/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hastighed ????
Fra : refi
Vist : 657 gange
100 point
Dato : 24-01-07 13:55

Sidder ved "naboens" komputer og prøver at finde en fejl.....

Han har 2048/512 TDC adsl....

Maskinen er "meget lansommere" end normalt på nettet.....

Utallige tester på TDC´s online test viser "kun" 1024/512 (reelt 810/490)

TDC har været kontaktet og de påstår forbindelsen er i orden....

Så fejlen må ? ligge på maskinen....

Det er IKKE trådløst - og det HAR virket som det skulle....

Reparer forbindelse siger også alt OK....

Hvor kan fejlen ligge ??????

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 24-01-07 14:13

Online test, kan være svære at stole på.

Det kommer meget an på hvilken server man kører op imod.
Nu har i brugt TDC's server - så burde den vise faktiske tal.

Nu er 1024/512 jo ikke specielt langsomt, hvis du mener den fungerer langsomere end det, skal man jo nok til at kigge hvad der ligger af software (spyware o.lign) på maskinen.

Hvis computeren blot er en alm. arbejdscomputer til familien, hvor man ikke har brugt flere 100 timer på opsætningen, ville jeg lægge maskinen helt ned og ominstallere Windows og office.

Så skulle den køre optimalt igen.

Installer en ordentlig virusscanner.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-07 14:22

Al sikkerhed osv. er i orden

Formatering kommer ikke på tale

Af "symptomer" kan nævnes....

Det virker som om at en "arbejdsmand" først skal vækkes og have en kop kaffe INDEN han komme i omdrejninger...

Maskinen STARTER simpelthen med at gå i coma for derefter at explodere i fart

Dette gælder ved chekning af mail og ved åbning af browser osv. altså ved fornyet aktivitet...

Umiddelbart ville jeg sige at den MISTER forbindelsen ven inaktivitet og skal derefter først oprette en ny ved aktivitet....

Men den fortæller IKKE noget om at den mister forbindelse...

Som sagt - når først den kommer i omdrejninger er der ikke noget i vejen (bortset fra at hastigheden kun er det halve, men det mærker man reelt ikke)...

Men denne "tidsforsinkelse" er ret irriterende.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-07 14:24

PS...

Skal måske lige tilføje at der IKKE er andet der "stjæler" båndbredden......

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-01-07 14:40

På Ballerup/Herlev linien:

Testhastighed:
Download: 860 Kbit/s
Upload: 138 Kbit/s

Det plejer at måle til toppen.

Ps. det er ikke den måler (også tdc) som jeg plejer at bruge.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-01-07 14:46

Se forventede hastigheder

Kode
Download.... Kbit/s..... KByte/s
160........... 128-152..... 16-19
256........... 184-217...... 23-27
512........... 376-435..... 47-54
20480 16384-18432 2048-2304

Upload Kbit/s KByte/s

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 24-01-07 14:48

Så når man f.eks. klikker må IE, går der 2 sekunder hvor den bare "hænger" inden den går i gang ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-07 14:50

Vi kan hurtigt blive enige om at den "reelle" hastighed normalt er lidt lavere end det den hedder....

Men her er det HALVDELEN - det er FOR meget.....

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 24-01-07 14:51

Det hævdes at TDC måske har lidt probs med DNS`en http://www.version2.dk/artikel/1181

Måske et forsøg værd, at sætte den på OPENDNS http://www.opendns.com/

Er under alle omstændigheder en fordel (bare husk at sætte den tilbage på automatisk dns, hvis der skal genaktiveres hos TDC)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-07 14:53

Programmet lukker hurtigt op.....

Men tiden fra det er åbnet og til siden vises er IKKE 2 sek....

Næh - den fryser i 10-20 sek og SÅ sker der noget.....

Når så først siden er kommet er der ingen problemer med at gå til anden side osv....

Som sagt virker det som om den "falder i søvn" hvis den ikke bliver brugt....

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 24-01-07 14:55

Det er ikke noget så "simpelt" som harddisk sleep tiden der er sat helt ned ? Den kan stilles så den slukker efter kun 3 min.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-07 14:56

stl_s

Hvad gør jeg præcist med den DNS (uden at ødelægge noget )

Det er jo ikke min komputer

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-01-07 14:56

Ellers kan den her måske give et fingerpeg http://kundeservice.tdc.dk/publish.php?id=6430

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-01-07 14:59

http://www.opendns.com/start/windows_xp.php Den kan hurtigt sættes tilbage igen, ved at flytte prikken op i "Hent automatisk dns..."

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-01-07 15:04

TDC Netsupport virker kun med det grej de selv har solgt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-07 15:20

stl_s

Gav desværre ikke noget resultat....

Det virker, men IKKE bedre.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-07 15:31

Testhastighed:
Download: 862 Kbit/s
Upload: 421 Kbit/s

Din hastighed svarer til:
TDC Bredbånd 1024/512

Dette er hvad testen skriver.....

Men han betaler sgu for 2048/512.....

Hvad gør vi - TDC siger det er i orden.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 18:22

Så havde han tekniker i dag......

Det viser sig at han KUN modtager 1024/512.....

TDC har åbenbart kendt til fejlen længe (de kan ikke levere mere på adressen) men "glemt" at rette regningen.....

Efter samtale med TDC bliver dette nu rettet med tilbagevirkende kraft og en undskyldning....

Ligeledes får han 3 mdr. gratis oveni

Men at den ene ikke ved hvad den anden laver, er sgu for dårligt

Den han tidligere havde talt med må åbenbart ikke have et klap forstand på noget da han PÅSTOD at DE leverede 2048/512 til adressen....

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 18:23

Tippet ang. opendns udløser pointene

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-07 19:10

Ikke så overraskende, og det er ikke første gang at TDC har benægtet noget, og så senere har måttet gå til bekendelse .