/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nero i XP ?
Fra : 120566
Vist : 613 gange
20 point
Dato : 09-01-03 22:46

Jeg kan ikke få min Plextor brænder til at virke under XP,
problemet er at jeg kan ikke finde den under Nero 5.5.100
som mulig enhed.
Den optræder ganske som den skal i enhedshåndteringen.

Hvad er det jeg har overset ??

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 30 point
Dato : 09-01-03 23:05
Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 09-01-03 23:09

Jeg ved ikke hvilken plextor-brænder du har, men på http://www.plextor.be/English/technical/recsoft_full.asp?sort_by=Manufacturer kan du se hvilken Nero-version du minimum skal have

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 09-01-03 23:14

http://www.plextor.be/English/technical/tiptrick.html kan du også gå direkte ind og læse om oplysninger knyttet direkte til din brænder.

Du kan også evt. skrive hvilken brænder du har

Kommentar
Fra : 120566

Dato : 10-01-03 00:14

Nero 5.5.100 = Nyeste
PX-W4012TA

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 10-01-03 08:26

som du kan se her http://www.plextor.be/English/technical/tiptrick.html er de delt i hastigheder

Så det skal jeg bruge

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-01-03 09:53

Hej 120566,

har du installeret ASPI eller ved du om ASPI er installeret?

hvis du ikke har, ka' du bl.a. her se en dansk vejledning til at installere ASPI... -->
http://www.strarup.net/kandu/help/aspi/

eller "Bart's page about ASPI"... -->
http://www.nu2.nu/aspi/
som har nogle lidt nyere links, end den overstående side...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : 120566

Dato : 10-01-03 15:00

Skal man nu til at installere en masse ekstra ting for at få en brænder til at virke i XP ?
Det er det mest idiodiske jeg længe har hørt om Microsoft produkter -
hvad f..... tænker de med i USA ?
Jeg tror jeg dropper XP i stedet....

Tak for hjælpen.

Ex. - xp bruger

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-01-03 15:47

Hej jeg ahr plextor og xp !
det virke perfekt !
så jeg tror du har opdateret fra win98/me og derfor få problemmet,med driver og andet.
så slet nero fra enehåndtering,og nero genstart,lad den indstallere cdbræner igen og indstaller nero !
du kan osse tjække denne support :
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;308381
for en opdate der kan løse problemmet !
ps så lige du havde godkendt et svar,men synes det er synd at slette xp

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-01-03 15:48

det var plextor og ikke nero i enehåndtering

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-01-03 16:07

Hej 120566,

mht. til ASPI er det nok mere Adaptec der har skylden... jeg ved egentlig ikke helt præcist hvorfor de ikke har ASPI med i W2k og XP, når de nu bruger dette lag... i win98 følger der en gammel udgave med af ASPI, samt Adaptec's produkter... NERO er ikke en af Adaptec's produkter men på linket... -->
http://www.nu2.nu/aspi/
hvor der er et link til NERO's FTP... -->
ftp://ftp6.nero.com/wnaspi32.dll

denne fil ska' så ned i system32 mappen i din WinXP mappe... men der er ikke nogen ide med at gøre det hvis ASPI er installeret... hvorfor jeg vil foreslå dig at køre "aspichk.exe" fra Adaptec's pakke... du ka' også gå ned i mappen "C:\WINXP\system32" og kigge jeg ved ikke om den hedder det på din computer, men der ka' du da lave en søgning på "wnaspi32.dll"... er der ikke nogen fil der hedder det henter du bare den overstående fil ned i denne mappe og starter NERO op... så sku' den gerne virke når den nu finder brænderen i din enhedshåndtering...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : 120566

Dato : 10-01-03 23:11

Afinstallering - og geninstallering af Nero løste faktisk problemet,
kun guderne (og Bill Gates) må vide hvorfor det ikke virkede i første omgang...