/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
koks i pc
Fra : akrolle
Vist : 649 gange
281 point
Dato : 27-01-07 18:15

min pc har virket fra starten...SÅ kom der en det troede...hæ hæ.næ nej.....
den er HELTiudu.
sikkerhedspakken fra TDC viser alt er låst,
hvordan faen kommer man så ind i fejlsikret tildstand ??
og hvad er det med det bios,,,haløjsa i starten
er helt uvidene....
pfh mange tak.
den er bare død.
kim.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 18:19

hva menes med død, vil den overhovedet ikke starte op

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 18:22

Fejlsikret tilstand: tast på F5 under opstart
Bios er det der ligger bag alt pc halløjet. Det er det allerførste der bliver indlæst når den tændes endda før ram. For at komme i Bios sjal du taste på enten F2, Del eller hvad den nu skriver der skal tastes for at komme i setup. Det kan ses nede i bunden af skærmen lige når rammene tælles op.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 18:28

Skal du i BIOS? Så trykker du alt efter din BIOS version en af tasterne:

F1, F2, F10, DEL, INS eller CRTL+ESC (samtidig).

Det er de mest alm. taster der skal trykkes for at komme i BIOS (Basic In/Out System).

..men hvad vil du der? Er der udu i foretagenet? Så vælger du blot at indlæse default/standard indstillingerne. Derefter vælger du 'gem indstillinger og forlad BIOS'/'save and exit'.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Umiddelbart efter BIOS meddelelserne i starten FØR Windows starter skal du trykke F8 ..og kan så vælge fejlsikret tilstand.

Hvis du kan komme i fejlsikret tilstand? Så vælg 'Fejlsikret tilstand med internetadgang'. Gå så ind på: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm ..og kør X-Block øverst.

Bagefter genstarter du ...normalt.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

..så ta'r vi den derfra videre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : akrolle

Dato : 27-01-07 19:07

har altid brugt f8 til fejlsikret,,,??? det er stadig noget med bios der kommer frem,,,der er kun to valgmuligheder.
nr to er noget med cd,drev,og det er det jo ik´.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 19:10

Har du en CD siddende i drevet? Så tag den lige ud!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-01-07 19:11

Altså - du starter comp. viser den noget som helst.

Hvorlangt kommer den..............og hvad fortæller den.

Kommentar
Fra : akrolle

Dato : 27-01-07 19:12

til ,,molykyle...
man kan intet efter den starter,,,
det dur fint nok til man trykker på den første tast,,,SÅ, pis.

Kommentar
Fra : akrolle

Dato : 27-01-07 19:16

e,c,,,,den viser noget med tdc sikkerhedspak,,,,også er der kommet en hængelås på,,og åbenbart spærre for adgang til "lortet",er v at bli bims..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-01-07 19:22

Låst fra TDC>>>>>>>>>>>>>>>>>>hen til TDC med dyret.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 19:23

Slut den helt og tag stikket ud af kontakten. Vent så 2 minutter før du sætter strøm til.

Det er vel ikke en bærbær? Så skal du tage batteriet ud. Vente 2 minutter og sætte det i igen.

Tænd så PC'en og gå i BIOS som tidligere angivet og indlæs default indstillingerne.

Du skal trykke en af de angivne taster umiddelbart efter du tænder. Du skal ikke vente på den kommer ud og 'siger' noget.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 19:24

Citat
det dur fint nok til man trykker på den første tast,,,SÅ, pis

Så HVAD....

Du må sgu da forklare hvad der sker....

Citat
også er der kommet en hængelås på

På HVAD

Citat
er v at bli bims

Tror vi gerne, men det er sagen uvedkommende....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 19:25

Ps. Du svarede ikke på om der var en CD i drevet. Denne kan du sagtens tage ud selvom du ikke kan trykke nogen taster.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 19:26

nu er det vel ikke sådan at du har lavet en sikkerhedsdiskette eller lignende da du installerede TDC's sikkerhedspakke(Norman), en diskette til opstart efter nedbrud.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 19:27

er i også forvirrede

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 19:31

Overhovedet ikke.....

Forvirringen kommer først når det REELLE problem bliver oplyst....

Ryger den ???????

Står der gnister ud af kontakten..... ????

OPLYSNINGER tak....

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-01-07 19:31

Er det din helt egen puter, eller er der også andre brugere på den ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 19:35

Fijala -> Ja, vi kæmper også for at 'se' det for os

Citat
bios der kommer frem,,,der er kun to valgmuligheder.
nr to er noget med cd,drev,og det er det jo ik´.

Hvad er den første mulighed?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-01-07 19:57

Norman bremser da ikke en opstart.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 23:56

du har tdc´s sikkerhedspakke med børnesikring og har børnesikringen slået til

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 23:58
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-07 00:15

miritdk -> Nu kender jeg ikke TDC's pakke, men der står at læse:
Citat
Børnesikring - hvor det er muligt at
styre adgangen til websider
Spærre for uønskede websider
Prædefinerede kategorier
Password beskyttet

Som jeg forstår det, omhandler denne spærring (lås) websider. Ikke BIOS og Windows log-on

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-07 00:20

..men det er da muligt at Kim's far har lukket for arto.dk

..selvom de færreste børn beskriver sig selv som kok.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-07 00:25

var der ikke noget om at kim er sådan ca 15 år og ville lære at barbere sig ??

skoler bruger børnesikring til meget for i øvrigt

Kommentar
Fra : akrolle

Dato : 28-01-07 09:32

meget morsomt,,,den dur ik og den vil heller ik reagere på tasterne under opstart,,,,til doktor m den ses...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-07 09:44

akrolle - du kunne jo forsøge at svare når nogen spørger ind til problemet i første omgang - måske ligger løsningen der trods alt ????

og hvis du er sur fordi jeg lavede lidt sjov med dig så ok - men det var ikke i ond mening

Har du recovery eller xp cd ????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-01-07 11:28

Ja, rolig nu akrolle. Vi deltager faktisk for at hjælpe dig, men det er lidt svært, når du ikke svarer på vore forespørgelser. Grunden til vi spørger om dit og dat er jo vi arbejder på at løse dit problem.

Du har f.eks ikke svaret på:

1.) ..det er stadig noget med bios der kommer frem,,,der er kun to valgmuligheder.

Hvad var den 1. mulighed og kunne du komme i BIOS?

2.) ..nr to er noget med cd,drev,og det er det jo ik´.

Sidder der en CD i drevet?

3.) ..det dur fint nok til..

Altså - du starter comp. viser den noget som helst. Hvorlangt kommer den..............og hvad fortæller den?

4.) den viser noget med tdc sikkerhedspak

Har du lavet en sikkerhedsdiskette eller lignende..? ..og HVAD viser/skriver den?

5.) ?

Har du haft den slukket helt og taget strømmen fra?

6.) ?

Er det din helt egen puter, eller er der også andre brugere på den ?

7.) ?

Er børnesikring slået til? ...eller prøvede du under installationen (..eller din ven eller far/mor) at slå den til?

8.) ?

Hvornår skete ulykkerne? Lige efter installationen eller efter du prøvede at ændre noget? Det vil sige har den på noget tidspunkt overhovedet fungeret med sikkerhedspakken?

Sæt dig nu stille ned og forsøg at svare på disse spørgsmål ét ad gangen.

Skriv det evt. det hele ned inden du skriver det ind hér, så du får det hele med

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-01-07 11:34

Morsomt spørgsmål.

Sorry din far har lukket for adgangen.