/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Murerillefræser
Fra : jesper.s
Vist : 4776 gange
100 point
Dato : 24-01-07 09:21

Hej.

Jeg skal have lagt mine el-instalationer ind i væggen. Nu vil jeg selv fræse rillerne til kabelrørerne, men hvor lejer jeg en maskine der nemt og hurtigt kan fræse rillerne af en gang. Jeg ved godt det er et hårdt og beskidt arbejde. Jeg bor på Ydre Nørrebro i København.

På forhånd Tak.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 24-01-07 09:28

Du må i gang med at ringe rundt til de store byggemarkeder og finde een, der lejer maskiner ud - Det gør de fleste.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 110 point
Dato : 24-01-07 09:52

Du kan også købe én...og det er næsten lige så billigt....hos Harald Nyborg har de en model som koster omkring 600,- kr.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Carner

Dato : 24-01-07 09:53

Hej jesper.s.

Du prøve dette link.

http://www.lejefind.dk/index.php?st=2&c_id=401&m_id=31&proid=85&postnr=&kom=&amt=&prod=Rillefr%C3%A6ser

Når nu du er ude at leje, så lej også en støvsuger, den tager det meste af støvet.

MVH. Curt

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-01-07 09:57
Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-01-07 09:59

Her er et firma som udlejer én sådan:
http://www.udlejer.dk/murrillefraeser.htm

/Palle

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-01-07 16:59

silvan nørrebrocenteret

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-01-07 17:04

Mur / rillefræser time/1døgn/ex døgn/depositum 125 395 295 750

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 24-01-07 19:14

Tak for svarene. Men dem man køber skærer kun en smal riile, og det skal være til at lægge el-rør ind i væggen ca. 20 mm.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-01-07 09:34

nej det er til til både kabler og rør man kan justere breden på maskinerne ( den skære to riller hvor man banker det ud i mellem de 2 riller så kan man ligge rør eller kabel ind i væggen
1 fladmejsel (bedst) eller mejsel (fladmejselen syntes jeg er bedst man slår den ind i ravnen og så plejer stenen at flække elles slår man lige en gang på den brede side)
2 muggert (besdst) eller stor hammer
3 rillefræser
4 støvsuger
5 befæstigelse clips elign.
6 sorte affaldssække elign.

til en evt. anden gang stil spørgsmålet under el det er der vi nomalt besvare sådane spørgsmål så er der flere der sikkert svare dog er alle svarene her rigtige

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 02-02-07 10:09

Tak for svaret pallenoc.