/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bil vil ikke tage gas...
Fra : From12
Vist : 779 gange
100 point
Dato : 23-01-07 17:09

Jeg har en toyota corolla 1,6 fra 1985 med en silvertop i, og ecu lampen er begyndt at lyse, og nu vil den heller ikke tage gas.. den dør simpelthen!
jeg har ikke kunne finde nogle fejlkoder over den, så håber lidt i kan hjælpe mig med at få den ud og køre igen!

bare jeg rører gaspedalen dør den, så og står ikke særligt godt i tomgang!

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 23-01-07 17:35

Hej.
Mit bud: Prøv at chekke indsugningslanger for revner og
dårlige spændebånd.
/steen b.

Kommentar
Fra : From12

Dato : 23-01-07 17:46

det er sådan, at jeg har kn-filter på lige før, indsugningen... altså på selv spældhusets kasse... så der er ikke så mange slanger...

Accepteret svar
Fra : ds23

Modtaget 100 point
Dato : 23-01-07 18:12

Jeg går ud fra det er en motor med indsp.--
Det er slangerne efter "luftmængdemåleren" og til indsugningsmanifold.
chek også de små slanger..
Prøv lige også div. ledningsamlinger for "ir"
/steen b.

Kommentar
Fra : ypsiQ

Dato : 23-01-07 22:19

Hmm, nok ikke aktuel med en model 1985,
men jeg husker fra mine unge dage, hvor jeg var høj gravid:
Hvor ofte jeg måtte ud af bilen på de mest irriterende og pinefulde steder (lyskryds osv), for at sætte en lille krog på, i mortorrummet, som forbandt en stang fra gaspedalen med benzin tilførslen

Som sagt nok ikke et aktuelt råd, men så da et lille grin midt i ærgelserne

Håber du får den fixet

Mvh
ypsi Q

Kommentar
Fra : From12

Dato : 24-01-07 15:24

jeg prøver lige at skaffe en ny map-sernsor og smide på, så må vi se om det hjælper

Kommentar
Fra : From12

Dato : 26-01-07 16:52

det var map sensoren... så nu kører hun igen...

Godkendelse af svar
Fra : From12

Dato : 26-01-07 16:52

Tak for svaret ds23.