/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
svensk eftersøgning
Fra : tronddk
Vist : 1099 gange
47 point
Dato : 23-01-07 18:13

alså min morfar hedder bernhard lindsted søn af andreas lindsted født i sverie men jeg ved han er født i 1900 og døbt i sverie men kan ikke finde ham nogle steder ved ikke hva hans forældre hedder men ved han er 5 barn ud af en flok på 10 den føste er kristen lindsted og nr 10 er leif lindsted er der nogle mulighed for at man kan se hva andreas`s far hedder i nogle protokoler i sverie (via nette)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-01-07 18:38

Er du sikker på navnet Lindsted?
Lindstedt er mere svensk.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 23-01-07 19:04

ja det ved jeg der er lindsted der er to familer der over der minder om hinanden den ene er lindsted og den anden er den du nævner lindstedt og jeg tilhøre lindsted

Kommentar
Fra : præceptor

Dato : 23-01-07 19:41

Du kan starte med at læse lidt om dine muligheder her:

http://www.landsarkivetkbh.dk/oresund/slaegt/text/kilderne/start.htm

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-01-07 20:31

På denne side http://www.senior-it-allerod.dk/ -----> Slægtsforskning

Citat
| Generelle links | Andre danske kilder | Specifik slægtsøgning |
| Kilder i Norge | [B]Kilder i Sverige [/B]| Kilder i Tyskland | Kilder i USA |
| Tid, steder, billeder og programmer | Fremmedord i kirkebøger mv |

Det er mit bedste bud på noget i Sverige.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-01-07 20:39

Hvis du søger på navnet lindsted i mormonarkivet så
kommer der en del, ikke bernhard men flere andreas.
Måske en start.
Søg kun på efternavnet og vælg sverige, ingen tidsangivelse.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-01-07 21:26

Den yngste Lindsted jeg finder i Syd Sverige, nogle årtier for gammel, Svend
"
NILSSON LINDSTED, Marten Adolf   Bir   1834   Swed   Gotl   Follin
Fa:   Nils LINDSTED
Mo:   Cajsa Dorti
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-01-07 21:33

Og den yngste i Nord Sverige, nærmere betegnet ved Stockholm, er ikke meget yngre:
"
LINDSTED, Carl Gustaf      Birth Date:   27 Jun 1840
   Christening Date:   2 Jul 1840   Recorded in:   Hilleshog, Stockholm, Sweden
   Father:   Per Eric LINDSTED
   Mother:   Christina Wilhelm. NYSTROM
"
Men der findes altså Lindsted uden t i Sverige, Svend

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-01-07 21:44

http://www.slaktdata.org/
Flere søgemuligheder her.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-01-07 21:46

Der er 14 træffere i RÖTTER, se her:
http://www.genealogi.se/index.htm?Main=http://www.genealogi.se/innehall.htm

mest den kendte fotograf P. M. Lindsted; er du i familie med ham?
Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 24-01-07 17:41

ved jeg ikke om jeg er det er det jeg er ved at finde ud af men er familie med en der hedder anne lindsted eller det hed hun inden hun blev gift i usa ved ikke hva hun hed da hun døde (hun tog båden 1893 som 17 til new y...)

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-01-07 19:20

> anne lindsted...

Det hedder den svenske ambassadør i Vietnam også;
måske skulle du prøve at kontakte hende...

Med hendes baggrund kender hun sikkert sin familie;
også hendes navnesøster, der emigrerede til USA...
"
Welcome to VNPT Website
Acompanied was Ms Anna Lindsted - Swedish Embassador to Vietnam. The two sides discussed issues on promoting cooperation in Information Technology and Telecommunications.

db.vnpt.com.vn/english.asp?id=13&dataID=9989 • Cachelagret side
"
Hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-01-07 11:44

Hun rejste til Illinois ifølge mormonerne, og bliver måske gift med John? ??
"
Anna LINDSTEDT Household

Birth Year <1844>
Birthplace SWE
Age 36
Occupation Keeping House
Marital Status M <Married>
Race W <White>
Head of Household John LINDSTEDT
Relation Wife
Father's Birthplace SWE
Mother's Birthplace SWE

Source Information:
Census Place 1st Ward, Moline, Rock Island, Illinois
"

Og her en ældre navnesøster i Sverige:
den 3. er jo Ambasadøren i Vietnam...Svend

"
Anna Elisabet <PEHRSDOTTER LINDSTED>
Birth: 16 Aug 1779 Place: <Grava, Varmland, Sweden>
Christening: 17 Aug 1779 Place: Grava, Varmland, Sweden
Parents:
Father: Pehr LINDSTED
Mother: Sara NYLANDER
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-01-07 12:16

Så mange fornavne findes med efternavn Lindsted:

First Names
All known first names for the surname Lindsted (including all dates and locations):

ALBERT ALFRED AMBER ANDREW ANNA
AUGUSTA BERNARD CARL CHARLIE CHRIS
DAN EDWARD ELLEN EMEL EMIL
FERDANON FRANK GARY GERTRUDE GUST
IVER JOHN JULIUS LEONARD MARIE
MARK MARTHA MARY MATILDA OSCAR
OTTO RON SANDRA SARAH TERRY
THOMAS TIMOTHY ULRIKA WILLIAM WM

Fundet her, Svend
http://www.genealogy.com/allsearch.html

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-01-07 14:55

Anna rejste jo til Illinois, mon det er hendes børn,
og Bernard er tæt på din Bernhard... Svend
"
The 3 name(s) below were found.

LINDSTED, BERNARD 326-05-3684 IL 1 Aug 1917 Jul 1984 IL Chicago, Illinois
LINDSTED, GERTRUDE 336-20-8088 IL 4 May 1910 8 Jun 1991
LINDSTED, LEONARD 338-10-2387 IL 25 Jun 1916 Feb 1986 KS Wichita, Kansas
"
Fundet her:
http://www2.familytreemaker.com/ssdi_cgi/ssdi.exe

Accepteret svar
Fra : Cirkeline4

Modtaget 47 point
Dato : 08-02-07 19:25

Hej,

Jeg kan fortælle dig, at jeg kommer fra Lindsted grenen og hedder Lindsted til efternavn. Min oldefar var Andreas Lindsted. Andreas skulle efter sigende være født i Danmark.

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 08-03-07 18:37

er du sikker på at andreas er født i danmark har fået af vide at han er født i sverige ved du hvem din tip oldefar hedder og hvilken gren er du af ( hva nr barn af andreas lindsted ) (jeg er af nr 5 søn bernhard) og undskyld jeg ikke har været her inde og se efter denne tråd har haft så meget at lave men hvis du ved hva din tip (også min) oldefar hedder cirkeline4 hedder så vel jeg vide det

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 12-03-07 17:13

Tak for svaret Cirkeline4. og tak for de off spg du har svaret på