/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
er der noget at gøre......
Fra : tiemaster
Vist : 565 gange
150 point
Dato : 23-01-07 20:30

her er et brev jeg har sent til min udlejer ang min lejlighed.. læs det. vil gerne vide am jeg har ret til en økonomisk godtgørelse, eller om han bare kan være ligeglad.........

Jeg skriver denne mail til jer da jeg mener at min kæreste og jeg, må være de mest tålmodige lejere i har. Vi syntes efterhånden snart vi har været igennem alt..

I 2004 blev vi pga. renovering i vores lejlighed, genhuset i 3 mdr i en lejlighed af meget dårlig stand. det til trods betalte vi fuld husleje i alle 3 mdr.

I forbindelse med denne renovering der altså blev afsluttet i dec. 2004 fik vi indlagt gulvvarme. men stadig den dag i dag er denne ikke lavet færdig, der mangler at blive sat følere op, dvs vi kan ikke regulere varmen fra rum til rum. Vil tro at vi har kontaktet jer omkring 20 gange med dette problem.

Vi blev også lovet nye vinduer i vores stuer samtidig, da vores er meget gamle og utætte, dem har vi heller ikke set endnu..

I 2006 fik vi endelig nye lofter efter lang tids venten og først efter at vandet stod ned igennem fra lejligheden ovenpå. Efter jeres maler var færdig med disse, opdagede vi at han havde glemt at dække af, så en stor del af vores møbler var plettet af maling.

I sommeren 2006 braste vores gulv sammen i stuen, renoveringen at dette begyndte først tirsdag d. 2 januar 2007. Vi har altså boet med et brast og rådent gulv i knap 6 måneder, selvom vi har snakket med jer mange gange, og hvergang fik at vide at nu kom der snart nogen og selvom vi fortalte at vores 2 årige søn har astma og ikke kan tåle et rådent gulv.

Da man så gik igang med at brække det gamle gulv op glemte man at dække af ud til resten af lejligheden så alle vores ting blev fuld af sand og jord..

Når vores nye gulve er færdige har vi levet 5 uger i vores køkken og soveværelse.

Alt dette lagt sammen syntes vi at vi i rigtig mange måneder har betalt rigtig mange penge for en vare vi ikke har haft, og syntes derfor at man skylder os en eller anden form for økonomisk godtgørelse.

Er dette helt urimeligt?

vh. Ronni Christiansen

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 23-01-07 20:39

Gå til Lejernes LO og få dem til at køre sagen i forhold til jeres udlejer.
Der er desværre masser af udlejere der behandler deres lejere så dårligt, som du beskriver.
Og gå til Retshjælpen, som kan føre en sag for jer rent juridisk og gratis, hvis I ikke har penge.
For mange år siden gik jeg til retshjælpen, fordi der var blevet udbedret noget i opgangen, hvor jeg boede, som bl.a. gjorde, at en del af væggen mellem opgangen og min stue blev revet ned. Desuden blev et gammelt, tæret vindue hevet ud, men håndværkerne dækkede ikke ordentligt af efter sig, så det regnede ind igennem længere tid, og jeg fik ødelagt mit gulvtæppe. Jeg gik til Retshjælpen og fik fri procedure og vandt sagen: Håndværkerfirmaet blev dømt til at betale erstatning for et ny gulvtæppe, og det var adskillige tusinde kroner.
Held og lykke, det lyder som om I er belevet (og bliver) fuldstændig urimeligt behandlet!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-01-07 20:55

Jeg håber det går jer godt med jeres henvendelse, men jeg fatter ikke at I sender noget så vigtigt med en mail, hvis jeg var Jer, ville jeg også sende det som brev og rekommanderet til udlejeren - husk at få kvittering hos postDanmark hvis iI gør det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 23-01-07 20:57

hej bentjuul vi har snakket med udlejer pr telefon og ved at han har læst mailen.... han havde faktisk lovet at give os et svar idag men det har han selvfølgelig ik gjort

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-01-07 21:03

Og derfor skal i sende den mail som rekommanderet brev også - så kan det være at udlejer tager sagen alvorligt. Som jeg har læst det bliver i holdt hen hele tiden.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 23-01-07 22:34

Hej tiemaster.

Som BentJ siger - send et anbefalet brev til udlejer, det her er SÅ synd for jer og i skal IKKE finde jer i mere fra udlejers side!

Desværre er det sådan i dag, at man ikke kommer nogen vegne med høflighed og venlighed i dén slags sager.

Hold da op hvor jeg føler med jer!

Send nu et brev af sted, det sender i fra posthuset og betaler lidt for at anbefale det, FØR i sender brevet så tager i en kopi af det (få evt. posthuset til det?) - så har i et håndgriveligt bevis for at i HAR sendt klage til udlejer - hvis det skulle blive nødvendigt at gå videre med sagen.

Jeg håber det hele vil løse sig i den sidste ende, så i kan blive fri for mere sjusk og rod!

Mange tanker fra Dorthe.

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 24-01-07 08:12

tusind tak for alle svarende. jeg skal nok fortælle hvad enden på det bliver.......

vh Ronni..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 11:18

Som Axelise skriver, henvend jer til Lejernes Lands Organisation

Lejernes Landsorganisation
Reventlowsgade 14, 4.
1651 København V.
Tlf.: 33 86 09 10
Fax: 33 86 09 20
Mail: llodk@llodk.dk

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 25-01-07 16:27

hej til alle vil lige fortælle at sagen foreløbig er afsluttet. vi har fået 50% i rabat på vores næste husleje + erstatning af evt ødelagte møbler.......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-07 16:30

Iih hvor var det dejligt at hører at du fik noget ud af at brokke dig, hvis de er nu lige så længe om at give dig erstatning som de har været med resten af projektet, så bare helt tilfældigt nævn LLO, så
kan det være det hjælper på "forståelsen"

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 26-01-07 21:54

Vil lige i tillæg til alt det forrige minde om, at huslejennævnet, der hvor man hører til, også er en meget fin institution at henvende sig til - de hjælper også rigtig meget med oplysning og glimrende råd. De kan også nøjagtigt beregne, om man betaler for meget i husleje eller evt. skal tilkendes refussion / tilbagebetaling af for meget betalt husleje, hvis man har været udsat for en urimelig behandling.

Mvh