/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
æøå på ftp server?
Fra : andersburn
Vist : 512 gange
300 point
Dato : 28-01-07 21:19

jeg bruger servisen Ibackup.com hvor jeg har 5 gb plads på en ftp server.

problemet er at de filer der hedder noget med æ, ø eller å kan jeg ikke åbne, heller ikke mapper? den skriver fx i stedet for fælles filer: "F%e6lles%20filer" hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 28-01-07 21:43

Hvis det kun er når du åbner dem online

Du lave dem om så feks

æ=ae
ø=oe
å=aa

eller bare

æ=a
ø=o
å=a

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 28-01-07 22:07

det har jeg tænkt på, men jeg gider ikke ændre alle mine doc bare så det dårlige program ikke ødelægger filerne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-01-07 23:34

Vaen dig til at skrive a e som æ aa som å oevelse goer mester!
Vi bor i et meget lille sprogområde og hvids du vil anvende noget fra andre sprogområder kan du altså ikke bruge æøå.
Du vil opleve det samme hvis duforsøgte at kode med æøå i html.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 29-01-07 08:34

Lad være med at bruge æøå, lad være med at bruge mellemrum, ladvære med at bruge STORE bogstaver.
Det gør livet meget nemmere, hvis man arbejder med hjemmesider og FTP

Kommentar
Fra : andersburn

Dato : 29-01-07 11:25

så langt er jeg....

når jeg laver backup at mine til lægger den filerne ind sådanne:
fx når jeg backer mine mails up:
https://web003.ibackup.com/users/andersburn/Files/D/Documents%20and%20Settings/Anders%20B/Lokale%20indstillinger/Application%20Data/Microsoft/Outlook

jeg kan ikke ændre noget på de mapper ? det kan jeg heller ikke når jeg vil backe mine ordbøger i word up. de ligger i d/programmer/fælles filer/proof
fælles filer kan den ikke skrive så det har jeg ikke adgang til...

+ jeg har 111 dokumenter med å, ø eller æ i navnet det gider jeg ikke ændre