/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Alfred Georg Andersen , 1883
Fra : Laebel
Vist : 704 gange
100 point
Dato : 09-01-03 18:45

Hej er der nogen der kan hjælpe mig med anerne til Alfred Georg Andersen
født d.10 maj 1883 i Sundby , Sundby sogn , Sokkelund herred og døbt den 25 maj i Sundby kirke .
død i kolding d.24 januar 1928 .
Han var søn af gårdejer Peter Andersen og Dorthea Kristine Olsen .

På forhånd tak .
hilsen J.Laebel

Accepteret svar
Fra : karlschlichter

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-03 20:58

Hej Laebel

Jeg har fundet lidt på nettet, men også kigget lidt, da jeg i dag var på landsarkivet i Åbenrå.

Det er rigtigt, at Alfred Georg Andersen er født 10. maj 1883 i Sundby, men jeg har noteret, at han er døbt den 24. juni 1883. Jeg er dog blevet lidt usikker med hensyntil datoen, da jeg også senere vil nævner samme dato.

Forældrene er som du skriver Peter Andersen og Dorthea Olsen (der står intet mellemnavn). Moderen er 34 år gammel.

Jeg har dels på nettet og dels i kirkebogen for Tårnby fundet følgende vielse.

Peter Andersen søn af Anders Jensen St. Magleby
Dorthea Olsen datter af Ole Petersen. Bruden er 24 år.

Om det er det rigtige par har jeg ikke fået kontrolleret, men det skal jeg nok gøre meget snart. Skriv eventuelt din E-mailadresse til mig.Alderen passer i hvert fald for moderen.

På familysearch fandt jeg denne dåb. Der var også nævnt en tilsvarende ca. 2 år tidligere med samme forældre og samme navn. Hvis det passer, så er det sikkert, at der har været en datter, som er død tidligt.

DORTHEA OLSEN
Female
Event(s):
Birth:
Christening: 21 JAN 1849 Taarnby, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:
Parents:
Father: OLE PEDERSEN Family
Mother: KAREN PEDERSEN
DORTHEA OLSEN
Female
Event(s):
Birth:
Christening: 11 AUG 1847 Taarnby, Kobenhavn, Denmark
Death: 1847
Burial:
Parents:
Father: OLE PEDERSEN
Mother: KAREN PEDERSEN

Venlig hilsen
Karl Schlichter
karl.schlichter@privat.dk