/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke trække med musen
Fra : hellejohnsen
Vist : 1021 gange
100 point
Dato : 29-01-07 14:02

Jeg har pludselig ikke mere trække filer fra en mappe til en anden i stifinderen. Ligeledes kan jeg heller ikke trække rundt med genvejene på skrivebordet. Jeg har prøvet med en anden mus (USB) - det hjælper ikke. Den mus jeg har er en PS2. Jeg kan godt trække f.els. tekstbokse inde i word. Jeg har aktiveret træk og slip (Egenskaber under Start). Er der nogen der har et bud?

Et andet nyt problem - når jeg klikker på et link starter explorer bare op med en blank side. Jeg har prøvet at holde CTRL nede samtidig.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-01-07 14:08

Genveje på skrivebord kan være låst.
H-klik et tomt sted på skrivebordet > arranger ikoner efter > der har du flere muligheder.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 14:17

hvad står der i adresselinjen når du åbner IE?

Kommentar
Fra : hellejohnsen

Dato : 29-01-07 14:47

Skrivebordet er ikke låst. Jeg kan heller ikke flytte filer i stifinderen.

Adresselinien er blank når jeg åbener IE

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 14:50

tyder på du måske har lidt snavs på din pc - har du scannet godt og grundigt for spyware og vira fornylig ??

jeg vil foreslå du lige henter superantispyware her:

www.superantispyware.com

og laver en fuld scanning

løser det ikke problemerne skal der laves en log

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 14:51

ps i superantispyware sætter du lige din normale startside så den er beskyttet - det samme kontrollerer du lige i IE

Kommentar
Fra : hellejohnsen

Dato : 29-01-07 14:58

Jeg bruger Norman antivirus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 15:00

superantispyware er gratis og finder ting og sager antivirus programmerne ikke finder - jeg ville nok anbefale dig at køre den trods alt.

Jeg er lige kommet hjem fra en der havde lignende problem og der var der rigtig meget der skulle laves

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 15:01

angående musen (hvis det ikke lige ligger i problemet) - kan du så bruge højre musetast og flytte noget på skrivebordet - der vil komme en boks der giver mulighed for at "kopier hertil" ???

Kommentar
Fra : hellejohnsen

Dato : 29-01-07 15:10

Nej, jeg kan heller ikke flytte vha. højre-musetast.

Iøvrigt så er jeg i fuld gang med at scanne - og intil videre er der fundet 6 items.

Kommentar
Fra : hellejohnsen

Dato : 29-01-07 15:18

Jeg har slette de 6 fundne items - men har stadig problemer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 15:19

jaja men så fik du da dem væk

hvis vores lokale sikkerheds geni dukker op så følg han vejledning hvis han finder det nødvendigt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 15:22

har du sat superantispyware til at beskytte dig mod hijack ?? (preference - hijack protection - flue i begge ruder og indskriv den side du normalt starter med )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 15:43

ang dit museproblem så skulle det vel ikke være så enkelt at du blot skal højreklikke på skrivebord og vælge at sætte flueben ved arranger i forhold til gitter ???

Kommentar
Fra : hellejohnsen

Dato : 29-01-07 16:12

Nej - desværre har jeg ikke 'låst' ikonerne. Og det er jo ikke kun på skrivebordet jeg ikke kan 'træk og slip' - det er også i stifinderen.

Det der med hijack - det tjekker jeg i morgen.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 29-01-07 16:54
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 18:37

jaja nu er sikkerhedsgeniet i hvertfald med her

Kommentar
Fra : hellejohnsen

Dato : 30-01-07 10:12

Her er loggen fra Hijackthis:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:07:13, on 30-01-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Norman\bin\ZANDA.EXE
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\system32\fxssvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Norman\bin\ZLH.EXE
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
C:\Programmer\EdgeCAM11.00\Cam\edgecls.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
C:\Programmer\EdgeCAM\Cam\edgecls.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.0\program\soffice.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe
C:\WINDOWS\system32\DfrgNtfs.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.jubii.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
N3 - Netscape 7: user_pref("browser.search.defaultengine", "engine://C%3A%5CProgrammer%5CNetscape%5CNetscape%5Csearchplugins%5CSBWeb_01.src"); (C:\Documents and Settings\TC\Application Data\Mozilla\Profiles\default\seykrnp0.slt\prefs.js)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [updateMgr] "C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\AdobeUpdateManager.exe" AcRdB7_0_8 -reboot 1
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Startup: OpenOffice.org 1.1.0.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org1.1.0\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: EdgeCLS11.00.lnk = C:\Programmer\EdgeCAM11.00\Cam\edgecls.exe
O4 - Global Startup: EdgeCLS8.50.lnk = C:\Programmer\EdgeCAM\Cam\edgecls.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_06\bin\npjpi142_06.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .mov: C:\Programmer\Internet Explorer\PLUGINS\npqtplugin.dll
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\NORMAN\Nvc\BIN\nipsvc.exe
O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE
O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\bin\ZANDA.EXE
O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\NORMAN\Nvc\BIN\nvcoas.exe
O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\NORMAN\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 30-01-07 10:19

Og den er ren. Ingen problemer der. Du bør dog opdatere dit java http://www.java.com/en/download/manual.jsp (Brug Windows offline installation)

Husk at afinstallere det gamle.

Godkendelse af svar
Fra : hellejohnsen

Dato : 30-01-07 10:52

Tak for hurtig svar stl_s og tak fordi du brugte tid på at kontrollere min logfil.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-01-07 11:26

godt så er det ude af billedet med skidt og møg - men nu du har lukket ved accept så - hvad med musen ???????

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-01-07 16:35

Tjaeh, du havde såmænd ikke behøvet at lukke, da logtjekket jo ikke besvarede dit oprindelige spørgsmål.

Kommentar
Fra : hellejohnsen

Dato : 31-01-07 10:44

Ups - jeg glemte at skrive, at jeg løste problemerne ved at køre en systemgendannelse.