/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Video stik til USB
Fra : oskmol
Vist : 543 gange
40 point
Dato : 24-01-07 14:01

Hej allesammen!

Er der nogen der ved hvor man kan bestille et kabel der kan gå fra "audio og video" til "USB (på en pc)"?

jeg skal bruge det til at sende min video gennem pc´ens skærm!

på forhånd tak!

Venligst
Oskar

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-01-07 14:08

Øhhh, det kan man vist ikke.
Husk på at "audio & video" signaler er analoge signaler.
USB er en forkortelse for Universal Serial Bus" altså digitale signaler.

Der skal en en konverter i mellem (en slags interface).

Du kan sikkert godt lave kablet, men det vil aldrig komme til at virke, direkte.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-07 14:33

Det ville nu ellers være smart hvis det var muligt med SÅ simpel en løsning.....

Så kunne man samtidig kopiere ALLE sine VHS bånd....

Næhhhh...

Du skal på bagsiden og bruge indgangen til videokortet.....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-01-07 17:50

Som ovenfor skrevet, kan du ikke omsætte analog signal via et USB, men du kan bruge sådan en "dims" her:
http://www.getmore.dk/searchresult.asp?searchstring=230100046
Denne er den sidste nye, men de fås lidt "ældre" til omkring 600 kr.

Kommentar
Fra : oskmol

Dato : 31-01-07 09:45

Kan man få sådan en billigeere end 600kr.?

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 40 point
Dato : 31-01-07 11:27

Der findes forskellige modeller fra ca. 560 til kr. Forskellen er, at de dyrere har flere formater og er "nyerere".
Søg på nettet: Pinnacle Dazzle Video Creator Platinum

Der er den "lille" der har modelbetegnelsen 130 til sidst og så den "store" der har modelbetagnelsen 170.
Der er ingen der har den store hjemme p.t. Den lille har jeg set et par steder over nettet.

Godkendelse af svar
Fra : oskmol

Dato : 31-01-07 13:59

Tak for svaret alka.