/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Gammel fransk bilfabrikant ??
Fra : viskinge
Vist : 621 gange
100 point
Dato : 25-01-07 13:58

Har fundet nogele gamle billeder fra gamle familealbums, med billeder af bla. en fransk bil, som et af mine familiemedlemmer kørte i. Har fået oplyst, at det skulle dreje sig om et eksemplar af en "penang" (det skulle udtales sådan, men staves sikkert på en anden måde).
Billedet er fra Ca. 1930, og bilen var indregistreret i danmark.

Er der nogen der kender til en sådanne bil, eller hvor jeg kan finde noget om den.

Jeg kan oplyse om at den var faktisk ret stor, og den var helt åben (dvs overhovedet intet tag eller kaleche)

MVH

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 110 point
Dato : 25-01-07 14:44
Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-01-07 15:29

http://www.cars-a-z.net/p/index.html

Jeg tilslutter mig balcanards teori om en Panhard (udtales med stumt H)
Der er ikke umiddelbart andre franske biler der hedder noget lignende.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-01-07 17:21
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 12-02-07 08:10

Har fundet en der måske kan huske den, så jeg vender lige tilbage.

Jeg vil sige at Pilain, ligner den mest.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 21-02-07 09:42

Tak for svaret Balcanard.
Efter længere tids undersøgelser, viser det sig, at det er en Panhard.

Også tak til I andre der kpm med oplysninger.

MVH

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 21-02-07 12:11

Velbekomme - godt du fik mysteriet opklaret