/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
fliser på fliser
Fra : scoppy-33
Vist : 3741 gange
20 point
Dato : 25-01-07 17:05

Kan man lægger fliser på et badeværelsegulv ovenpå de gamle fliser. Tør ikke at hamre de gamle op pga gulvvarme der ligger meget yderligt. Hvis det kan lade sig gøre, hvordan gør jeg?
Ydmygst. Peter

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 25-01-07 17:13

Det tror jeg ikke der er noget i vejen for, hvis du forskyder samlingerne og rengør de gamle først med vand med saltsyre i.
Men jeg er meget spænt på om der er nogen der mener noget andet

Bjørn

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-01-07 17:24

der er somregl 1 problem afløbet er det i plast kan man hæve det er det blugger jern/stål er det ikke lovligt at hæve det og så vil der komme et hul
hvor strot er gulvet ?????

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-01-07 17:24

Måske kunne der smøres en membran på de rengjorte fliser.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 25-01-07 17:49

Vi har fået det gjort her, efter en fejl fra murens side. vi havde for lidt fald og når vi var i bad, så løb det sq den forkerte vej.
Da vi har garage under hele beboelsen, så har vi muligheden for at komme til nede fra, derfor kunne vi uden problemer banke fri omkring afløbet og hæve det.
der hvor vi havde rodet med afløbet, smurte vi ny membran på. derefter blev der hældt Selvnivellerende spartel på gulvet, og fliserne blev lagt...
Det er 9 måneder siden, og ingen problemer i det..

Accepteret svar
Fra : ulrik007

Modtaget 30 point
Dato : 25-01-07 18:02

risten slår du løs og sætter en "forhøjning" på, så skal du prime gulvet, så selvnivellerende spartel, og så skal der vådrumsbehanling(ved ikke lige helt hvad det hedder) på, og så er der klar til fliser

hilsen mureren

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 25-01-07 18:12

Selvnivellerende, nivellere det ikke sig selv ud i vandret?
Hvad så med faldet?

Bjørn

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-01-07 18:31

Så selvnivelerende er det heller ikke, men jævner godt ud.

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 18:49

det er ikke for at selnivellere men bare for at få en jævn flade, så der skal heller ikke ret meget på

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 25-01-07 19:42

Det kan du lige tro du kan.

Fordelen er at du ikke skal banke de gamle op. Samtidig skal du ikke til at rode med at lave fald osv. medmindre falder var forkert i forvejen.

Husk !!!! At det ikke er lovligt at have et cement afløb typisk i 70 og før huse. Der skal lægges et plastic afløb i, få ordnet det samtidig med at du laver gulver.

http://www.thulinsite.dk/house/DCP_2638.JPG
http://www.thulinsite.dk/house/drain1.JPG
http://www.thulinsite.dk/house/drain2.JPG

Godkendelse af svar
Fra : scoppy-33

Dato : 25-01-07 22:22

Tak for svaret ulrik007. Det er helt overvældende så mange venlige mennesker der allerede har svaret. Tak for det.

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 22:55

det var så lidt du siger bare til hvis der er mere du er i tvivl om

Kommentar
Fra : writter14

Dato : 27-01-07 16:20

Hej
Du kan sagtens ligge nye fliser over de gamle. Først start med at sikker dig der ikke er nogle af de gamle fliser der sidder for løst. Når det er sikkert så rengør de gamle fliser gerne med form for afkalkalkningsmiddel . Dernest kan du få en special lim fra alfix som er hæfter xtra godt og er nem at arbejde med ... alfix combifix og tilsæt den lim med en flex binder så er der ingen chance for at fliserne ikke skulle kunne binde ordentligt på de gamlefliser.
og vedr. forhøjlse af afløbet husk at bruge den rigtige fugemasse til at tætne med evt bostik 1566 eller hybridfugemasse.

Hilsen
writter14