/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ny Mazda
Fra : fisherprice
Vist : 957 gange
200 point
Dato : 28-01-07 13:21

Hej

Grundet udsigten til stadig flere værkstedsbesøg er jeg ved at kikke på flere forskellige (helt) nye biler. Og kan bl.a. godt lide Mazda 3 eller 6 og evt. MAzda 5 på guleplader...

Nogen der sidder inde med en viden man bør høre om vedr. disse biler - positiv som negativ viden? Evt alternative biler?

Der er forresten ind i mellem snak om at guleplade biler ikke skal være tilgængelige til private eller at der skal ske skærpelser, men køber man en gulpladebil under de nuværende regler er det vel altid de som er gældende? Ændrede regler gælder vel kun for biler købt efter regler trådte i kraft?!

Kommentar
Fra : myg

Dato : 28-01-07 13:29

Husk lige at gule plader indebærer 5000 kr. ekstra om året i afgift !

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 28-01-07 14:11

korrekt, men da vi har en bil på hvideplader har vi ikke (nødvendigvis) brug for mere end en bil på guleplader og så er 5000kr ekstra om året ikke umiddelbart meget kontra f.eks. 130000kr mere til mazda 3 på hvideplader. Dertil kommer at 5'eren kører på diesel.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 28-01-07 15:06

Hvis du overvejer gule plader, så tjek lige bilens vægt...

Jeg kan ikke lige huske, hvilken bil det er, men der en (mindst) én model, der lige nøjagtigt vejer en smule mindre end de andre og derfor ikke koster tusindvis af kroner i straf-vægtafgift...!

Det opdagede vi kort tid efter, at vi købte vores på gule plader!

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 30-01-07 17:40

Det var egentlig ikke meget tilbagemelding...

Jeg er nu tæt på at have besluttet mig for Mazda 3, men kan ikke finde ud af hvor ofte den skal til service (kunne selvfølgelig ringe til Mazda....). Nogen der ved det?

Kommentar
Fra : myg

Dato : 30-01-07 17:45

NO - mange ny biler kun hver 30000 km, men Suzuki (samme forhandler) skal hver 15000 (SX4), så....

Accepteret svar
Fra : Always8382

Modtaget 200 point
Dato : 04-02-07 20:10

Mazda'en skal til service ved hver 20.000 km eller 1 år. Primært skal du kigge efter rust ISÆR Mazda 6, den gamle model... Mazda 5'eren har reklamationer på skydedøre, og udstødningssytem hvilket betyder man skal undvære bilen en hel dag på værkstedet. Mazda 3'erne har jeg ingen dårlige erfaringer med. Kun 2,0 Sport - som slider bagdækkene skævt, sådan de rumler åndssvagt meget. Klaus

Godkendelse af svar
Fra : fisherprice

Dato : 05-02-07 19:41

Tak for svaret Always8382.