/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Syn ved ejerskifte ????
Fra : viskinge
Vist : 1130 gange
100 point
Dato : 28-01-07 08:45

Skal en bil, der har 11 måneder tilbage inden næste periodiske syn, synes ved ejerskifte???

MVH

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-01-07 08:57

Nej det skal den IKKE

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 110 point
Dato : 28-01-07 08:58
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 28-01-07 09:00

du kan lige få denne også

http://www.fstyr.dk/sw22949.asp

Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-01-07 09:04

Du skal live være OBS på, om der reeelt er 11 måneder til næster periodiske syn. At bilen er synet for to år siden minus 11 mdr. er nemlig IKKE ensbetydende med, at den kan køre i 11 mdr. for indkaldelse. Det har med 1. reg. dato at gøre og hvornår bilen reelt blev synet, så det kan være, at der "kun" er fx 4 mdr. til næste syn!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-01-07 09:45

Hvis du kan nummerpladen, kan du tjekke hvornår den skal til syn næste gang, ved at oprette dig her

http://www.bilboksen.dk/

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-01-07 12:48

Som Nordsted skriver så kig her, http://www.biltorvet.dk/minbil/minbil.asp

Selvom bilen er kaldt til syn kan den dog omregistreres når den er synet inden for de sidste to år.

Man skal passe på med at love hvor lang tid der er til syn, god ide altid at spørge på motor kontoret eller se ovennævnte link. Det er jo heldigvis gratis

- Anden

Kommentar
Fra : alunde

Dato : 12-02-07 21:15

Citat
Hvis du kan nummerpladen, kan du tjekke hvornår den skal til syn næste gang, ved at oprette dig her

http://www.bilboksen.dk/

...bare lige til info, så er det ikke sikkert at bilboksen giver korrekte oplysninger om seneste syn. Siden markedet for bilsyn er blevet frit, er der mange biler der bliver synet andre steder end hos Applus, og så hjælper Bilboksen ikke.

Som Taunusanden skriver, så kan man med fordel bruge Biltorvet, der har den rigtige synsdato, uanset synssted.

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 06-03-07 12:53

Tak for svaret troldenesdhb.