/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Taksigelsestekst ved død
Fra : jeb3
Vist : 16523 gange
100 point
Dato : 26-01-07 14:33

Jeg er ved at lave taksigelseskort til dem, der sendte blomster til min mors bisættelse.

Normalt finder jeg på en eller anden tekst selv, men denne gang står den stille.

Har nogen en idé til et lille vers, kloge ord, der kan skrives på dem?

Kommentar
Fra : prinsessenFlip

Dato : 26-01-07 14:36

Kondulerer med din mor

Alle vil kunne forstå hvis du bare skrev: Tak for den venlige deltagelse, alle blomsterne blev lagt på graven og det var et flot syn.

alle bare første del uden det med blomsterne, hvis du så selv skriver dem under må det være nok.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-01-07 14:55

Verset kunne være

"Tit øjet må tindre
og læben må le
for at skjule det indre
som ingen må se"

eller

"Øjet kan smile
munden kan le
men sorgen i hjertet
kan ingen se"

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 26-01-07 15:28

Jeg synes det er stort, at du har overskud til at tænke på tekst "med indhold" til takkekort, når din mor er død. Hendes død må efterlade dig med et gabende hul - det kan enhver forstå!

Det er slemt nok, at finde passende ord, som udtrykker den medfølende forståelse i en sådan trist situation, til dig og de andre nære efterladte.

Så selv hvis du "nøjes" med at skrive "Tak for blomst/deltagelse/tanker", så må det være nok.

Er ked af det dine vegne - gruer selv for den dag, hvor jeg ikke har min mor mere!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-01-07 17:59

Kære ????

Hjerteligt tak for din/jeres opmærksomhed i forbindelse med min/vor Moders/Mors død og begravelse.

Dette overflødighedshorn af blomster og tanker var med til, trods alt at gøre det til en smuk oplevelse at sige farvel.

Tak for varme tanker i denne svære tid.

Kærlig hilsen ????????????

Eller sådan noget. Kondolerer. Flot at du gerne vil sende en pæn tak.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-02-07 10:15

Jeg har faktisk haft det rigtig godt med at bruge tid på at lave et kort.
Snakkede med mine søstre, og der var enighed om at der skulle være en due på kortet.
Så fik lavet et godt billede med en due, der ligger som vandmærke, og lavet et vers.

Det blev rigtig godt, og det har jeg det godt med.
Har hørt flere sige at det er noget mærkeligt noget at bruge tid på, men for mig har det været vigtigt at udtrykke min taknemlighed over de tanker de forskellige familie og venner har haft.
Især da, mine børn, jeg og en masse flere savnede det da mine børns far døde her i starten af året. Der var så mange ting, der kunne være gjort, der viste at hans kone påskønnede den hjælp og den støtte de har fået, både i den svære tid op til, men også i tiden efter.

Nu skal vi til begravelse igen. Min kærestes bedste er lige død. Det er fandme for uretfærdigt med 3 begravelser inden for mindre end en måned.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 06-02-07 10:36

Lad nu være med at blive bitter, du og din familie skal jo leve videre.

At mennesker dør, er en naturlig ting. Vi skal alle dø engang. At der så er 3 af dine venner der dør inden for en kort tid, er da trist, men sådan ER livet.

Som Racer-køreren Thorkild Thyrring engang har sagt:

Citat
Du skal ikke tage livet så alvorligt; Du overlever det alligevel ikke!

Og det er helt korrekt.

Om det så er din mand, din kæreste eller din kærestes mand!

Så se at komme videre!

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-03-07 09:59

Arne

Jeg er såmænd ikke bitter.
Synes bare det er lidt hårdt. Først døde mine børns far (boede immervæk med ham i 12 år)
1½ uge efter fandt vi min mor død.
1½ uge efter døde min kærestes bedstemor.

Bitter? nej.
Men synes det er skide uretfærdigt. Hårdt at se sine børn gå ned pga begravelse efter begravelse.

Har ikke noget med bitterhed at gøre.

Min parole er: intet er så skidt, at det ikke er godt for et eller andet.

Ord jeg forsøger at overføre til mine børn.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 07-03-07 11:12

Gu' er det hårdt...!

Det må dog kunne være trøst, at en voksen mands bedstemor forhåbentlig har haft et langt og godt liv her på jorden, og for os, der tror på et liv ud over dette her i vores nuværende "kødhylster" er der også en lille trøst i, at "livet går videre".

Selvom den visdom dog desværre ikke har nogen kraft, før et stykke tid efter...!

Men selvfølgelig er det hårdt.

Håber, at I kommer helskindet igennem også denne begravelse.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-03-07 21:14

Jo hun var en aldrende dame.

ville blive 100 her til maj.

Derfor er vi inviteret til 100 års fødselsdag alligevel!!!

Skal vi have sort eller festtøj på?

Jeg synes det er noget makabert, og orker det ikke.

hver begravelse rykker jo op i de gamle, der jo stadig er friske.

Kommentar
Fra : storetåen

Dato : 16-03-07 00:35

Hej,
Jeg syntes du skal finde et vers fra salmebogen.