/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Til K_M_S
Fra : Manse9933
Vist : 482 gange
50 point
Dato : 28-01-07 17:03

Disse point's må tilkomme dig,din ide>
http://www.kandu.dk/spg99129.aspx
Hygge.

Manse9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-07 17:15

ved du hvad manse - der er kæmpeforskel med det at bruge cleartype eller ikke - de fleste nyere slæbbare har det bedst med den - ældre stationære vil ganske enkelt ikke bruge dem (det bliver uklart) - de ældre slæbbare kan have underlige problemer i den retning.

(tankelæseren *G*)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-01-07 06:42

Nå,der er vist ingen interesse for disse point's,jeg lader lige tråden stå dagen ud og så lukker jeg den.

Midifik,ja der er nogle mennesker der har problemer med IE7 andre ikke,jeg har også tænkt mig at undersøge problemet på et tid'spunkt når jeg får tid,indtil nu tror
jeg at clear type teknologien har problemer med folks grafikkort's drivere (overlay)jeg har opserveret at på nogles pc'er så åbner siderne i en bølge ned af skærmen,det kan være nogle grafikkort ikke er så gode til at rendere microbløds geniale ide'er,jeg tror
også at IE7 er bygget med vista's Aro glas bruger grænseflade(meget afhængi af grafikkortet's kvalitet/teknologi)

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-01-07 06:44

også at IE7 er bygget med vista's Aro glas bruger grænseflade i tankerne(meget afhængi af grafikkortet's kvalitet/teknologi)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 09:41

har kigget lidt på vistas aero interface - og det ser jo flot ud - problemet kan komme for den der har en gammel pc og netop ikke kan bruge det - eller ??? (ved godt det kan fravælges)

ie7 problemerne er mange - de to jeg ser mest af er netop problemer med enten cleartype - eller at pc´en måske ikke er istand til at bære ie7 af en eller anden grund og bliver varm - sidste kan jeg overhovedet ikke hitte ud af. (varmen skaber nemt de der bølgende linjer i skriften selv på rigtig gode grafikkort)

Sidste omgang mails jeg har fået om det går på at der trods oprydning og vedligehold osv er problemer med at åbne programmer og især køre visse af dem - der er rigtig mange der også. Sq noget underligt noget !

2 mails igår gik på at der blev lukket for en del af funktioner i nogle programmer - og de 2 mails var fra vidt forskellige brugere med helt forskellige baggrunde og viden.

Jeg har ikke hørt nogen overhovedet der klager over at siden åbner sig i en bølge ned af skærmen endnu - men det må jeg jo så huske

Kan der være tale om et pladsproblem for nogen måske ?????

Accepteret svar
Fra : k_m_s

Modtaget 50 point
Dato : 29-01-07 12:03

Hej Manse9933

Mange tak.

Det er underligt med ClearType. Lige da jeg have installeret det syntes jeg det så frygteligt ud men i dag syntes jeg det er langt at foretrække.

Vi er lige kommet hjem fra Nordjylland, har fundet en rigtig dejlig bondegård som vi håber kan blive vores. Derfor først svar nu.

Hilsen
Kim

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 13:54

cleartype bruges jo i forvejen på de fleste bærbare - hvorfor i alverden er der så problemer med den lige med et ????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-01-07 14:17

Vender tilbage,sidder og roder med sikkerheds indstillinger i vista 64,jeg kan sku ikke komme ned i dokument's og settingshold k... der er mange sikkerheds indstillinger jeg skal have slået fra

Midifik,der var ikke clear type på HTML dokumenter før,altså i browseren,under avanceret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 14:21

manse - sidste sætning trænger ikke ind til den ene hjernecelle ( hvaff noet?) - oplyse mig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 14:22

og send lige en staverollator med

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-01-07 14:25

Der er en setting under avanceret i internet indstillinger>Brug altid clear type til HTTML.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 14:26

aha ok - så fes den ind - tak

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 29-01-07 15:35

Tak for svaret k_m_s.
Jeg roder og roder,held og lykke' whit the farm
Jeg har heller ikke nogle problemer med clear type.

Manse9933

Kommentar
Fra : k_m_s

Dato : 29-01-07 16:50

Mange tak
Kim