/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
kasseapperat
Fra : mazda929
Vist : 1218 gange
100 point
Dato : 27-01-07 12:35

Hej allesamen.
På mit arbejdsplads har vi et kasseapperat, som når den udskriver en bon er næsten helt utydeligt. Jeg ved ikke om man skal skifte et eventuelt farvebon. Hvis man skal, hvor kan man købe det? Hvad skal vi gøre? Der var en som blev sat på opgaven, men måtte opgive. Jeg har før skrevet til jer, og fået nogle gode svar tilbage. Har givet jeres søgeadresse til adskillige, hvis de har problemer. Maskinen hedder "Electronic cash register ER - A180".

Med venlig hilsen
Susanne

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 13:05
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 13:06

sådan lige hurtigt tror jeg farvepatronen skal skiftes - eller renses

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-01-07 13:33

Hvis du ser på det link som miritdk har indsat kl. 13.05

http://www.tradenet.sharp.co.uk/files/ECR_EPOS/ECR/ERA160/ERA160979.pdf

kan du på side 44 se specifikation på det farvebånd du skal bruge:

Ink ribbon: Bredde 13 mm Længde 4 m Farve Purple

Det må kunne købes i enhverv kontorforsyning og formodentlig også hos en Bog og Papir.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-01-07 14:20

På nogle kasseapperater kan farvebåndet vendes (uanset om det er i en kassette eller to løse ruller) og det skal man måske selv gøre (igen lidt forskelligt). På andre igen kan man selv spole båndet tilbage. Det er naturligvis bedst at købe et nyt.
Hvis du ikke kan købe et nyt, er det muligt at sværte båndet ind igen (der bliver som regel et værre svineri, så gør det et sted, hvor det sker noget, hvis der kommer lidt sværte på underlaget).
Mange gange kan man bruge det samme som til stempelpuder.

MVH

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 100 point
Dato : 27-01-07 15:22

Kontakt evt. dette firma http://www.2s.dk/era180.html da de sælger ERA-180.
De må kunne fortælle hvor farvebåndet kan købes.

Mvh
Ivan

Godkendelse af svar
Fra : mazda929

Dato : 27-01-07 16:58

Tak for svaret IBM760.
Det var lige hvad jeg søgte.
I andre tak for jeres svar, men man kan jo kun vælge en vinder
Mvh. Susanne