/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundelufter/Hundepasser
Fra : Miss-UniQue
Vist : 615 gange
20 point
Dato : 26-01-07 23:44

Søger du en hundelufter eller en der kan passe din hund i dagtimerne mens du er på arbejde?
Så kig her: www.123hjemmesider.dk/detsortelyn

Der står hvad jeg kan tilbyde og priserne står der.
Hvis du/I vil ha jeg laver noget specielt med jeres hund på eksempelvis lufteturen eller timerne jeg passer den - så er I velkomne til at sige det og jeg sørger for det sker.

Der er ingen grund til at ignorere når hunden er legesyg og aktiv så derfor sørger jeg for en glad og mentalt træt hund når I kommer hjem igen :)

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 27-01-07 00:59

Den reklame kan jeg ikke rigtig bruge til noget.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 27-01-07 12:44

Kan du også lufte en bjørn og mine guldfisk?

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 27-01-07 14:17

Jeg er sikker på at dine intentioner er gode, og tillykke med den fine hjemmeside og din dejlige hund!
Folk herinde på Kandu er ikke så glade for reklame, så hvis der er nogen der kommer til at gøre reklame for sig selv, så får man sådan nogle slag over nakken , men lad dig ikke slå ud af det

Måske det vil være lettere og mere hensigtsmæssigt for dig at sætte en seddel op på dit lokale bibliotek eller supermarked, her kan du jo også give et link til din hjemmeside.
Og al respekt for dit initiativ og din kærlighed til dyr, men du er også en meget ung pige, og folk vil måske være i tvivl om, hvorvidt du kan tackle en stor hund eller en problematisk hund, så det kan godt være, at du virker "lidt stor i slaget" og lidt naiv, når du tilbyder dig som hundelufter.

Jeg ville selv aldrig benytte mig af en hundelufter, da jeg har en stor og stærk hund, som ikke altid omgås særligt godt med andre hanhunde. Desuden nyder jeg personligt alle mine ture med min hund, det er for mig kvalitetstid at være sammen med ham så meget som muligt.
Men jeg er ikke i tvivl om, at der er folk, der vil være rigtig glade for at få hjælp af en sød og frisk pige som dig.
Så held og lykke med projektet!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-01-07 17:18

Hihi, skøn hund, du har! Og sikke en masse ambitioner... --Hvad kan du ikke nå at blive til.
Og forresten velkommen til Kandu

Det er så dejligt at høre om nogen, der går op i deres hunds ve og vel som du gør. Ikke kun noget med mad og lufteture, men hele hundens uddannelse.
Bliv ved, bliv ved!

Men ligesom Axelise så vil jeg heller ikke ret gerne undvære de pragtfulde ture, som min hund giver mig. Og jeg er så heldig at være hjemme de fleste dage.

Jeg håber, at du også får tid til at passe træningen når du starter på din uddannelse. Når du er startet med at træne Sepp så tidligt og seriøst, så kan han jo blive rigtig god.

Hvis du ikke har planer om at gå på jagt, så skal du måske overveje en karriere for jer indenfor lydighed. Alle hunde kan gå til træning i Dansk Kennelklub, og alle hunde kan gå op til prøver i klasse 1-2-3 og elite. Det er rigtig godt at have noget at stræbe efter.

Held og lykke med ham, -fra Birgitta og Silke, der bestod jagthundebrugsprøven inden sin 1.års fødselsdag, -DKK klasse 1 inden hun blev 2, -DKK klasse 2, inden hun blev 3. ---Og DKK klasse 3 inden hun blev 4 år.

Kommentar
Fra : Miss-UniQue

Dato : 27-01-07 20:42

Axelis >> Det havde jeg egentlig oz lidt tænkt mig, men syns jeg oz ville prøve herinde samtidig :) Det ku jo være der var nogle :)
Men tak :)

Birgitta >> Jeg ved ik om jeg kommer til at gå på jagt nogensinde :) men nu er han fra en far der har champion i norsk,dansk,svensk og international og moren er oz fra gode jagtlinier, så jeg udnytter egentlig bar hans potentialle pt :)
Men jeg har skam overvejet lydighed. Er bar ik så klog på lydighedsprøverne egentlig. syns markprøverne er nemmere at gennemskue. Men hvis du ville forklare mig hvordan det foregår indenfor lydighed så ville jeg da være glad :)

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 28-01-07 09:45

Hold da op nogle kloge og dygtige hunde, I har! Birgitta, jeg vidste slet ikke at Silke har så mange talenter!
Min hunds race siges at være den 3. dummeste på listen.....men han er SØD

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-01-07 13:18

Axelise..... Jeg synes ellert ikke, at jeg ligefrem skjuler hvor enestående en hund, Silke er... Jeg praler vist med hende hver gang jeg kan komme til det..

