/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Forskel på e-mailopsætn.
Fra : fredag
Vist : 286 gange
200 point
Dato : 24-01-07 08:49

Hej, jeg vil høre om der er forskel på opsætningen af e-mail konti når man opsætter den på en pc med trådløst netforbindelse i forhold til den traditionelle med kabler. Kan nemlig ikke få det til at fungere ???

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-01-07 08:54

Derer ikke nogen forskel med hensyn til om du er på kabel eller trådløs... MEn har forbindelsens egenskaber ændret sig?

Hvilket mailprogram bruger du?

Hvordan virker det ikke? (Der kan jo være mange fejlmeddelelser)

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 24-01-07 08:56

Hej igen, det er i Outlook Express at den er sat op, det "sjove" er bare at sætter jeg et kabel til, fungerer den perfekt, men skal den over den tråløse forbindelse, kan den ikke..........

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-01-07 08:58

Jeg går ud fra det er den samme forbindelse?

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 24-01-07 08:59

YEPS

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-01-07 09:01

Hvilken fejl angiver den?

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 24-01-07 09:12

Jamen den melder ingen fejl, sender også de mails den skal men modtager ingen og melder timeout på pop3

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-01-07 09:18

Bruger du TDC til mail?

Kommentar
Fra : Rascha

Dato : 24-01-07 11:13

Har du sat din mail konto til at gemme en kopi af dine mail?
Der sker det at når du henter mail på den stationære, fjernes de fra serveren!
derfor modtager du ikke nogle mail, du har lige 'tømt' din server.

Gå ind i E-mail-konti, forsæt i 'flere instillinger' klik derefter på fanen 'Avanceret' og sæt flueben i 'Gem en kopi af meddeleserne på serveren'.

Tip: husk at sæt flueben i den neden under. og sæt den til at fjerne dem efter x-antal dage.

Håber du kan bruge det til en løsning.

VH Rascha.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-01-07 11:19

Lad mig lige se om je ghar forstået det... du kan godt sende trådløst men ikke modtage?

Jeg går ud fra det er den samme computer vi taler om, og altså ikke handler om at du har modtaget dem på en anden maskine??

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 24-01-07 11:31

Vores udbyder er TDC, men vi har egen mailserver. Har lige undersøgt det nærmere. Det er sådan at sætte jeg mailen op i den stationære hvor der kun er en trådløs forbindelse, så kan jeg kun sende, den skriver til mig at der er 2 mails på vej, men så kommer meddelses at der er timeout på pop3. Men jeg så opsætter den samme mail på en anden pc med kabelforbindelse, skriver de helt samme dataer i outlook express, så kommer mails, og der kan både sendes og modtage. Routeren vi bruger til internet er med trådløs forbindelse men vi bruger den samme til dem med kabelforbindelse.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-01-07 12:19

TDC bruger både SMTP og ASMTP på server

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 24-01-07 12:38

og hvad betyder det ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-01-07 12:43

E-mail opsætningen kører på en pop3 server og en smtp server, hvor det måske er en asmtp server, der bruges, så virker det ikke, når den er sat op til smtp.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 24-01-07 12:44

Nej mem opsætningen med pop3 og smtp virker på alle andre pcér

Kommentar
Fra : Rascha

Dato : 24-01-07 13:38

Annuller spørgsmålet
Fra : fredag

Dato : 25-01-07 08:41

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål Men fik løst problemet ved at jeg formaterede og installerede på ny. Og så fungerede det med den samme opsætning.