/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Lydfilkonvertering Mp3 til ?
Fra : Denpete
Vist : 343 gange
50 point
Dato : 10-01-03 11:52

Jeg er i gang med at lave en hjemmeside og har noger musik liggende i Mp3-fomat.

Hvordan kan jeg evt. konvertere, så jeg kan bruge den som baggrundsmusik til min hjemmeside?

Mvh.
Denpete

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 60 point
Dato : 10-01-03 12:37

Konverter til f.eks. *wav eller *.mid
Benyt evt. Nero til det.

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 10-01-03 16:21

Tak for svaret catbody.
Jeg har brugt dit forslag. Dog tager det lang tid for hjemmesiden at loade en .wav-fil. Og jeg kan ikke rigtig finde ud af at 'gemme' mit lydudklip i Nero til andet end .wav-fil.

Har du måske en hjælpende hånd til en hurtigere fil-form og i så fald hvordan i Nero.

På forhånd tak )

Denpete

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 10-01-03 17:16

Jeg kan ikke huske om *mid filer er mindre en *wav filer, men jeg har fundet to links hvor du kan downloade et program der kan lave Wave to Midi og Wave to MP3 og omvendt o.s.v.
Det ene er shareware og det andet Freeware

http://www.widisoft.com/english/download.html (der er bl.a. en tekstside som du nok bør læse for du downloader)

http://www.allformp3.com/mp3_other/wid.htm

Jeg har ikke selv prøvet programmerne og ved derfor ikke hvordan de virker.
Forresten: benytter du det lille "embed"-tag for at få lyden ind på siden?? (tagget fylder max. 100 tegn incl.mellemrum)

hilsen
HC

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 10-01-03 18:42

Hej catbody!

Jeg har brugt et program (MS Publisher) som laver det hele for mig, så jeg ikke skulle ind og lave særlige 'tags' i HTML selv.

Jeg har ingen problemer med at få uploaded siden og den virker fint. Det eneste er den lange tid det ta'r før der kommer lyd på siden.

Jeg vil lige prøve dine henvisninger.

VH
Denpete