/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
evt blokering af sex sider
Fra : AKZO
Vist : 3816 gange
100 point
Dato : 26-01-07 20:36

Hej

Kan jeg på en eller anden måde sikre mig ved en evt blokering eller andet, at min 7 årige datter ikke kan komme til at se div sider der handler om sex på nettet???

AKZO

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 26-01-07 20:47

Ja det kan du.
Internet Explorer:
Funktioner > interneindstillinger > fanen sikkerhed.
eller
Funktioner > interneindstillinger > fanen indhold > ativer >
Her kan du begrænse til bestemte "lovlige" sider eller fravælge "ulovlige" sider.
Når du har aktiveret denne styring så husk den kode du lægger..........ellers er der også spærret for dig.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-01-07 20:50

Du kan evt bruge Internet Explorers klassifikationsfilter, som du finder i Internetindstillinger. Indstillingen kan passwordbeskyttes.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-01-07 20:51

Det var vi enige om e.c

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-01-07 20:55

Nemlig
og med lidt benarbejde kan man lave nogle tilladelser til de mest interessante sider på nettet. Hver gang datteren vil videre ud på nettet kommer du bare hen til computeren og tillader dette websted. Tilladelserne kan også slettes igen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-01-07 21:03

Citat
Hej

Kan jeg på en eller anden måde sikre mig ved en evt blokering eller andet, at min 7 årige datter ikke kan komme til at se div sider der handler om sex på nettet???

AKZO

Hvorfor kun datteren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 22:16

1. Åbn Internet Explorer (Start > Kontrolpanel > Netværks- og Internetforbindelser > Internetindstillinger)

2. Klik på fanebladet Indhold og derefter på den lille boks der hedder Aktiver.

3. Markér "Nøgne kroppe" og justerer med skyderen

4. Markér "Sex" og juster med skyderen

5. Klik på Anvend

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-01-07 02:00

Tror ikke man kan komme ind på ret mange sider hvis man følger mirits anvisning

Men udover det lyder det mest som om du er ved at skælve i knæene over en obligatorisk samtale du måske snart skal ha med din datter? Internettet har mange sexsider men jeg tror de fleste piger på den alder hellere vil ind på disney, heste og dukke sider og hvis du lukker helt for nøgne kroppe og sex så tvivler jeg på man i det hele taget kan komme ind på Barbie eller hjemmesider med pigeidoler som Christina Aguilera!

Er det fordi du er bange for at din datter uforvarende skal komme ind på sexsider, eller opsøger hun dem selv, eller er din PC så fyldt med addware så der popper sexsider op selv på den mest uskyldige søgning efter noget?

Det kan godt være jeg spørger lidt dumt, men normalt dukker der ikke noget med sex op på internettet hvis man googler efter heste eller barbie?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 12:14
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-01-07 12:15
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-01-07 14:41

Jeg tror AKZO har smidt computeren ud af vinduet..............men det er nok også det mest sikre.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 27-01-07 18:27

hent et gratis program der hedder "netdog" det siger at det udløber efter 30 dage, men virker fortsat alligevel. Dèr kan du definere hvilke sider og hvilket indhold der skal blokeres.

http://www.download3000.com/download_12273.html

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-07 23:27

du kan installere det her lille program - læs vejledningen - print den evt ud og følg den - det stopper langt mere end du uvilkårligt tror - det skader ikke din pc på nogen måde

ie-spyad

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#iespyad

Kommentar
Fra : AKZO

Dato : 04-02-07 13:01

Hej alle

Nej jeg har ikke smidt min pc ud af vinduet

En obligatorisk snak har vi da haft - der er som ikke noget vildt i det.

selvfølgelig er det mest Disney, go super models og i den stil der bliver søgt på. Et eller andet sted behøver jeg vel ikke udpensle her HVORFOR jeg ikke syntes hun skal sidde og se på div sex sider men jeg gør det alligevel for ikke at blive kaldt diverse ting og sager!
Nogle pigeri den alder bgynder at have interesse for hvad sex er og hvordan det ser ud - det er fint med mig og jeg syntes da også godt hun må se - ja hvad skal vi kalde det - blød porno(???)
Men når hun og veninderne bare skriver sex i søge feltet kommer der jo altså meget andet frem end lige blød pornografi og når de finder sider med urin sex hård S/M og noget der er meget værrer syntes jeg at jeg som forælder må sætte en grænse - hvis hun har lyst senere i livet at se eller prøve disse ting af skal hun være velkommen til det - syntes bare hun skal "starte lige så stille"

AKZO

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 13:23

det er også noget sjusk at smide med pc´ere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-02-07 13:24

HOV... der skulle ikke sendes før jeg havde skrevet - du lyder som en fornuftig forælder - og du har fået nogen glimrende råd her - så du har vel lidt styr på det nu ?????

Godkendelse af svar
Fra : AKZO

Dato : 10-02-07 10:30

Tak for svaret e.c.