/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
dansk tekst
Fra : vagnba
Vist : 435 gange
47 point
Dato : 27-01-07 20:07

ang. en nokia 7360, som er købt i hong kong, kunne jeg godt tænke mig at få menuen lavet om til dansk tekst. nogen der har et råd til hvordan vi gør eller kender et link hvor det kan lade sig gøre. vi er i besiddelse af datakabel.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 27-01-07 20:26

Ville prøve her:

http://www.nokia.dk/support/software/pcsuite.php

Har selv en 7360 og der kan jeg i menuen under "indstillinger" (svensknøgle) vælge "telefon" (svensknøgle+telefon) og dér sætte den til automatisk. Måske virker det på din...?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 27-01-07 20:35

Det kan ikke lade sig gøre, du må til Hong Kong og få den byttet

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 27-01-07 20:42

det kan da ikke passe at man i tidens danmark, men al den teknik der fines ikke kan lade sig gøre at få dansk tekst på den.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 27-01-07 21:11

Man ved jo aldrig - men jeg vile da også mene, at det må kunne lade sig gøre!

På Nokias hjemmeside skriver de:

Nokia Care Kundesupport er der for at svare på dine spørgsmål og løse eventuelle problemer med din Nokia-mobiltelefon.

Du kan ringe mandag til fredag fra 9.00-21.00 (teknisk support til kl. 18.00).

Telefonnummer: 35 444 222
(Samtalen debiteres til normal lokaltakst)

Og dette link skulle gerne ende hos mail-supporten:

http://www.nokia.dk/support/contact/asknokia.php

Giv ikke op! Når min telefon kan "snakke" dansk, så burde din også kunne komme til det...

Kommentar
Fra : vagnba

Dato : 27-01-07 21:17

ja det burde kunne lade sig gøre. men nu har jeg prøvet at maile til deres support

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-07 00:52

Jeg har kun klunne læse mig til:
Citat
Sprog
Fransk, engelsk, tysk, italiensk, spansk, portugisisk, hollandsk, tyrkisk

Angiver tilgængelige sprog på mobiltelefonens brugerflade.

http://www.pixmania.com/dk/dk/192878/art/nokia/7360-brun.html#fichetechnique

Selvom denne anmeldelse skriver:
Citat
Hvis man trykker på ”vælg” tre gange, kommer man direkte ind i ”skriv beskeder”.

http://www.mobilsiden.dk/?aId=2777

Mon ikke der er tale om at den fås enten på Dansk eller med de omtalte sprog? Altså i 2 versioner.

Hvis sproget er hard-coded på EPROM, så er der ikke rigtig noget at stille op, andet end at få udskiftet denne chip.

Hvis det ligger på en EEPROM burde man kunne udskifte sproget vha. af en CD og datakabel.

Jeg har ikke gidet at læse den igennem, men der er en dansk manual her:

http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_7360_UG_da.pdf

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 28-01-07 05:12

Jeg måtte levere min på værksted for at få læst ind ny software for at få dansk meny på min mobiltelefon.Kostet ca. 200kr.
alimak

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-01-07 07:11

ØHh nu forstår jeg ikke hvorfor man køber en mobiltelefon i Hong Kong (nødsitiation Måske?), da Hong Kong absolut ikke er billige med mobiltelefoner.

Der skal laves noget ved den, for at den kan blive med dansk sprog. Kender mange der har købt mobiler i udlandet, med det samme problem. Der findes mobiler, der har dansk indbygget selvom de er købt i udlandet, men man skal undersøge det, inden man køber. Mange Nokia'er har ikke det indbygget/programeret der skal til!!!.

Så du må sikkert ind med mobilen, og betale dig fra det, desværre.

En Sony/Ericson, med et nr. der slutter på "i", har det feks.

MVH

Annuller spørgsmålet
Fra : vagnba

Dato : 28-01-07 17:56

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål