/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
For lidt hukommelse
Fra : o.v.n.
Vist : 722 gange
100 point
Dato : 27-01-07 12:36

Jeg får fejl meddelelse når jeg bruger visse programmer: Der er for lidt hukommelse til at udføre denne handling, luk nogle programmer og prøv igen, hvad kan jeg gøre ? Det hjælper ikke at lukke nogle programmer, der er ikke andre åbne, kan hukommelsen udvides og hvordan ?

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 27-01-07 12:42

Der er ikke frie Ram nok til at udføre det ønskede, frigør nogle Ram ved at lade færre programmer starte op i startmenuen, eller sæt flere Ram i

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-07 12:57

Der er 576MB RAM, det burde være nok til lydoptagelse eller hvad ?

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-07 13:21

Har du prøvet at genstarte PC'en inden du prøver at køre programmet.
Hvis du har haft startet flere forskellige programmer inden du prøver programmet, er det ikke sikkert at du for frigivet nok memory - Mange programmer rydder ikke godt op efter afslutning.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-01-07 13:22

du har 576 mb ram; men nok halvdelen bruges af WinXP for at det kan fungere. hvis du så også har et onboard grafikkort tager det også typisk 128 mb og så er der altså ikke meget tilbage.
sæt ekstra 512 mb ram i.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-01-07 13:24

jeg har selv 1024 mb DDR2-ram i maskinen + 128 mb på grafikkortet (ikke delt)
efter XP er startet op og kun ved benyttelse af IE + mailprogram har jeg kun ca. 600 mb ledig.
så XP + 1-2 programmer tager altså ca. 400 mb

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 13:36

mææææææææænd altså - store biler - mega pc´ere - flere ram end nødvendigt

o.v.n hvad er der for programmer der driller dig ????

ps - prøv at skrive sidefil i hjælp og support

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 13:48

Rigtige mænd

512 mb er nok til NÆSTEN alt.... (hovsa - hvirdan opstår 576 mb ???)

Har du forskellige Ramklodser i maskinen - så er det der fejlen ligger......

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-01-07 13:51

refi >> o.v.n. har problemer vedr. lydoptagelser og det kan altså trække "muller" ud ram'ene.

o.v.n. >> hvilke for for lydoptagelser taler vi om ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 14:08

Citat
o.v.n. har problemer vedr. lydoptagelser og det kan altså trække "muller" ud ram'ene

Ja - i særdeleshed hvis programmet kun bruger den ENE ramklods og den allerede er i brug

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-01-07 14:52

refi >> kan ikke være uenig

så hvad med at teste ram'ene: http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no31

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-07 16:31

Hej nu er jeg på banen igen, jeg har gæster det jeg bakser med, er indspilning af gamle kassetebånd, har forsøgt med flere programmer, blandt andre Audacity og Audio Recorder for free, jeg har fundet ud af hvordan jeg gør, men aldrig fået en kvalitet der er til at holde ud at høre på så her i dag forsøgte jeg med den indbyggede Lydoptager i Windows og fik fejlen at der er for lidt hukommelse, det er der ingen andre programmer der har advaret om, kan det være derfor at jeg ikke får en ordentlig kvalitet ? De RAM jeg har er sat i ad flere gange, puteren er født med 64MB, da jeg gik over til XP satte jeg 256 ekstra i, og for et år siden de sidste 256, der er ikke flere huller til RAM klodser ledig, så hvis jeg bliver nødt til at udvide, så bliver jeg nødt til at kassere en eller flere velfungerende blokke, der kommer det nærige og i mig så er der andre måder der kan fungere lige så godt ? Je kender godt til at udvide side filen og RAMene er testet de er landets bedste det PC133 RAM, en sidebemærkning: CPU ligger på omkring 20-30%,når jeg optager, men jeg blander måske tingene sammen kigger ind igen om et par timer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-07 16:33

Kom lige til at tænke på hvis jeg hiver netledning ud og slukker alt sikkerheds software, vil det give lidt ekstra ?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 27-01-07 16:48

FJERN den 64 mb....

Den skaber kun problemer....

512 er normalt nok til næsten alt....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-01-07 00:57

Jeg lægger den gamle PC på operations bordet imorgen, for at pille de gamle RAM ud, det lyder ellers bagvendt at fjerne 64MB når der skrives at der er for lidt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-07 12:53

Ja - det kan lyde sådan......

Men jeg har en fornemmelse af at den lille ramblok kolliderer med de andre.....

Det hjælper jo ikke noget at have 576 mn ram hvis det KUN er de 64 der bliver brugt af programmet

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-01-07 21:46

Tak for svaret refi. mystisk nok hjalp det, har også udvidet sidefilen, ved godt det er en nødløsning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-07 22:15

Skift du de to andre ud med 2 512 mb - så er du endnu bedre kørende