/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
DVD drev genkender ikke DVD,er
Fra : HenrikBo
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 26-01-07 23:11

Hej Jeg har en Medion laptop ned dvd-drev, det er en ældre 2,6 mgh model. pludselig er dvd dreven holdt op med ville genkende en DVD. Der er bare ikke noget på DVD,en.

Men en CD kan den godt køre. Jeg har opdateret driveren og stillet computeren tilbage til da det virkede, men den vil stadig ikke genkende en DVD. Ved nogen hvad jeg gør ?

Hilsen Henrik

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 27-01-07 00:11

Den hedderMedion MID2020 og jeg kører XP pro.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-07 03:04

Hvad sker der hvis du fra din MediaPlayer, klikker på filer og Åben og der vælger dit DVD drev ? Kan du så afspille DVDer ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-07 03:10

Måske mangler du codecs for at kunne afspille DVD, lyder lidt usandsynlig når du har kunnet, men K_Lite codec pack kan løse problemet, måske værd at prøve: http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 27-01-07 06:39

Måske er DVD-skiven defekt...

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 27-01-07 10:11

Hej Playeren åbner ikke DVDen og det er alle DVD,er der ikke vil.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 11:04

En rensning kan måske gøre underværker....

Men da den kan læse CDer og ikke DVDer er det sandsynligvis klar til udskiftning....

Men det er da et forsøg værd....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-01-07 12:24

Citat
Hej Playeren åbner ikke DVDen
når du browser hen til drevet, er der så intet at åbne, eller får du en fejl ?

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 27-01-07 13:33

Hej Codexet virkede ikke. Den siger F: og ingen ting kommer frem - i player siger den CD Tom/ingen cd i drev.

VH Henrik

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 13:39

Nu må du lige beslutte dig til om det er DVD eller CD

Citat
Hej Codexet virkede ikke. Den siger F

Hvadfor et codex - det du skriver giver ingen mening...

Kan den LÆSE CDer ?

Kan den LÆSE DVDer ?

Er det kun en afspiller - eller er det en brænder ?

Codexet har INTET at gøre med om den læser drevet.....

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 27-01-07 17:33

Hej igen,

Det er en dvd brænder, der var en der sagde at jeg skulle downloade et codex, men det er åbenbart ligegyldigt. Kan jeg bare afinstallere den og installere igen, de er vel plug and play ?

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 27-01-07 17:35

PS, som CD drev virker det fint, så de må da være en softwarefejl eller ....

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 27-01-07 17:44

Drevet hedder QSI DVDRW SDW-041

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 17:49

Citat
eller ....

Nej - det er nok nærmere en rensning - eller drevet er defekt....

Du kan jo prøve at hente nyeste firmware hos producenten - tvivler på det hjælper, men det er da et forsøg værd....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 18:01

Citat
QSI DVDRW SDW-041

Har desværre givet en del mennesker problemer......

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 27-01-07 18:06

Hvordan renser man det bedst ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 18:08

Tror ikke det hjælper......

men ellers med en vatpind hvis du kan komme til.....

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 28-01-07 16:24

Hej det ser ud som "Kandu" har mødt et problem der ikke kan løses, øv. Jeg må på jagt efter et nyt DVD drev.

Accepteret svar
Fra : michael_30

Modtaget 100 point
Dato : 28-01-07 17:54

Hej... For mig lyder det som et slidt drev.....
Pga. slidtage kan den spille CDér fordi de ikke er så tunge som dvdér, men det er kun et spørgsmål om tid før den heller ikke kan afspille CDér.
Der er kun et at gøre, ud og købe et nyt drev.....

Godkendelse af svar
Fra : HenrikBo

Dato : 07-03-07 10:08

Tak for svaret michael_30.