/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
køb af ekstern harddisk
Fra : hojriiskim
Vist : 419 gange
50 point
Dato : 26-01-07 11:17

Overvejer at købe en ekstern harddisk.
Hvad skal man kigge efter?
Den skal blot bruges til lagring af ting og sager, ja lidt som ekstra harddisk, men der skal ikk installeres programmer eller noget på(ved ikk om man overhovedet kan det)
Vil gerne have god plads(200 Gb eller noget)

Hvad med priser? hvad "må man give" for den slags?

hvad siger i til den her?

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=BSSz6oZKU8dSR0EjRNJBwx1k0000SYl7WxV3?ProductID=w7LD4QFHP18AAAEO5l0kfs1_

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 26-01-07 11:33

Den ser meget fin ud, og prisen er også god. Og stedet du køber den er også ok. men kig lige på den her i stedet. https://temp.eg-gym.dk/scripts/elever/karakter/bevis/sprbevis.asp#snit

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-01-07 11:36

Jeg kører med to af denne:

http://dk.pricerunner.com/computing/storage/harddrives/610045/prices

- de virker fortrinligt...

Go' weekend

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-01-07 11:48

En ekstern usb harddisk kan bruges til backup / filer / billeder osv.
Den kan og bør tilsluttes efter at comp er startet, og kobles fra nede ved uret (h-klik på grøn pil)
Den bør have egen strømforsyning da ikke alle comp (især bærbare ) kan levere strøm nok.
Det er bedst hvis comp. har USB 2 men den kan godt køre på USB 1.

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 26-01-07 11:57
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-01-07 12:17

Jeg ville samle en ekstern selv - jeg bruger denne harddisk
http://www.hk-automation.dk/catalog/product_info.php?cPath=1_40_41&products_id=1503&osCsid=c7d16ba132c6857322cdfc84455dfc7a

som er kommet i dette kabinet, der er godt til at lede varmen væk
http://www.hk-automation.dk/catalog/product_info.php?cPath=1_40_44&products_id=111&osCsid=c7d16ba132c6857322cdfc84455dfc7a
og det er meget enkelt at samle.

Kabinettet koste kr. 247 og harddisken 625 kr. ialt kr. 872,00

PS alle mine harddiske er Samsung som er meget lydløse.

//bentjuul

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-01-07 12:30

Eller denne:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=198885

250 GB / 7200 rpm / 16 MB / Hi-Speed USB
Støj = 25 dBA

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-01-07 14:28

Den box bentjuul henviser til ser ud til at være meget nem at samle.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-01-07 14:53

Den er meget nem e.c men den største fordel er at den er af metal og der er et gitter hele vejen rundt så varmen fra HD virkelig kan komme væk.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-01-07 15:06

Ja ja - det er meget godt med metal, men det er ikke så godt på mit højglanspolerede ibenholt computerbordplade på bronzestel.

Men for andre tror jeg den er god, evt. hvis man lige vil kigge på en anden HD.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-01-07 15:30

der er en lille plastik fod til den - så den kan også stå på dit ibenholdt bord e.c

Men det er så forskelligt hvad man vil have og priserne er tæt på hinanden - jeg er bare så glad for mine to.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 26-01-07 16:43

jeg har nu købt en pachard bell store and save 3500

der står 320 GB på pakken, men når jeg sætter den i og kigger i denne computer viser den en samlet størrelse på 298 GB.
Kan det virkelig passe der lige er smuttet 20 GB i svinget?

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 26-01-07 19:33

har fundet ud af det..:D