/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Spansk Tema
Fra : Broderpivert
Vist : 3019 gange
50 point
Dato : 24-01-07 15:42

Hey. Vi skal holde en fest hvor temaet er Spanskaften, men hvad kan man pynte op med som har med spanien og gøre, og hvad mad spiser man meget i spanien.??? Alt skal være i spansk tema

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 15:47

Man spiser bl.a paellia

Accepteret svar
Fra : Chamira

Modtaget 60 point
Dato : 24-01-07 16:35

Det spanske køkken er kendt for især deres fiskeretter med alt godt fra havet – specielt deres nationalretter Paella og Tapas er nogle af Spaniens vigtige kulinariske rigdomme. Spanien dyrker også nogle af Europas bedste vine bla. Rioja og Cavas.

Her kan du finde en masse gode opskrifter på Tapas:
http://home1.stofanet.dk/madmedsol/tapas_opskrifter.html

Husk også lydsiden til jeres tema... Den spanske musik og Flamencoen (dansen).

Og en knap så rar side af den spanske kultur: tyrefægtning!

Mht. udsmykning så tænker jeg... flamencokjoler, kastagnetter (eller hvordan det nu staves), røde kapper, tyrefægtning....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 17:48

Vindruer, vifter kan også være en del af udsmykningen

og her er en side med opskrifter på Spansk mad

http://www.webopskrifter.dk/163/

Godkendelse af svar
Fra : Broderpivert

Dato : 08-02-07 16:35

Tak for svaret Chamira.