/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Kan ikke få hul igennem
Fra : Fijala
Vist : 1982 gange
200 point
Dato : 27-01-07 11:30

Min svoger sidder i øjeblikket og pangler med sin nye forbindelse. Han kan ikke få hul igennem.

Han har fået fibernet fra Dong Energy Fibernet 10/10Mbit men det vil ikke virke. Nu kender jeg slet ikke til hvordan fibernet bliver tilsluttet, men der er der måske nogen af jer der gør.

Accepteret svar
Fra : arnely

Modtaget 110 point
Dato : 27-01-07 12:10

Går ud fra i har alt der komme nu!

Citat
Når du skal have Fibernet, skal du føre en fiberforbindelse ind til din bolig. Det sker via et fiberrør i jorden. Sådan er forløbet:

Du modtager et brev om, hvornår vi kommer og sætter den indvendige og den udvendige fiberboks op. Hvis tidspunktet ikke passer dig, skal du kontakte os hurtigst muligt og aftale et nyt tidspunkt.
Elservice sætter den udvendige og den indvendige fiberboks op den dag, I har aftalt. Elservice skal ind i din bolig, så det er nødvendigt, at du er hjemme. Sammen tager I stilling til, hvor fiberboksene skal installeres.
Entreprenøren lægger dit fiberrør og beskyttelsesbånd i skellet ved din bolig. Du behøver ikke at være hjemme på dagen. Du har nu 14 dage til at grave fiberrøret ned.
Du graver en 50 cm dyb rende frem til det sted ved din bolig, hvor den udvendige fiberboks er sat op. Herefter lægger du fiberrøret ned i renden, dækker til med 20 cm jord, lægger beskyttelsesbåndet oveni og dækker det hele til igen.
Vores fiberentreprenør etablerer fiberforbindelsen og tilslutter dig Fibernet. Du behøver ikke at være hjemme på dagen.
Du modtager en velkomstpakke og kan nu frit bestille dine tjenester hos de enkelte serviceudbydere.
Velkommen til Fibernet!

Når du skal have Fibernet, skal du føre en fiberforbindelse ind til din bolig. Det sker via et fiberrør i jorden. Du kan vælge at lade DONG Energy lægge røret ned for dig. Sådan er forløbet:

Du modtager et brev med information om, hvornår vi kommer og sætter den indvendige og den udvendige fiberboks op. Hvis tidspunktet ikke passer dig, skal du kontakte os hurtigst muligt og aftale et nyt tidspunkt.
Elservice sætter den udvendige og den indvendige fiberboks op på den aftalte dag. Elservice skal ind i boligen, så det er nødvendigt, at du er hjemme. Sammen tager I stilling til, hvor fiberboksene skal installeres.
Vores graveentreprenør etablerer fiberrøret ind til din bolig. Du får besked om besøget senest tre dage før og behøver ikke at være hjemme på dagen.
Her kan du se, hvad gravetillægget koster:
Gravetillæg i forhold til afstand fra skel:
Op til 15 m. 3.000 kr.
Op til 30 m. 6.000 kr.
Op til 45 m. 9.000 kr.
Op til 60 m. 12.000 kr.

Afstanden måles fra skellet til den udvendige fiberboks. Priserne er for selve gravearbejdet. Dertil kommer prisen på din Fibernet Installation.
Vores fiberentreprenør etablerer fiberforbindelsen og tilslutter dig Fibernet. Du behøver ikke at være hjemme på dagen.
Du modtager en velkomstpakke og kan nu frit bestille dine tjenester hos de enkelte serviceudbydere
Velkommen til Fibernet!

Hvis der allerede er etableret Fibernet i din bolig, kan du få forbindelsen genåbnet fra vores hovedcentral. Prisen er 495 kr. for genåbning af en fungerende fiberforbindelse.

Er din fiberboks defekt eller beskadiget, kan du få den repareret eller udskiftet mod betaling.

