/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sende samme mail til mange
Fra : maxhankat
Vist : 572 gange
50 point
Dato : 27-01-07 16:27

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg i OE sender den samme mail til 70 personer?

mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-01-07 16:32

Jeg mener at have læst et sted at du skal sende dem som "bc" (blind copy) hvor en af dem sendes som alm. "til"

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-07 16:34

Ved at indsætte de 70 mail-adresser i enten Til-feltet eller Cc-felter, men hvis du ikke ønsker, at de forskellige modtagere ser de andre, skal du indsætte dem i Bcc-feltet.

Hvis adresserne allerede findes i dit adresse kartotek er det kun at indsætte dem, hvis du derimod skriver dem manuelt skal du huske at sætte Semikolon imellem de enkelte adresser.

OBS.: Hvis du sender samme mail til 70 modtagere, kan du risikere at det bliver betragtet som spam.

Mvh
Ivan

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 60 point
Dato : 27-01-07 16:34

du samler alle 70 stk's i en gruppe og så mailer du til gruppen.
altså Åbn OE -> Filer -> Ny Gruppe og så følger du ellers bare vejledningen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 16:35

du skriver da bare deres mail ind i modtager feltet. Efter hver adresse skal der være et Simikolon ( ; ) og et mellemrum. Hvis du kilkker på din adressebog lige før TIL og dobbeltklikker de personer du vil sende til og lukker det efterfølgende sker det hele af sig selv

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 16:36

hcma har sgu lige sagt de vise ord. Det er jo nok det nemmeste.

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 27-01-07 16:52

Tak for svaret hcma
Det var lige den, jeg skulle bruge!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 16:57

ved du hvad lille mis - du kan egentlig også bare åbne dit adresse kartotek - markere dem alle og højreklikke og vælge handling og derpå send post

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 27-01-07 19:17

Ja, men mirit, det skal være således, at "hinanden" ikke kan se, hvem meddelelsen ellers er sendt til.
Miauuuuu

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-07 19:26

Hej maxhankat, hvis du ser mit svar kl. 16:34 er det angivet her.

Du skal indsætte adresserne i Bcc-feltet.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-01-07 19:46

To = Til
CC = Carbon Copy (altså karbon kopi, som stammer fra dengang man havde skrivemaskiner og karbonpapir)
BCC = Blind Carbon Copy (altså en "blind"/usynlig kopi)

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 27-01-07 23:28

IBM760

Tak for din kommentar.

Det drejede sig om en funktion, som en ven på Bornholm spurgte mig om. Hun fik flg. råd fra hcma:

Citat
du samler alle 70 stk's i en gruppe og så mailer du til gruppen.
altså Åbn OE -> Filer -> Ny Gruppe og så følger du ellers bare vejledningen

Det fulgte hun , og det virker perfekt for hende. Hun skriver til nogle medlemmer i en lille forening og har nu sendt en meddelelse til samtlige medlemmer på den måde, og har endnu ikke fået tilbagemelding fra serveren om fejlsending eller lignende, så det virker jo egentligt godt nok - foreløbig.

Mvh
maxhankat