/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Simested - søger slægt
Fra : lillemiv
Vist : 536 gange
20 point
Dato : 09-01-03 21:28

Jeg er kørt meget fast på min mormors side, idet ikke engang min mor har oplysninger heromkring. Derfor søger jeg hjælp fra andre, som måske er stødt på disse personer:

Min mormor - Lilly Kirstine Andersen, født i maj 1922 formentlig i Simested
Hun havde en storebror Jens
En lillesøster Karen - som gift boede hun i Hvam og døde vist i midten af 1990'erne
En lillebror Peter (deres moder døde efter sigende i barselssengen)

Hvordan kommer man videre med så sparsomme oplysninger???

MVH
Joan Jensen (lillemiv@hotmail.com)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-01-03 22:04

"lillemiv" <lillemiv.news@kandu.dk> wrote in message
news:gWkT9.32696$Hl6.3393703@news010.worldonline.dk...
> Jeg er kørt meget fast på min mormors side, idet ikke engang min mor har
> oplysninger heromkring. Derfor søger jeg hjælp fra andre, som måske er
> stødt på disse personer:
>
> Min mormor - Lilly Kirstine Andersen, født i maj 1922 formentlig i
> Simested
> Hun havde en storebror Jens
> En lillesøster Karen - som gift boede hun i Hvam og døde vist i midten
> af 1990'erne
> En lillebror Peter (deres moder døde efter sigende i barselssengen)
>
> Hvordan kommer man videre med så sparsomme oplysninger???

Kære venner, du er jo nærmest ikke kommet igang endnu........

Du skal gå baglæns i slægten, på den måde, at du skriver alt op fra
kirkebøgerne, du ved vel, hvor du selv er født? Og hvor din mor og far er
født? Så må du få fat i de oplysninger, som kirkebøgerne kan give dig, og
det er faktisk ikke så få. Sørg for at skrive kilderne ned, f.eks. Lyby
kirkebog 1814 -42, side 53 nr. 5. Så kan du altid checke dem igen.

God jagt.

Mvh. Bodil.

Kommentar
Fra : lillemiv

Dato : 09-01-03 22:10

Jojo, Bodil - jeg er nået langt. Jeg har min fars slægt tilbage til 1600-tallet og min morfars til 1709, MEN...

... jeg har da ikke adgang til kirkebøger vedrørende mine forældre - det er da for nyt!! Og min mor har faktisk intet selv.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 13:40

Hej Joan

Det er jo ikke meget du har...

Må jeg forslå at du vender blikket mod nutiden?
Start med at indsamle alle infomationer om nulevende slægtninge,
(født, døbt, konfirmeret, gift, skilt m.m.), her er det alt fra fjerne
onkler,
tanter, fættere, kusiner til dine evt. søskende m.m.

Har Jens, Karen og Peter ikke fået nogle børn?
Hvis Ja, kan disse jo også nemt ligge inde med gamle dokumenter,
eller har terorier omkring slægtens fortid, og for din egen skyld skriv
alle historier og terorier ned, det vil være en "dødssynd" ikke at få
information fra nulevende først! Arkiverne vil jo "altid" være der...
Og husk at skrive dine kilder ned, eller noter hvem der har den originale
dåbs attest m.m.

Når du har alt dette, så kan du vende blikket bagud!

Venligst
Jacob Nordahl

"lillemiv" <lillemiv.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:gWkT9.32696$Hl6.3393703@news010.worldonline.dk...
> Jeg er kørt meget fast på min mormors side, idet ikke engang min mor har
> oplysninger heromkring. Derfor søger jeg hjælp fra andre, som måske er
> stødt på disse personer:
>
> Min mormor - Lilly Kirstine Andersen, født i maj 1922 formentlig i
> Simested
> Hun havde en storebror Jens
> En lillesøster Karen - som gift boede hun i Hvam og døde vist i midten
> af 1990'erne
> En lillebror Peter (deres moder døde efter sigende i barselssengen)
>
> Hvordan kommer man videre med så sparsomme oplysninger???
>
> MVH
> Joan Jensen (lillemiv@hotmail.com)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : lillemiv

Dato : 10-01-03 19:20

Jeg HAR info om mine søskende og har også oplysninger på min fars familie, MEN problemet er jo netop, hvordan jeg kommer videre. Vi kender ingen fætre, kusiner etc. på min mors side overhovedet. Hvordan griber man noget sådant an???

Man kunne jo håbe, nogle andre fra Simested evt. havde kendt disse personer.

