/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Slettede emails
Fra : larsen5037
Vist : 421 gange
20 point
Dato : 10-01-03 07:23

Kan man gendanne slettede emails når de er slettet permanent fra mappen "slettet post"??

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 30 point
Dato : 10-01-03 07:26

Nej

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : technet

Dato : 10-01-03 11:17

jo det kan man godt, med et program såsom nortons unerase

men det er bare det ved det at naår man bruger sin maskine bliver der jo skrevet til sin harddisk
og så bliver de filer man har slettet overskrevet så derfor er det ikke 100% sikkert men hvis man er hurtig til at opdage at man har slettet noget og vil gendanne det

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 10-01-03 12:41

Du bliver jo advaret - filen (filerne) slettes permanent!
Nu er det jo sådan, at når noget "slettes" på en PC, så er det kun indexet (registret) der slettes i, alt står der stadig men eftersom pladsen nu i resgistret er "ledig" vil fortsat brug af HDen jo resultere i at der bare skrives noget andet på det aktuelle område.
Vil du redde noget med unerase skal du være hurtig!

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 10-01-03 14:12

technet -- Norton Unerase har ALDRIG kunne gendanne slettet post fra Outlook Express

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 10-01-03 14:26

h_blunck har uden tvivl ret i dette, men princippet med slette filer er som beskrevet og hvis f.eks. poiltiet står udenfor døren hjælper det ikke en disse at slette, det KAN findes igen - hvis man vil sætte (nok) recurser ind på det :)

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 10-01-03 14:33

lillemig -- det er rigtigt... Med nok ressourcer kan alt lade sig gøre....

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 10-01-03 15:44

Forøvrigt er der måske en lille mulighed! I mail prg. er det mulighed for at afsætte hvor lang tid en mail gemmes hos host, så er det en rimelig ny mail er muligheden måske tilstede for at hente den igen, mener nok op til 30 dage?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-01-03 16:13

Den bedste metode til at have filer helt for sig selv, er en harddiskskuffe og to indsatse med hver sin harddisk. Den ene til "pænt" brug og den anden til " "
Det er svært at læse en harddisk der ikke er der.
Emesen.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 11-01-03 01:08

Opgiv at redde slettede filer. Det er ikke ulejligheden værd. Gør i stedet det fremover at du gemmer en kopi (back-up) på en anden harddisk (ikke kun en anden partition). Lav eventuelt et batch-job som du kan aktivere efter at du har afsluttet Outlook, og lad endeligt være med at sætte utlook til at tømme slettede filer hver gang du går ud af programmet.
Ejvind