/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Ændre farve tilbage på links
Fra : acilia
Vist : 638 gange
50 point
Dato : 27-01-07 14:57

Når man har valgt et link ændre det tit farve så man kan se hvor man har været før - hvis man vil nulstille det - eller bare på en enkelt hjemmeside ændre farven tilbage til originalfarve. Hvordan gør man så det?
kh
Acilia

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 15:03

I IE7 menuen: Værktøjer->internetindstillinger-> under 'Browserdata; [Slet...] ..og vælg så nederst [Slet alt...]

Citat
Slette oversigt over besøgte websider
Når du søger på internettet, gemmer Internet Explorer oplysninger om de websteder, du besøger, og oplysninger, som du ofte bliver bedt om at angive (f.eks. dit navn og din adresse). Herunder er vist en liste over de typer oplysninger, der gemmes i Internet Explorer:

Midlertidige internetfiler
Cookies
En oversigt over de websteder, du har besøgt
Oplysninger, som du har angivet på websteder eller i adresselinjen (disse oplysninger omtales som gemte formulardata og indeholder ting som dit navn, din adresse og de webstedsadresser, du tidligere har besøgt)
Adgangskoder
Midlertidige oplysninger, der er gemt af tilføjelsesprogrammer til browseren
Normalt er det nyttigt at have disse oplysninger gemt på computeren, fordi de kan øge søgehastigheden på internettet eller automatisk angive oplysninger, så du ikke behøver at skrive dem igen og igen. Du vil måske slette disse oplysninger, hvis du rydder op på computeren eller bruger en offentlig computer og ikke vil efterlade dine personlige oplysninger

Sådan slettes alle browserdata

Klik på knappen Funktioner i Internet Explorer, og klik derefter på Slet browserdata.
Klik på Slet alle, og klik derefter på Ja.
Sådan slettes en bestemt kategori af browserdata

Klik på knappen Funktioner i Internet Explorer, og klik derefter på Slet browserdata.
Klik på knappen Slet ved siden af den kategori af oplysninger, du vil slette, klik på Ja, og klik derefter på Luk.
Bemærk!

Du skal lukke Internet Explorer, når du er færdig, for at rydde cookies, som stadig findes i hukommelsen fra den aktuelle søgesession. Dette er specielt vigtigt, når du bruger en offentlig computer eller en computer på en internetcafé.
Selvom du sletter alle browserdata, sletter du ikke listen over favoritter eller feeds, du abonnerer på. Du sletter kun midlertidige filer, browserdata, cookies, gemte formularoplysninger og gemte adgangskoder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 15:08

højreklik på IE - fanebladet generelt - nederst finder du knappen farver - der kan du selv vælge og redigere

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 15:16

miritdk -> Så er det ikke længere 'originalfarve', som acilia skriver

På en hjemmeside bestemmer man selv hvilke linkfarver, som skal benyttes på siden med CSS pseudo klasserne:
Kode
:link /* unvisited link */
:visited /* visited link */
:hover /* mouse over link */
:active /* selected link */

http://www.w3schools.com/css/css_pseudo_classes.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 27-01-07 15:21

Tak begge - men måske er jeg lidt halvdum - molokyle når jeg går ind under Funktioner er der ikke noget der hedder slet browserdata - ejheller under Internetindstillinger derinde. synes jeg har ledt allevejne?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 15:34

Så er det nok fordi du stadig bruger den 'gamle' Internet Explorer 6.

Hent dog den nye Internet Explorer 7: http://www.microsoft.com/danmark/windows/ie/default.mspx

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 27-01-07 15:35

acilia kører du ie6 - så funktioner - internetindstillinger - fanebladet generelt -

slet cookies

slet filer (også offline indhold)

ryd oversigten

samme sted kan du vælge den farve dine besøgte link skal have

(jeg forstår dit spørgsmål som det er det du ønsker)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 15:39

Faktisk findes: 'Slet browserdata...' som første punkt i menuen 'Værktøjer'. Dette havde jeg ikke lige været opmærksom på

'Internetindstillinger' er det nederste punkt, men kan som sagt også bruges.

I hjælpefilen som jeg har citeret, kalder de godt nok menuen 'Funktioner', men det hedder den altså ikke (..hos mig i hvert fald.)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 15:41

forskellen på ie6 og ie7

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 15:41

miritdk -> 'Faren' ved at benytte 'hjemmestikkede' linkfarver er, at kommer du ind på en side hvor samme farver er valgt som baggrundsfarve kan du ikke se linkene

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 15:45

molo - jeg er i tvivl om acilia mener det ene eller det andet - men at vælge hvilken farve benyttede links skal have normalt er som jeg beskrev -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 15:47

Citat
Når man har valgt et link ændre det tit farve så man kan se hvor man har været før

er det jeg går ud fra - har man valgt rødt til besøgte links på en hjemmeside med rød baggrund - tjahh - sjældent et problem - men faktisk kan de lige skues og markeres så man kan se

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 15:48

Læs spørgmålets overskrift miritdk:
Citat
Ændre farve tilbage på links

Hvorledes forstår du ordet: 'tilbage'?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 15:49

tilbage til den farve der var fra start og det er jo nemt nok hvis man husker det

nu må du snakke lidt med dig selv molo - kaffetid her

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 15:53

miritdl -> Så er det ikke 'samme' røde farve. Prøv evt. at tjekke med: http://hjem.get2net.dk/fec/software/htmlcol/index.html

På nogen hjemmesider er links 'stylet' med CSS, så hverken understregning, den 'punkterede' kant eller 'hånden' vises mouseover. Da kan det blive overordenlig svært at navigere rundt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 27-01-07 17:19

Molokyle HJÆÆLP! Nu har jeg installeret IE 7.0 og jeg hader det - hvordan får jeg mit gamle IE tilbage igen? Jeg kom til at hakke af et eller andet sted hvor der stod at microsoft automatisk ville gøre tekst osv mere læseligt og jeg synes bare det er enormt ubehageligt at se på. Jeg bryder mig ikke om at statuslinien ikke kan komme øverst og at der hvor jeg skriver mine www adresser ikke kan komme nederst. Help help help
kh
Acilia

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 17:21

du går bare i kontrolpanel - tilføj/fjern programmer - vælger fjern - der kommer en lille guide op den siger du bare ok til - lad det hele afinstallere og genstart så er du tilbage i ie6 som den var igen

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 27-01-07 17:35

1000 tak miritdk
Det var dog dejligt.. at få min gamle browser tilbage igen.. og tak også for løsningen på det jeg egentligt skrev om.. det virkede seføli!
kh
Acilia

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 17:36

åhh acilia sikke en tur du så kom igennem da

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 17:55

acilia -> Om føje tid vil du få problemer med at få vist nyere hjemmesider korrekt, da webprogrammørerne ikke i vidt omfang vil understøtte IE6's finurligheder mht. rendering af koden, men vil følge (X-)HTML og CSS123 standarderne, som defineret af http://w3.org/ konsortiet.

..men det er selvfølgelig dit valg

</MOLOKYLE>