/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kontrol af hjemmeside for fejl
Fra : 2100
Vist : 628 gange
30 point
Dato : 28-01-07 17:26

Søger et link til hvor man kan se om ens hjemmeside er belagt med fejl.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 40 point
Dato : 28-01-07 17:36
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-07 17:54

..og: http://jigsaw.w3.org/css-validator/

CSS ..det er

bentjuul's link er til (X-)HTML

..men det aller smarteste?

..er at lade os hér på kandu.dk kigge på 'sagerne' med friske øjne

Smid et link...

..så lurer vi dig 'kunsten' af ...2100 (Kbh. Ø ?)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-01-07 18:01

Der var der link til alle de andre valideringer på mit links molokyle -

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-07 18:18

Hvor bentjuul?
Citat
Markup Validation Servicev0.7.4
Skip Navigation | Home About... News Docs Help & FAQ Feedback
Validate:
by URL
by File Upload
by direct Input
This is the W3C Markup Validation Service, a free service that checks Web documents in formats like HTML and XHTML for conformance to W3C Recommendations and other standards.

if you wish to validate specific content such as RSS/Atom feeds or CSS stylesheets or to find broken links, there are other validators and tools available.

Validate Your Markup
Validate by URL
Address:

Enter the URL of the page you want to check. Advanced options are available from the Extended Interface.

Validate by File Upload
Local File:

Select the file you want to upload and check. Advanced options are available from the Extended File Upload Interface.

Note: file upload may not work with Internet Explorer on some versions of Windows XP Service Pack 2, see our information page on the W3C QA Website.

Validate by Direct Input
Input the markup you would like to validate in the text area below:

Only complete documents (along with a Doctype declaration) will be validated. Advanced options are available from the Extended Direct Input Interface.

Recent Updates
2006-11-14: Markup Validator v0.7.4 Released
Maintenance release of the Markup Validator, including bug fixes to the API, documentation updates and the return of the outline feature.
2006-10-23: Markup Validator v0.7.3 Released
Maintenance release of the Markup Validator, including fixes, updates, and adding an experimental API to interface the validator with other programs and services.
These are the most recent major changes to this service. See "What's New" for more details. News for this service are also available as an ATOM feed.

Feedback: The W3C Validator Team
Copyright © 1994-2006 W3C® (MIT, ERCIM, Keio), All Rights Reserved. W3C liability, trademark, document use and software licensing rules apply. Your interactions with this site are in accordance with our public and Member privacy statements.

</NØRD>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-07 18:26

Der findes også udmærkede valideringprogrammer som browser extensions og ad-ons som jævnligt opdateres:

..til Firefox: https://addons.mozilla.org/firefox/249/

..IE: http://windowsmarketplace.com/details.aspx?view=info&itemid=2847589

..osv.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-01-07 18:27

De står i anden sætning øverst på siden af mit link

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 28-01-07 18:30

Har lige prøvet denne link. http://validator.w3.org/

28 fejl, forstår ikke disse fejl. Siden er opbygget med php.

Prøv at tjekke denne link. www.duo2.dk

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 28-01-07 18:40

Denne link tror jeg ikke rigtig virker. http://validator.w3.org/

www.kandu.dk har 222 fejl ??????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-07 18:48

Uha... det er meget

Det allerførste betyder f.eks:
Kode
<script language="JavaScript" src="mm_menu.js"></script>

..skal erstattes med:

Kode
<script type="text/javascript" src="mm_menu.js"></script>

..og sådan er det HELE vejen igennem

<embed> markøre eksisterer f.eks SLET ikke i validérbar HTML. Det er simpelthen ikke en del af opmærkningssproget, men en browser/fabrikant konstruktion. Man skal bruge <object..> .. </obejct> markøren.

Du vil aldrig få en side lavet med en cms-sh2.1 'ting' til at validere korrekt.

Så kan du lige så godt lave det hele selv ...og det er måske oven i købet lettere?

http://www.faareklip.dk/ ...som også findes hér i foraet har lavet denne side pr. håndkraft og en smule hjælp fra brugerne af kandu.dk

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-01-07 18:49

2100 det er jo fordi at siderne ikke overholder W3C's standarder - og det spurgte du efter, om dine sider er belagt med fejl. Først i det øjeblik at du kan validere dine sider hos W3C uden fejl er dine sider OK.
Iøvrigt skulle du også kigge på din menu i det link du har lagt - menupunkterne står ikke på linie.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-01-07 18:54

Netop molokyle - http://www.faareklip.dk/ - er et godt eksempel på god fejlfri kode - hvilket du kan se nederst på siden 2100.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-07 19:02

Min tidligere kommentar omhandlede din side!

Kandu.dk har 382 fejl hos mig

..men det er kun de fejl du kan 'se' ..den 'rigtige' kode kan du ikke 'se'

Kandu.dk er skrevet i C# (See Sharp) samt asp.NET under XHTML/CSS2 platformen og du ..og w3.org sér således kun den resulterende kode ..og dén validerer ganske rigtigt ikke korrekt, men er en 'gylden' mellemvej for at så mange som muligt ka' hænge på.

Der er forskel på serverside genereret kode og direkte klientorienteret som din ...selvom resultat i sidste ende burde være det samme, hvis man har gjort sit hjemmearbejde

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-07 19:07

Citat
Siden er opbygget med php.

..siger du. Ved du hvorledes? Har du selv skrevet koden?

..ellers har du en forklaring på, hvorfor den ikke validerer korrekt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-07 19:10

Ps. VI kan nemlig ikke 'se' din PHP kode. Den afvikles på din udbyders server og den har vi næppe adgang til.

(X-)HTML, CSS og Javascript afvikles på vore computere ..og så har vi en chance

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 2100

Dato : 28-01-07 19:16

Mange fine kommentar og jeg vil kikke dem igennem.

molokyle: Hvilken betydning har det om det er den ene eller anden.

Det allerførste betyder f.eks:
Kode
<script language="JavaScript" src="mm_menu.js"></script>

..skal erstattes med:
Kode
<script type="text/javascript" src="mm_menu.js"></script>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-07 19:38

Den første syntax er forældet i forhold til din !DOCTYPE og HTML/Javascript version.

Hvis ikke browseren får den rette !DOCTYPE version, så ved den ikke hvorledes kode indholdet skal tolkes eller slår over i Quirks-mode.

Læs mere om !DOCTYPES hér:

1.) http://www.upsdell.com/BrowserNews/res_doctype.htm
2.) http://www.ericmeyeroncss.com/bonus/render-mode.html

Det har betydning for, hvorledes den kode du har skrevet vises på skærmen hos dine besøgende.

Eks. : http://meyerweb.com/eric/css/tests/doctype2.html

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 29-01-07 10:19

Tak til alle for gode kommentar, kan desværre kun give point til en.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-01-07 10:46

Selv Tak 2100 - jeg fik valideret mine sider ved samme lejlighed og de var OK.

//bentjuul