/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bilsyn uden den store lup
Fra : dreyer
Vist : 721 gange
100 point
Dato : 29-01-07 13:35

Findes der i Århus eller omegn et bilsynscenter, der ikke har den helt store lup fremme og er til at tale med?

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 29-01-07 13:38

Nej og det burde ikke findes i hele Danmark.
Sikke da noget at lede efter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-01-07 13:40

Ja der gør .................................... er vognen ok - så er der ingen lup.

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 29-01-07 13:41

Svaret er ikke fyldestgørende. Prøv venligst igen.

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-07 13:44

Såfremt bilen er i lovlig, sikkerhedsmæssig stand, er der ikke nogen problemer i at få den synet....at bilen så måske ligner lort er mindre væsentligt.

Hvad mener du med om de er til at tale med.

INGEN bilsynsassistenter giver køb på sikkerhedskravene til en bil de har til syn.

mvh dova

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 29-01-07 13:49

De er alle til, at tale med, bare de er overbevist om, at du også selv viser vilje og evne til, at bringe vognen i sikker stand. Tænk over, at bil med sikkerhedsbrist, faktisk er et farligt mordvåben.

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 29-01-07 13:49

Bilen er sådan set nogenlunde i orden, dog med en del rust. Jeg ved ikke hvor slemt det står til, men de skrappeste synshaller vil måske dumpe den "for en sikkerheds skyld", mens andre måske vil accepterere, at selvom den er rusten kan den godt køre to år til.

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-07 14:14

Citat
at selvom den er rusten kan den godt køre to år til

Jo "skrappere" de er - jo bedre bil har du gagefter....

Og så holder den 2 år som minimum

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-01-07 14:54

Citat
Jeg ved ikke hvor slemt det står til, men de skrappeste synshaller vil måske dumpe den "for en sikkerheds skyld",

Kun hvis der er (alvorlig) tæring i bærende dele, eller at karosseridele er så tærede/hullede, at der er skarpe kanter .

Biler kan jo altså brase sammen p.g.a. tæring, så det er ikke bare for sjov når biler kasseres af den årsag.

Kosmetisk/overfladerust derimod betyder ingenting.

mvh dova

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 29-01-07 15:06

Men man kan være sikker på, at er der først rusthuller i karrosseriet, bliver der virkelig gået til den, med den lille hammer

Gert

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 50 point
Dato : 29-01-07 20:34

Tja, http://www.viborgbilsyn.dk/ var da flinke sidst Fik synet min gamle polo fra '82..

Hvis der er noget uforsvarligt galt med bilen syner de den selvfølgelig ikke!! Heldigvis da.. Men de valgte da at overse et par småfejl. Som jeg rettede, selvfølgelig

- Anden

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 29-01-07 20:37

Taunusanden: Det er den slags jeg søger :) Jeg er jo heller ikke udepå at gøre livet mere usikkert for andre og mig selv ved at køre i en tikkende bombe. Men lidt "uskyldige" fejl kan måske gå an.

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 29-01-07 21:59

Men, har hørt man skal passe lidt på Verner selv, hen er lidt af den gamle skole.. Men en af mine venner fra hugget får da synet en del gamle biler der

- Anden

Kommentar
Fra : Always8382

Dato : 04-02-07 20:12

Nu skal jeg ikke begynde, men nogle gange er Dansk Total Syn i Skanderborg flinke - specielt hvis man kender dem, og kommer tit...

Godkendelse af svar
Fra : dreyer

Dato : 16-03-07 20:19

Tak for svaret taunusanden. Bilen gik igennem anden gang. Dumpede på for mange potentielle huller i bunden første gang. Omsynet to cirka 10 sekunder og dertil blev der kun brugt en lommelygte. Blinklyset, som stod på sedlen, blev ikke tjekket... Hmm?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 16-03-07 23:25

Tillykke med synet