/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Stylist
Fra : swingpigen
Vist : 1132 gange
50 point
Dato : 29-01-07 11:31

Jeg er ved at lave OSO opgave, jeg skal skrive om "vejen" til at blive stylist.
Om f.eks: fremtidsmuligheder, løn, arbejdsmiljø og så selvfølgelig om selve uddannelsen..

Er der nogle der ved hvor man kan finde god information om den slags, eller endnu bedre er der nogle der selv har skrevet om det ?
Eller nogle der er stylist og evt. kunne give lidt tips til hvad der er spændende at fortælle om indenfor det fag..?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 29-01-07 11:45
Kommentar
Fra : swingpigen

Dato : 29-01-07 11:54

tak. men den har jeg været inde på men synes ikke rigtigt der er nok. ville gerne have tingene lidt mere i detaljer..

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 29-01-07 18:04

Kan ik lige finde noget udover den på www.ug, men held & lykke

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 29-01-07 21:48

Hvad med at spørge dig frem hos nogle elever på en af skolerne i nærheden af dig?

Og hvad er en OSO-opgave...?

Du skal i alle fald være opmærksom på, at der altid er forskel på folks oplevelser. Tag bare nyhederne på DR1 her til aften, hvor de havde et indslag om Heidi Sommer og hendes rovdrift på selvbetalende personer med ønske om at blive kosmetolog. Hende har der (med rette!) været meget snak om.

Kommentar
Fra : swingpigen

Dato : 30-01-07 09:05

Vi har også tænkt at vi må snakke med nogle om det istedet så vi lavede en aftale, så nu er det sådan at vi skal ind til heidi sommer imorgen :/

En oso opgave er: obligatiorisk selvvalgt opgave.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 30-01-07 10:01

For at få et mere nuanceret bør du/I nok tale med (tidligere!) elever!

Jeg har hørt ting fra nogen, som har været igennem Heidi Sommers mølle, og hendes (og andres) historie ligner nok ikke Heidi Sommers. Men spørg HS, om hun kan henvise til elever, som vil (må!?) udtale sig.

Men der er jo også andre der uddanner... Tag også samtaler med en eller flere af dem.