/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Excel (skifte mellem ark)
Fra : Hoegh
Vist : 5233 gange
100 point
Dato : 25-01-07 10:40

Hej Superbrugere af Excel

Er der nogen derude der kender en genvejstast der nemt kan skifte mellem 2 ark i Excel, i stedet for at man skal trykke med musen på fx Ark 1 og Ark 2. Jeg tænker på en genvej der virker ligesom Alt + tab mellem 2 programmer (vinduer).

Tak

Accepteret svar
Fra : moltov

Modtaget 110 point
Dato : 25-01-07 10:43

<ctrl> og <Page Up> eller <Page down>

Moltov

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-01-07 10:53

Jeg har drønet rundt i Excel's genveje....................og kan ikke finde sådan en genvej.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-01-07 10:55
Kommentar
Fra : moltov

Dato : 25-01-07 10:56

hej EC...

Jo det står der...Eller næsten. Der står hvordan du kan markere "SKIFT+CTRL+PAGE DOWN
Vælge det aktuelle og næste ark. Hvis du vil annullere markeringen af flere ark, skal du trykke på CTRL+PGDN eller, hvis du vil vælge et andet ark, skal du trykke på CTRL+PGUP. " og da det kun markerede fjernede jeg bare tasten som man normalt markere med, nemlig <Skift>.

Og nu virker det

Moltov

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-01-07 10:59

Ja Moltov - og da jeg forsøgte sammen med hlæp virkede det ikke fordi jeg brugte de numeriske taster og Numlock var slået til.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 25-01-07 11:04

CTRL+Page Up eller CTRL+Page Down som det allerede er beskrevet.

Der er masser af "goodies" her:
http://office.microsoft.com/en-gb/excel/HP052037811033.aspx

Godkendelse af svar
Fra : Hoegh

Dato : 25-01-07 11:22

Tak for svaret moltov.

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 25-01-07 11:24

Dejligt at have fundet genvejstasten, men ved nu ikke hvor smart et er når knapperne sidder så langt for hinanden så de ikke kan betjenes med en hånd som Alt + Tab. Men ok genvejstasten findes

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 25-01-07 11:27

Ja okay, højre hånd er selvfølgelig en mulighed, hehe

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-01-07 11:38

Funktioner > makro > indspil makro > Q > plus arkskift > ctrl+pagedown > stop makro
Funktioner > makro > indspil makro > W > minus arkskift > ctrl+pagedown > stop makro

Nu sidder de taster tæt.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-01-07 11:40

ctrl+pagedown
ctrl+pageup