/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Glaskeramisk komfur
Fra : 1003jeppe
Vist : 5274 gange
400 point
Dato : 27-01-07 17:40

Jeg har været uheldig og tabe en glasflaske på keramikpladen hvorfor den er total krakeleret, nogen som ved om pladen den kan udskiftes ell.repareres, gode råd efterlyses. jeppe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-01-07 17:44

Det bliver udskiftning.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 17:45

pladen kan sagtens udskiftes men det er meget nær den samme pris du skal give for et helt nyt komfur (been there - done it)¨¨

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-01-07 17:50

Kan forsikringen dække?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 17:51

kommer vist an på en hel del - i mit tilfælde ja men her hører det til huset

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 17:52

berpox - da en af mine naboer fik smadret pladen dækkede forsikringen ikke fordi de havde tunge ting stående over - sååååhh ????

Kommentar
Fra : www.hvidevaredele.dk

Dato : 27-01-07 17:58

Hej 1003jeppe

Hvis du har en Villa-fors8ikring med "Glas & Kumme" dækning er det normalt at denne går ind og dækker et hændeligt uheld ( som det du har haft )

Tal med din forsikrings-assurandør mht. hvordan du skal forholde dig..
Hvis IKKE han/hun mener der er dækning er det NU der er tid til udskiftning af forsikrings-selskab...
( Hvis ikke du skal bruge dem nu.. - hvorfor så have en forsikring på "glas og kummer" ? )

Langt de fleste seriøse selskaber dækker dette - og hjælper dig tillige med at udfylde din skade-anm. korrekt.

Vi kan selvsagt altid skaffe dig en ny plade til komfuret.. - men det er sikker og vist at det koster IKKE gratis.. ( Som det også er anført andetsteds her i tråden..)

Derfor, hvis du ender med et "Nej" fra dit forsikrings-selskab.. - da vil jeg nok råde dig til at se lidt på, hvilke tilbud der findes på markedet mht. nyt

En typisk pris ( Afh. af mærke ) er mellem 2500 - 3500 Dkr. + montering !

Mvh. - Ole Futtrup Brink - www.hvidevaredele.dk

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 27-01-07 18:11

Er det komfuret hjemme hos Jer eller har du været så drønhamrende uheldig at tabe flasken, mens du var på uanmeldt besøg hos nogen...? For så burde din egen ansvarsforsikring vel dække?

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 27-01-07 18:18

Hmmm, der er vel ikke nogen der opilner til forsikringssvindel her... Køb en ny plade.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-01-07 19:00

Forsikringssvindel? Overhovedet ikke!

Men det er da værd at undersøge policen først, og så se hvad netop glas/kumme dækker, og måske hvad det ikke dækker (under hvilke forhold)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 20-02-07 13:42

Noget nyt i sagen???

Kommentar
Fra : 1003jeppe

Dato : 20-02-07 15:03

Nej perpox !! ingen geniale svar endnu, forsikringen dækker desværre ikke, komfuret er stadig i brug, men det ser forfærdeligt ud jeppe

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-04-07 20:35

Hmmm......måske du skal på jagt på genbrugsstationerne, hvis der findes en sådan hvor det er tilladt med begrænset klunsning - du kunne jo være heldig at finde en der passer