/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvad hulen er en
Fra : briseogstorm
Vist : 622 gange
500 point
Dato : 23-01-07 22:53

Hvad er en/et PCI-divice???
Har formateret PC og det eneste der ikke falder på plads er den/det.
Har prøvet at installere og igen og igen med allde tilgænglige sikde /CD'er og denvil ikke komme på plads.
Desuden kan jeg ikke få lyd på sys.
Grr.
Men med v H B&S

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 23-01-07 22:54

Kører Wxp/Intel b&s

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-07 23:15

Normalt er det et indstikskort f.eks et lydkort! I dit tilfælde tror jeg det er det indbyggede lydkort windows ikke kan finde! Prøv at søge efter en realtech lyddriver på dine CD'er, og installer fra biblioteket den ligger i! Ellers kom med nogle flere specs omkring din PC specielt motherboard navn og fabrikat!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-01-07 23:17

Det er driveren til dit lydkort der ikke bliver installeret. Det sker nogle gange for AC97 typen.

Højreklik lige på "Denne Computer" -> Egenskaber -> Hardware -> Enhedshåndtering. Udvid "Enheder til lyd, video og spil". Tjek om du finder AC97.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-07 23:24

driver til lydkort netop

har du et gult advarsel skilt kan du følge guiden når du vil opdatere eller søge efter på din cd.

oplysninger om din pc kan du for i øvrigt finde med everest http://www.lavalys.com/ - blot til oplysning hvis andre kan hjælpe dig via dine oplysninger.

et meget lille ps - det er ofte netop den driver driller i forbindelse med en opdatering

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-07 23:24

hvem har lukket tedd ud ???

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 23-01-07 23:35

Motherboard = ECS litegroup V 1-21b&S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-07 23:37

enhedshåndtering

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-01-07 23:39

Jeps, tjek lige om du har et Realtek AC97 lydkort i enhedshåndtering

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-07 23:42

Det hedder det jo nok ikke! Det må hedde et eller andet i stil med ecs p5g eller 945g m3

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-07 23:42

ac97 plejer at være onboard og burde kunne hentes fra skiven uden problemer - hvorfor lige den driller så meget kan være lidt af en gåde.
Er problemet opstået fornylig - evt i forbindelse med opdatering ?????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-07 23:44

tedd ??????

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 23-01-07 23:44

Jeg fandt ikke noget der lignede AC97, har taget et screendump men det hjælper mig vel ikke her?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-01-07 23:45

finder du realtek ?

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 23-01-07 23:46

Nej som jeg skrev i indeledning jeg har formateret. b & s

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-01-07 23:46

ECS plejer at navngive deres MB efter chipset eller processortype mirit! Og hold så din mund når de voksne taler!

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 23-01-07 23:49

Ja men den (realtek ) kommer bare op med en meget grim maskine til alt muligt som jeg ikke har bruge for især da den ikke sætter lyd på. Ååååargh! B6S

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 23-01-07 23:57

lagde cd til mb i og den copierede noget ac 97 er nødt til at genstarte. vender tilbage. b&S

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-01-07 23:58

Jamen har du da hentet og installeret realtek AC97 ? Det skulle du ikke, før vi var sikre på at det var det

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-01-07 23:59

ok, glem mit sidste indlæg. Er den lagt i nu, så burde lyden komme efter genstart

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 24-01-07 00:15

Det gør den så ikke lyden, og nu har jeg to gule ? det ene er stadig PCIdevise og så class for Pdfprit device drivers??? Mvh B&S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-07 00:16
Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 24-01-07 00:18

i lyde og lydenheder står mit cd-rom drev øverst på listen, det indrer mig. B&S

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-01-07 00:19
Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 24-01-07 00:25

er ved at tage Mirit ned. B&s

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-01-07 00:29

Citat
i lyde og lydenheder står mit cd-rom drev øverst på listen, det indrer mig. B&S

Det er helt normalt.

Husk lige at smide Mirit op igen bagefter .

Jeg ved ikke om det er den samme jeg linker til, men den har ellers løst tilsvarende problemer før.

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 24-01-07 00:33

Hej sti_s nej det er det ikke og det skal jeg nok, og dig også )I Guder hvor er jeg træt og forkølet. vi ses B&S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-07 00:36

hold så OP med at smide mig og og hive mig ned

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 24-01-07 00:38

og b&s

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 24-01-07 00:43

det tager mindst et kvarter endnu. bliver nødt til at gå til min seng,ses i morgen tak og klem so far. B&S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-07 00:44

jamen så sov sødt og god bedring - jeg er også træt af at være forkølet - æuw

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 24-01-07 07:29

Du har sikkert en support disk liggende som fulgte med computeren fra ny, der skulle drivene gerne ligge på.

dr.dem

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 25-01-07 09:03

Puha! har hittet ud af det, det tog sin tid. Efter at have prøvet det ene og det andet og fået 0 hjælp der hvor jeg købtr pc. ( er not. for fremtiden)Besluttede jeg at det FG.....(grimt ord) kunne være nok.
Lagde disken med /til Motherboardet i, og gik fra den ene mappe til den anden efter tur, med sound og testede, til sidst lykkedes det, det var/er realtec. Samtidig gled det der pci-divice på plads, så den må jo hænge sammen med den, lyden altså.
Nå - hvad gør jeg nu med de der point? Både Sti_l og Mitrith burde have - hvordan dele?
MvH b&s

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-07 09:49

hehe du fandt jo selv ud af det så pointene burde være dine egne - i og med du selv har svaret kan du jo blot lade spørgsmålet være åbent det fremgår jo tydeligt hvad svaret er

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-07 09:56

Giv bare miritdk pointene. Hun har ikke så mange .

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-07 09:58

Bare giv stl_s pointene. Han har ikke så mange

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 250 point
Dato : 25-01-07 18:24

Øh se lige min kommentar 23-01-07 23:15

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-01-07 18:30

ooooOOOOOooooohhhhhh - mangler du point tedd

Citat
Dato : 23-01-07 23:42

--------------------------------------------------------------------------------
Det hedder det jo nok ikke! Det må hedde et eller andet i stil med ecs p5g eller 945g m3

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-01-07 23:20

Næh jeg mangler ikke points mirit, jeg bryder mig bare ikke om at blive ignoreret

Og den kommentar du citerer fra drejer sig om bundkortbetegnelsen hos ECS hvor man ville kunne downloade lyddriveren under deres udmærkede support , hvis den af en eller grund ikke fandtes på CD'en!

Så deet!

Godkendelse af svar
Fra : briseogstorm

Dato : 26-01-07 00:32

Tak for svaret tedd.og til M og S - thjaeh! What so ever, Tedd, har da et point. ikke?.Knus til jer alle.Vi ses B&S

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 26-01-07 00:36

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-01-07 00:48

Kommentar
Fra : briseogstorm