Du kan selv kontrollere, om den indvendige fiberboks fungerer, inden du bestiller.
På fiberboksen sidder en linkindikator (to pile) og en strømindikator (power). Når fiberboksen er tilsluttet en almindelig stikkontakt og tændt, skal der være lys i dem begge. Lyser de ikke, skal du kontakte os på telefon 72 10 20 30.

Du kan også vælge at bestille en ny Fibernet Installation til normalpris.

Citat
Når du skal have Fibernet, skal du føre en fiberforbindelse ind til din bolig. Det sker via et fiberrør i jorden. Du kan vælge at lade DONG Energy lægge røret ned for dig. Sådan er forløbet:

Du modtager et brev med information om, hvornår vi kommer og sætter den indvendige og den udvendige fiberboks op. Hvis tidspunktet ikke passer dig, skal du kontakte os hurtigst muligt og aftale et nyt tidspunkt.
Elservice sætter den udvendige og den indvendige fiberboks op på den aftalte dag. Elservice skal ind i boligen, så det er nødvendigt, at du er hjemme. Sammen tager I stilling til, hvor fiberboksene skal installeres.
Vores graveentreprenør etablerer fiberrøret ind til din bolig. Du får besked om besøget senest tre dage før og behøver ikke at være hjemme på dagen.
Her kan du se, hvad gravetillægget koster:
Gravetillæg i forhold til afstand fra skel:
Op til 15 m. 3.000 kr.
Op til 30 m. 6.000 kr.
Op til 45 m. 9.000 kr.
Op til 60 m. 12.000 kr.

Afstanden måles fra skellet til den udvendige fiberboks. Priserne er for selve gravearbejdet. Dertil kommer prisen på din Fibernet Installation.
Vores fiberentreprenør etablerer fiberforbindelsen og tilslutter dig Fibernet. Du behøver ikke at være hjemme på dagen.
Du modtager en velkomstpakke og kan nu frit bestille dine tjenester hos de enkelte serviceudbydere
Velkommen til Fibernet!

Citat
Hvis der allerede er etableret Fibernet i din bolig, kan du få forbindelsen genåbnet fra vores hovedcentral. Prisen er 495 kr. for genåbning af en fungerende fiberforbindelse.

Er din fiberboks defekt eller beskadiget, kan du få den repareret eller udskiftet mod betaling.

Du kan selv kontrollere, om den indvendige fiberboks fungerer, inden du bestiller.
På fiberboksen sidder en linkindikator (to pile) og en strømindikator (power). Når fiberboksen er tilsluttet en almindelig stikkontakt og tændt, skal der være lys i dem begge. Lyser de ikke, skal du kontakte os på telefon 72 10 20 30.

Du kan også vælge at bestille en ny Fibernet Installation til normalpris

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 15:01

selvfølgelig er alt udstyr og fiber koblet til og installationen er udført(gør det selc) Support siger at der er hul igennem til hans hus, men så kommer problemet det vil ikke videre. Jeg har fået ham til at deaktivere hans firewall, slette alle tidligere forbindelser, slette netkkort og hvad det nu kunne være, genstarte og installere alt på nyt. Jeg har ikke lige hørt fra ham siden så hvem ved om det spiller. Det tror jeg nu ikke.
Jeg har siddet telefonisk og guidet ham med reparation af netværksforbindelse o.lign men intet hjalp. Der var det så jeg satte ham igang med den store oprydning. Jeg ved ikke hvordan fibernet er sat op og han har svært ved at fortælle mig hvordan det skal gøres. Derfor spørger jeg så lige jer eksperter.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 27-01-07 15:21

Prøv og kør guiden Netværksforbindelse

Den finder i Kontrolpanelet> klik på ikonet Netværksforbindelse …så skulle det hele begynde og spille af sig selv, hvis i følger guiden.

