/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Svend Aage Petersen 1920 - 195
Fra : spimmer
Vist : 992 gange
500 point
Dato : 26-01-07 16:23

Hej.
Jeg har tidligere haft en tråd ang. Svend Aage Petersen, født d. 17. marts 1920 i Almind, Viborg. Han er min kammerats biologiske far, som han aldrig har set, og først hørt om for nyligt.
Svend Aage Petersen er fundet. Han er død d. 26. september 1958 på adressen Tolderlundsvej 93, 3. sal, Odense.
Adressen hører under Ansgar sogn, men det er jo ikke sikkert han er begravet der.
Er der en venlig sjæl, der kan hjælpe os videre?
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 26-01-07 17:12

Jeg ved, at der er mange kloge hoveder her, når det gælder slægtsforskning. Det er jeg ikke!

Men jeg ville da forsøge mig hos skifteretten, hvor han hørte til.

Odense Retskreds dækker kommunerne Odense, Bogense, Otterup, Søndersø, Vissenbjerg, Tommerup, Årslev, Langeskov og Munkebo.

Odense Retskreds
Domhuset, Albanigade 28
5000 Odense C
Telefon 66 11 47 12
Domhuset Praktiske oplysninger Retsafdelinger Skifteretten Fogedretten Tinglysning Retshjælp

Eller måske folkeregistret - og i værste fald slippe de ca. 53 kr. det koster.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 26-01-07 17:23

Jo. Jeg har også gang i kommunen, men de har travlt lige nu. Jo skifteretten er en god ide. Formålet med dette spørgsmål er bl. a. at finde halvbroderen, og han er ikke omtalt i Skifterettens papirer, hvis der ikke har været nogle værdier, og det tror jeg ikke, bl. a. fordi han som sagt havde mindst 2 børn han betalte børnepenge til!
mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 26-01-07 17:46

Hvis det er nogn hjælp kan jeg oplyse dig at Fredens Kirke i Odense, ligger tættere på Tolderlundsvej.

Fredens Kirke ligge på Skibhusvej i Odense, som går parallel med Tolderlundsvej. Bagenden af kirkegården går næsten ned til Tolderlundsvej. Måske ligger Svend Aage Petersen begravet der. Den ejendom som han boede i ligger ca. 500-800 m. fra Fredens Kirke.
Ansgar Kirke ligger derimod ude i den anden ende af byen Odense by.

Her er linket til Frdens Kirke http://www.fredens-kirke.dk/

Håber du får held med din søgning

Mvh. Arnely - Odense

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 26-01-07 18:03

Prøv at tjekke Kirkebogen for Ansgar Sogn på landsarkivet.
Eller prøv via folkeregisteret.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-01-07 18:09

Jeg kan ikke hjælpe dig med Odense,
men jeg husker jeg fandt nogle nabo adresser der...

Var det via dem? Eller hvordan fandt I frem til den adresse hvor han døde??
Hilsen Svend

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 26-01-07 19:30

Hvis I har hans CPR-nr. (eller får fat i det), så kan folkeregistret hjælpe for lidt over en 50'er...

Det kan klares på få minutter ved personlig henvendelse og betaling ved kasse 1.

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 26-01-07 21:25

Hvor I landet bor du og din ven?
Hvis I ikke bor langt fra Odense, så besøg Ansgars kirkekontor i åbningstiden.

Hvis det er langt frra Odense, så send et brev først til Ansgar Kirke.
Læg en frankeret kuvert ved og måske 10 kr. i frimærker, som kan dække evt. fotokopier.

Hvis de ikke "har ham" så prøv de andre kirker i Odense.

Det hjælper ikke med CPR-nummer, for det fik vi først omkring sidst i 60´erne/først i 70´erne.

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 26-01-07 21:40

Du kan måske også prøve det boligselskab som ejer/ejede Toldelundsvej 93.
Umiddelbart virker det til at det har været privatejet.

Men måske kan du også den vej finde oplysninger om ham (selv om chanchen nok er lille)

Jeannie

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 27-01-07 12:10

En tur på Landsarkivet i Odense og find ham i kirkebogen. Her står næsten altid hvilken kirkegård vedkommende er begravet i. Herefter kontakt til kirkegårdskontoret og hæld vand ud af ørene for at få oplyst hvem der står/stod for gravstedet. Hvis de der stod for gravstedet ikke bor på samme adresse stadigvæk, så er det igen en tur på landsarkivet eller stadsarkivet i Odense for at finde ud de gamle telefonbøger/vejvisere og der følge dem til den adresse de har i dag. Hvis adressen i dag også er en kirkegård (altså hvis de også er døde). Så er det samme procedure med dem. På et tidspunkt finder man nogle nulevende personer der MÅSKE ved noget og det man søger.
Hårdt arbejde - men dejligt når det lykkedes. Jeg har haft held med denne procedure i Odense flere gange.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 27-01-07 15:32

Hej alle sammen.

Hej Arnely.
Jeg har sendt en forespørgsel til Fredens kirke.

Til Lis B. Jensen.
Så vidt jeg ved kan man ikke se kirkebøgerne efter 1957. Jeg har fat i Odense kommunes folkeregister, men kommunesammenlægningen giver meget lange ventetider.

Vi bor i Frederikshavn kommune, så et besøg dernede er ikke lige aktuelt - slet ikke i det her føre..Jeg har skrevet til både Ansgar kirke og Fredens kirke.

Jeg prøver også boligselskabet mandag morgen.

Til Finn.
Ja det er hårdt arbejde, men der er ingen der har lovet noget andet.Dine forslag er vist besvaret i oventstående.

mvh
spimmer.

Accepteret svar
Fra : Finn_Kyhn

Modtaget 500 point
Dato : 27-01-07 15:56

Prøv også kirkegårdskontoret på Falen i Odense.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 28-01-07 10:52

Til Lis B. Jensen.
Der var jeg for hurtig. Jeg ved da udmærket, at tilgængeligheden for dødsfald kun er 10 år. Sorry!

Til Finn.
Den går jeg også på hovedet i.

Til Svend.
Nej, hjælpen kom fra en venlig dame på Svendborg kommune, som fortalte, at han i 1949 var flyttet til Odense.
At han var død i odense i 1958 er en privat oplysning fra en bekendt i Odense.

Endelig: Vi bor i Frederikshavn - så besøg på Arkivet i Odense er ikke bare lige noget man gør efter fyraften!

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 28-01-07 12:30

Hej Spimmer.

Gå ind på http://www.dis-danmark.dk/forum/list.php?6 og se om du kan få en til at lave et opslag for dig i Odense.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 28-01-07 13:26

Hej Lis.
Det er gjort i formiddags.
spimmer.

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 09-04-07 14:01

Tak for svaret Finn_Kyhn.

Kommentar
Fra : Finn_Kyhn

Dato : 09-04-07 17:50

Dejligt at du kunne bruge mine råd/erfaring vedr. Odense. Fandt du hvad du søgte?