Og jeg HAR godt lagt mærke til, at mange af de der såkaldte "kamphunderacer" ikke liiiige er de skarpeste knive i skuffen... Men det er jo tit skægge og glade hunde. Jeg har mange smukke ting at sige om Silke. Men "skæg" er hun egentlig ikke... Hun er mere alvorlig og seriøs...

Men vi elsker jo vores hunde uanset hvordan de er.

Miss-UniQue, -Reglerne for DKK lydighedstræning finder du her:

http://www.dansk-kennel-klub.dk/509

Du åbner den fil, der hedder "LP-regler 2006"

Der står alt hvad du kunne ønske dig om prøverne.

Men beskrivelsen af de enkelte øvelser begynder på side 11. Det er jo nok den der er mest interessant i første omgang. -Hvordan alle reglerne er omkring prøvedeltagelse kan du altid læse en anden gang. Jeg vil anbefale dig at printe hele hæftet ud så du kan kikke i det i ro og mag.
Og print også beskrivelsen af klasse 1 øvelserne ud på et enkelt stykke papir så du nemt kan have det med i lommen når du går tur med Sepp.
Det varer ikke længe før du kan øvelserne udenad. Men i starten er det bedst at have dem på papir.
I løbet af forår og sommer er der mindst 5 prøver forskellige steder i Nordsjælland. Dem finder du også på DKK's hjemmeside.
Men nu skal du lige i gang med træningen først..

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-01-07 16:03

Hvad med min guldfisk - vil du lufte den? Den er ved at være træt af at svømme rundt og rundt i sin bowle - den trænger til at komme en tur i parken og blive strukket igennem. Den vil gerne lege pind og rul rundt. Jeg har ikke fået lært den at give pote endnu, men hvis du evt. vil arbejde med det ville jeg være meget taknemlig.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 28-01-07 16:13

Flash77, du skulle da tage og blive luftet sammen med din guldfisk, - det lyder som om du er en torsk!

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 28-01-07 18:57

Miss-UniQue > Lad dig ikke tryne af de sure opstød. Fint med lidt initiativ. Og mon ikke Kandu kan tåle denne vinkel. Klø du bare på. Hvad med at tage et jagttegn, det kan du gøre på aftenskole. Det vil styrke dig i din videre aktivitet med din hund.

God vind.

qfha

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-01-07 21:46

qfha - vil du have hun skal skyde hunden???

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 02-02-07 19:51

Flash77 > Nej, men det er en jagthund hun har, og når hunden deltager i brugsprøvetræning trænes den som jagthund. Så er det en god ballast at have med sig i det arbejde. I det miljø er der også en god gang mandehørm, som også kan imødegåes en smule når man som ung pige jagtmæssigt er på niveau med de gamle garvede. Ok, det er måske lidt subjektivt, men jeg synes jeg oplever jagthundeverdenen er således.

mvh
qfha

Kommentar
Fra : sfl17

Dato : 08-02-07 20:53

MissUnique-> Hvor langt vil du 'rejse' for en fast luftetjans? Jeg har et par endnu yngre piger til at lufte min søde dværgpinscher, men de har allerede smidt én nøgle væk og smækket sig ude et par gange.. Bor i Kbh. SV. Plejer at give 30 kr. pr. tur, men kan godt smide lidt ekstra oveni, hvis I går langt, eller evt. kan I cykle en rute for at spare tid.

Kommentar
Fra : Maylees

Dato : 13-03-07 20:24

Syntes ærlig talt ikke man er særligt søde mod hinanden her.. Maylees

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-03-07 20:56

Nåeh, Maylees, det er ikke så ondt ment... Det er bare, når spørgsmålsstilleren ikke deltager så meget i sin egen debat, så bliver tråden brugt til lidt smalltalk mens vi venter.

Det er værd at huske, hvis du skulle finde på at oprette et spørgsmål selv: I den første times tid er det nok en god ide at holde øje med computeren og svare på de indlæg, der kommer. Og ellers checke jævnligt og give respons. Det signalerer seriøsitet og ansporer folk til at holde sig til spørgsmålet.
Respons er under alle omstændigheder en god ide. Også i de følgende dage.

Det er demoraliserende for svarerne når vi kan se, at spørgsmålsstilleren har været på kandu men ikke har gidet kommentere vores indlæg...

Kommentar
Fra : helge.t

Dato : 13-03-07 23:02

Når jeg i min første kommentar skriver som jeg gør er det ikke ondt ment, men...

Når man indsætter et link til egen "virksomhed" som man tjener penge på, anser jeg det for reklame.

Miss-UniQue skulle måske lige have nævnt hvor i landet hun lufter hunde, når hun nu kommer med sådant et indlæg.

Iøvrigt findes hendes hjemmeside ikke mere, såeh... var det bare en gang tom luft!

Mvh
Helge

Kommentar
Fra : Birgitta