I køre WP går jeg ud fra.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-07 15:37

Tjek af efter de forklariger du kan finde her: http://test.dbnet.dk/default.aspx?id=875&faqid=24

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 15:49

Guiden er kørt og jeg var inde og kigge på Dong Energy´s hjemmeside og læste der at han jo skulle vælge en udbyder at få net igennem. Han siger at Dond support havde sagt at sådan var det ikke. Nu skulle han bare plugge i og automatisk ville der blive forbindelse, men det sker så bare ikke. Jeg er lidt forvirret over det han siger og det jeg læser på hjemmesiden

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-07 16:02

Har I prøvet en Ipconfig

Kør: cmd
ipconfig /all i prompten ??

eller bare se hvilken IP der er angivet under Status for LAN forbindelse

Er det et rigtigt LAN kort, ikke USB?

Den hyppigste årsag til at der ikkekommer hul igennem fra maskinen er, at netværkskortet har låst sig på sin standard IP adresse og reparer funktionen derfor ikke virker.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 16:18

Jeg har lige talt med ham og han har revurderet sin opfattelse af hvordan han får net.

Han har som i arnely´s citat moftaget sin velkomstpakke og sat den til og alt er som i manualen og der er lys i
Citat
På fiberboksen sidder en linkindikator (to pile) og en strømindikator (power). Når fiberboksen er tilsluttet en almindelig stikkontakt og tændt, skal der være lys i dem begge.

Da skulle han kunne logge ind på Dongs velkomst side hvor han så kan vælge udbyder, men da er det så den fejler. Der kommer den så og siger - Siden kan ikke vises bla bla bla -.

Der er tale om et indbygget netkort som har fungeret til TDC bredbånd indtil han tog stikket ud.

Det jeg heller ikke forstår er at hvordan skulle han kunne få "forbindelse" til Dongs hjemmeside hvis ikke han har en udbyder.
Support hos Dong holder selvfølgelig weekend nu så der er åbentbart ikke noget at gøre end at vente, selvom han jo har været i kontakt med den i fredags og der sagde de at alt var i orden

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 16:21

jeg har selvfølgelig prøvet at frigive ipadressen med
cmd - ipconfig - osv
og det virker som det skal. han kan sågar taste den nye ip adresse og undernetmasken ind og gemme, men han har ikke en standard gateway adresse . ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-07 16:23

Så kan det jo være modem router der er defekt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-07 16:30

Det er svært, at løse problemer på den slags når man ikke ved hvilke fejl og misforståelser der er opnået.

Mange af de systemer hvor man skal registrere er åbne til registreringssiden og der for er det typisk den url der skal indtastes for at få hul.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 16:31

ja det har jeg også tænk på og for at teste om det havde låst sig pillede han power fra i et minut og prøvede igen. Ingen forandring. Tja måske er det defekt og det er derfor det driller, hvem ved.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 17:08

Jeg har fået ham til at taste url ind manuelt men det hjælper ligesom heller ikke. Så måske modemmet er defekt alligevel.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-01-07 17:14

Måske, men det kan jo også være en af de der små selvfølgelig fejl, som man kun opdager hvis man selv kan se hvad der er gjort.

Folk der skal guides igennem og ikke kan finde ud af det alligevel bør købe klar til brug løsninger når hverken supportere eller gode venner kan hjælpe.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-01-07 17:29

Jeg er tilbøjelig til at give dig ret, og jeg må indrømme at jeg har i flere tilfælde hjulpet ham hvor han rigtig har kogt rundt i det.

Men hva' det er jo ens svoger og han er faktisk meget flink og ok, så lidt må man jo nok døje. Og vi bor så i hver sin ende af landet.
Som jeg har fortalt ham ,så er alle de "dumme" flyttet fra Nordjylland og til Sjælland.
(jeg håber ikke noget føler sig trådt på)

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 27-01-07 17:38

Nej jeg nåede kun til Fyn

Ja det er svært og sige hvor fejlen er som Bjarne siger. Det er nu engang lettere når man har maskinen lige ved siden af.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 22-02-07 10:56

Tak for svaret arnely. Du vandt på lodtrækningen
Der kom jo ikke en løsning på problemet så han lod pcen være i 3 dage pga. arbejde og da han kom hjem og tændte for det hel virkede det. ????

Hvorfor det så gjorde det skal jeg være usagt men det virker og alle er glade.