal lukkes før filerne erstattes.

Jeg synes nok jeg har bidraget med mit svar i tilstrækkeligt omfang til at berettige til et indlæg.
Forresten: Jo, Outlook Express *har* import-mulighed, bare ikke fra .dbx-filer

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 30-01-07 20:56

kan office outlook fra office pakken læse de der dbx filer der er tale om? Da jeg ikk er helt sikker på jeg har outlook express installationen mere..

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 30-01-07 21:08

jeg fandt express.. det er korrekt med dbx filerne - feks indbakke.dbx

Hvad så med adresserne som var i kontaktlisten i den gamle? hvor finder man dem?

Kommentar
Fra : sion

Dato : 30-01-07 22:40

Adressekartoteket er en *.wab fil. På min computer ligger den i C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Application Data\Microsoft\Address Book

Simon