/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
lyd
Fra : tagebennedsen
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 27-01-07 09:58

ka man optage direkte fra microfon stikket til en harddisken og hvor dan

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-01-07 10:04

Det kan du med mediaplayer.

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 110 point
Dato : 27-01-07 10:08

Det kan man ofte, men:
Jeg går ud fra, at det ikke er en microfon, men f.eks. en CD eller pladespiller, som du vil sætte til via en reciever - altså et liniesignal.
Liniesignalet er kraftigere end et rent microfonsignal, så når du åbner for højttalerikonet i Windows (dobbeltklik) kan man til tider (under avanceret) slå microfonforforstærkeren fra, og det skal du så gøre. Ellers kan der kun skrues meget lidt op for indgangssignalet samme sted, men med lidt fingerfærdighed kan det dog også lade sig gøre.
Det bedste vil være en ren linieindgang. Det findes sjældent/aldrig på bærbare, men som oftest/altid på en stationær eller et eksternt lydkort.
Når signalkilden er tilsluttet skal du bruge et eller andet optageprogram, og der er adskillige. Jeg kender CoolEdit Pro og Audacity for noget godt, men der er mange andre.
Så kan du lægge dine gamle LP'er - CD'er eller hvad ved jeg over på harddisken og viderebehandle dem der. Du kan for sags skyld også lave et mini-studie med det rigtige program.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-07 12:11

Der er en optager indbygget i Windows, den finder du ved at klikke på Start-Alle programmer-Tilbehør-Underholdning-Lydoptager, den kan du bruge, eller hente et program med flere funktioner, der er flere som er gratis: http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&SubKat=lydoptagere

Godkendelse af svar
Fra : tagebennedsen

Dato : 31-01-07 06:19

Tak for svaret myg.