/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
screen shot
Fra : gril
Vist : 690 gange
300 point
Dato : 23-01-07 16:11

Hvordan tager man et screen shot, vis det fylder mere en et skærm billedet? Jeg kan nemlig kun se 30% af det jeg skal bruge og man kan ikke højre klikke og gemme det på den måde

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-01-07 16:23

Et screenshot er i sagens natur, dét du kan se på skærmen

Du må rette billedet til så det kan vises på een skærmside
..enten, ved at rette billeddimensionerne i et billedbehandligsprogram og bruge en kopi,
..eller, ved at skalere billedet vha. et billedvisningsprogram, så det kan vises tilpasset dit skærmbilledes opløsning.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gril

Dato : 23-01-07 16:29

det er et billede fra Internettet så jeg kan ikke ænder så meget på det jeg har prøvet at ænder min skærmopløsning men det hjalp ikke

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 23-01-07 16:37

Hvis du åbner billedet i f.eks. Word, kan du makere det og så tilpasse størrelsen vha. pil i hjørnerne.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-01-07 16:39

Prøv SNAGIT Screen Capture, som kan hentes i en prøve version:

http://www.techsmith.com/

I dette program skulle det være muligt at Scrolle henover billedet på en Web-side.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-01-07 16:40

Men du kan lave nogle screenshots og klippe dem sammen igen i eks. powerPoint.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-01-07 17:03

Prøv at ændre din skærmopløsning så den bliver højere. Og når du er i din browser så tryk F11 for at få et større skærmbillede.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-01-07 17:08

Kan du ikke give et link til billedet ?

Måske ligger det gemt i Temponary internet Files

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 300 point
Dato : 23-01-07 17:30

http://www.faststone.org/
Faststone capture kan tage forskellige udsnit og også hele den del der kan scrolles.

Glimrende program der er anbefalet af mnse9933 her: http://www.kandu.dk/tiphist.aspx?tid=15320

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 25-02-07 17:46

Tak for svaret BjarneD.