Joan

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 10-01-03 20:20

Det er ikke i Simmested, at der er født en Lilly Kirstine Andersen i maj
1922.
Der blev 21-8-1923 født en Karen Elisa Andersen, hvis forældre var Landpost
Anders Marius Andersen 37 år og Anna Petrine f. Pedersen 38 år disse gift i
Kauslunde 16-3-1917.
Hvad med at starte med Lillys død. Her skulle gerne stå hendes fødesogn.
Hanne
lillemiv <lillemiv.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:gWkT9.32696$Hl6.3393703@news010.worldonline.dk...
> Jeg er kørt meget fast på min mormors side, idet ikke engang min mor har
> oplysninger heromkring. Derfor søger jeg hjælp fra andre, som måske er
> stødt på disse personer:
>
> Min mormor - Lilly Kirstine Andersen, født i maj 1922 formentlig i
> Simested
> Hun havde en storebror Jens
> En lillesøster Karen - som gift boede hun i Hvam og døde vist i midten
> af 1990'erne
> En lillebror Peter (deres moder døde efter sigende i barselssengen)
>
> Hvordan kommer man videre med så sparsomme oplysninger???
>
> MVH
> Joan Jensen (lillemiv@hotmail.com)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Godkendelse af svar
Fra : lillemiv

Dato : 12-01-03 17:38

Tak for svaret Hanne Bjørn. Du har øjensynligt slået op i kirkebogen. Tak for hjælpen.

Da hendes død er for ny har jeg ikke mulighed for at slå op her. Hun døde 13/11 1998.

Kommentar
Fra : lillemiv

Dato : 12-01-03 18:09

Hej Hanne:

Har du mulighed for at se om der er en Lilly Kirstine Andersen - født 24. eller 25. maj 1925 i Simmested??
Sig til, hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med. Jeg bor nær København.
Mvh Joan alias lillemiv

"Hanne Bjørn" skrev d. 10-01-03 20:20 dette indlæg :
> Det er ikke i Simmested, at der er født en Lilly Kirstine Andersen i maj
> 1922.
> Der blev 21-8-1923 født en Karen Elisa Andersen, hvis forældre var Landpost
> Anders Marius Andersen 37 år og Anna Petrine f. Pedersen 38 år disse gift i
> Kauslunde 16-3-1917.
> Hvad med at starte med Lillys død. Her skulle gerne stå hendes fødesogn.
> Hanne
> lillemiv <lillemiv.news@kandu.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:gWkT9.32696$Hl6.3393703@news010.worldonline.dk...
> > Jeg er kørt meget fast på min mormors side, idet ikke engang min mor har
> > oplysninger heromkring. Derfor søger jeg hjælp fra andre, som måske er
> > stødt på disse personer:
> >
> > Min mormor - Lilly Kirstine Andersen, født i maj 1922 formentlig i
> > Simested
> > Hun havde en storebror Jens
> > En lillesøster Karen - som gift boede hun i Hvam og døde vist i midten
> > af 1990'erne
> > En lillebror Peter (deres moder døde efter sigende i barselssengen)
> >
> > Hvordan kommer man videre med så sparsomme oplysninger???
> >
> > MVH
> > Joan Jensen (lillemiv@hotmail.com)
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-01-03 19:58

Skriv et pænt brev til kirkekontoret, hvor hun er død og send en frankeret
svarkuvert med. Husk at skrive, at det er din mormor.
Hvis hun var født i 1925 ville jeg være faldet over det, da jeg bladede frem
og tilbage i bogen. Jeg kommer nok ikke til Viborg foreløbig.
Hanne
lillemiv <lillemiv.news@kandu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:eQgU9.34378$Hl6.3796471@news010.worldonline.dk...
> Tak for svaret Hanne Bjørn. Du har øjensynligt slået op i kirkebogen.
> Tak for hjælpen.
>
> Da hendes død er for ny har jeg ikke mulighed for at slå op her. Hun
> døde 13/11 1998.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-01-03 02:18

On Fri, 10 Jan 2003 13:40:11 +0100, "Jacob Nordahl"
<jacob@nordmark.dk> wrote:

>Må jeg forslå at du vender blikket mod nutiden?
>Start med at indsamle alle infomationer om nulevende slægtninge,
>(født, døbt, konfirmeret, gift, skilt m.m.), her er det alt fra fjerne
>onkler,
>tanter, fættere, kusiner til dine evt. søskende m.m.

Og pass endelig på å få med hva de drev med, f.eks. var husmor, drev
forretning og hvis i såfall når og hvor og i hvilket tidsrom om man
opp gjennom årene drev flere butikker, steg i gradene fra
lagermedarbeider til butikkeier etc. etc.

Det er så mye om et menneske man så lett glemmer. Det behøver kanskje
ikke lagres direkte i slektsprogrammet, men få det ned så andre kan få
glede av det senere. Men husk å behandle deres minne med ære. Hvis du
skriver ned noe du ikke ville likt at andre skrev om deg, så bør du
være forsiktig