/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kalender/påmindelse
Fra : legind
Vist : 625 gange
200 point
Dato : 26-01-07 09:09

er der nogen der kan hjælpe findes der et program der kan påminde en om ting man skal
altså en slags kalender men den skal poppe op i form af et billed uden at man først skal
åbne programmet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 09:28

http://www.minireminder.com/home_en.htm den er bare så god og starter op med at minde dig om det du skriver ind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-01-07 09:32
Kommentar
Fra : legind

Dato : 26-01-07 10:09

jo men den skal virke uden man bruger nettet altså et program

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 10:11

det gør minireminderen også - den starter simpelthen op når du åbner din pc - ingen vrøvl med den

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 26-01-07 10:33

Nej, den er bare så god mirit

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 10:36

ja vist er den så lille mis

Kommentar
Fra : legind

Dato : 26-01-07 10:36

du har ret den er god men da den er til et handicappet barn der læser skidt
ville jeg gerne ha den skulle vise et billede af den ting der skal huskes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 10:37

ahaa det skulle du nok have oplyst noget før legind

Kommentar
Fra : legind

Dato : 26-01-07 10:38

sorry

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 12:13

hmmm det slår mig lige at en mobiltelefon kan sende billeder - hvis klokkeslettet er svært at læse kan den indstilles til at vise billed på et givet tidspunkt - men spørg mig nu ikke hvordan for det aner jeg ikke. (sendes af en medhjælper ???)

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-01-07 14:58

En god kalender til at have på skrivebordet:
www.hvornaar.dk
Ellers er det:
www.hvornaar.com

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-01-07 15:00

Det er denne her:
www.hvornaar.dk
Og så er den på dansk,og meget nem at gå til

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 15:00

http://www.pcworld.dk/download/55/128

Beskrivelse:
Nice Notes er et rigtigt kinderæg, idet det er hele tre ting på én gang, nemlig teksteditor hvori, kun de mest basale (og egenligt nødvendige) tekstformateringsmuligheder findes, en lille men kompetent adressebog og sidst, men ikke mindst, en kalender. Der er i teksteditoren mulighed for at ændre skrifttyper, stil og farve og man kan vedhæfte filer til sine noter. Der er mulighed for at sætte alarmer, hvis skulle være ved at gå hen at glemme notatet.
Adressebogen er jo helt fantastisk. Man kan selv vælge, hvilke data om personerne der skal vises, og det kan synkroniseres med alarmerne, så man for eksempel bliver husket på fødselsdage fra kalenderen.
Som prikken over i´et er der mulighed for at indsætte billede af kontaktpersonen. Ikke en vigtig detalje, men en god detalje!. Kalenderen i Nice notes indeholder også en backup eksport funktion samt password beskyttelse. Brugen af dette lille smarte program spreder sig fra små noter til opskrifter til passwords. Brugen er uendelig.
Systemkrav:
Ingen

jeg har ikke prøvet den - men kan man indsætte billede af kontaktperson kan man vel redigere og indsætte billede - foto - tegning - efter behov - det kræver planlægning men det kunne måske være løsningen ???

arghhhhhh hvor det irriterer mig det her spørgsmål

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 15:03

dior læs lige at barnet læser dårligt og har brug for billedmaterialet

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-01-07 15:16

Mirit,kalenderen ligger på skrivebordet hver gang man tænder pc.Godt nok er der intet billede,andet end selve kalenderen.Man kan jo prøve at kigge på den.Og så er den forøvrigt gratis,og ret god.Syntes jeg
God weekend til alle.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 15:23

dior - læs lige hvad legin skriver

Citat
da den er til et handicappet barn der læser skidt
ville jeg gerne ha den skulle vise et billede af den ting der skal huskes

ikke for at diskutere - men der har i forvejen været nok bud på kalendere - bare ikke med billedfunktion pr påmindelse

godt nok en af de svære den her - og findes det ikke så BURDE det findes - netop af hensyn til handicappede mm.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-01-07 15:31

Sorry Mirit,det var mig der ikke læste ordentligt hvad der stod.
Det er godt du er her til at ruske op i folk.Det har du fortjent nogle point for.Desværre kan jeg ikke give dig nogle denne gangSå det må blive en anden gang.
God weekend til dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 15:49

det var et venligt rust dior - og jeg er ude af stand til at slippe tanken om den funktion - mener jeg faktisk har set en kalender hvor muligheden var der - kostede godt nok en del - men har helt glemt hvor jeg ramlede ind i den.

arghhhhh !! mangler en hoppende hys smiley her

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 15:49

rust ?? = rusk

Kommentar
Fra : dior

Dato : 26-01-07 15:54

Jeg forstod det også som det var venligt mentDet var lige så venligt ment,da jeg skrev at det var godt du er her så du kan ruske op i folk,der sidder og halvsover.
Desværre har jeg heller aldrig set et billede der popper op på den måde som legin beskriver det.Er ikke sikker på at det findes..
Her får du lige en hoppende smileyHOPHOPHOP

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 26-01-07 17:00

Der er også denne her:

http://www.ossoft.dk/