/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Død i London i 1922
Fra : thoustrup
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 24-01-07 15:31

Netop i dag har jeg fået oplyst at en af min slægts sidegrene er død i London omkring 1922.
Det er et gammelt brev fra Frelsens hærs eftersøgelseskontor der skriver at denne slægtning er død på Middlesex Hospital i London.

Er der nogen steder på nettet, hvor man kan søge yderligere oplysninger fra England omkring 1922?
Kan man forsøge at kontakte Middlesex hospital? , kan der være nogen forhindringer i den engelske lovgivning, om udlevering af evt. lægeerklæringer mm.?

Mvh
thoustrup

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 100 point
Dato : 24-01-07 16:37

Det ser ikke for godt ud med at få oplysninger fra GB.
Citat
Petition to reduce the UK census release from 100 years to 70 years
Genealogists wanting access to UK census records have a 100-year waiting period. We recently wrote about the early release of the 1911 census.

Now Downing Street is encouraging UK residents and genealogists to sign an e-petition to reduce the classified period for census data from 100 years to 70 years. They wrote:

This would allow census information from 1911, 1921 and 1931 to be used by the general public researching their family history in the absense (or failing memories) of their elderly relatives. Birth, Marriage and Death information is already available so why is information about where people lived hidden.

To date, just over 9,000 electronic signatures have been collected. The deadline to sign up is March 8, 2007. Visit the petition at http://petitions.pm.gov.uk/CensusInfoFreed/

Posted on January 23, 2007 in News & Views | Permalink

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-01-07 16:47
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-01-07 21:08
Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 24-01-07 21:27

hej Tell
tak for svarene, jeg har kigget på siderne, men jeg kan ikke lige finde ud af hvad jeg skal, men det løser sig nok, med tiden.

mvh
thoustrup

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-01-07 21:36

Helt enig, det ser uoverskueligt ud.
Det sidste link kan der søges mod betaling, eller rettere man bestiller
opslag og de sender ønskede oplysninger, hvis de da finder noget.
Lidt usikkert synes jeg.
Jeg ved ikke om Mormonarkivet har noget frem til 1922, det er da et forsøg værd.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-01-07 21:40

Frelsens hær er måske en mulighed, hvis de har noget i gemmerne.
Jeg tænker på det gamle brev.
http://www.google.co.uk/search?hl=da&q=salvation+army
http://www1.salvationarmy.org.uk/uki/www_uki.nsf

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-01-07 21:45

Middlesex hospital er også et forsøg værd.
http://www.google.co.uk/search?hl=da&q=middlesex+hospital

Kommentar
Fra : thoustrup

Dato : 24-01-07 21:52

Middlesex hospital i London er desværre lukket, (der findes en del Middlesex hospital, men jeg har fundet frem til den rigtige)
om frelsens hær har mere end i brevet jeg, det kan måske undre en, men der står ikke i brevet præcis hvad han døde af kun nogle af 40 år.
jeg er ved at gennem læse alle hans brev, måske dukker der noget op, men han havde en frygtelig skrift, og som årene går bliver hans danske dårligere, og han bruger engelske ord, dog ikke altid lige vel anbragt, det kræver lidt fantasi. men det går.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-01-07 06:10

Du har fat i noget rigtigt spændende må jeg sige.
Håber det giver resultat.
En tanke - deltog han i 1. verdenskrig?
Yderligere en søgemulighed.

Godkendelse af svar
Fra : thoustrup

Dato : 10-02-07 16:19

Tak for svaret Teil.